Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială  Bistrița-Năsăud, funcționează ca rezultat al unor reorganizări instituționale, începute cu data de 01.11.2008, prin preluarea de la Direcția de Muncă și Incluziune Socială a atribuțiilor și responsabilităților de administrare, gestionare și plată a prestațiilor sociale acordate de la bugetul de stat, conform O.U.G. nr. 116/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Prestații Sociale.

Potrivit unui comunicat remis redacției, ca urmare a desființării Direcțiilor de Muncă de la data de 1 ianuarie 2010, activitatea AJPS s-a diversificat, totalul atribuțiilor prezente fiind stabilite de prevederile O.U.G. nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială, prin preluarea la data de 05.01.2012  și a activității de inspecție socială din cadrul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale.

Complexitatea organizațională a AJPIS Bistrița-Năsăud, presupune o structură care să asigure realizarea obiectivelor și atribuțiilor prevăzute de OUG. nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială.

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bistrița-Năsăud, desfășoară activități orientate spre susținerea sistemului județean de asistență socială, pe cele două componente majore ale acestuia, beneficiile de asistență socială și serviciile sociale.

Plata beneficiilor de asistență socială vizează utilizarea eficientă și eficace a fondurilor destinate acestor plăți, precum și verificarea modului de stabilire și acordare a prestațiilor sociale în vederea diminuării riscurilor de apariție a situațiilor de eroare, fraudă sau corupție. Totodată este asigurată plata beneficiilor de asistență socială în raport cu majorările prevăzute de către actele normative în vigoare și cu verificarea posibilității de fraudare, prin accesul limitativ a unor solicitanți neeligibili la acordarea diferitelor forme de beneficii sociale.

 

În domeniul serviciilor sociale, dacă în anii precedenți au fost efectuate activități de evaluare, control și monitorizare a furnizorilor de servicii sociale, a respectării standardelor de calitate generale sau specifice, a modului de furnizare a acestor servicii sociale către grupurile țintă de beneficiari, începând cu anul 2014, activitatea de acreditare revine direct ministerului muncii – conform Legii nr.197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (în vigoare începând cu 01.01.2014), AJPIS monitorizează și evaluează furnizorii de servicii sociale care au solicitat și obținut subvenții în vederea derulării activităților în bune condiții.

 

Pentru furnizorii acreditați, AJPIS Bistrița-Năsăud prin Serviciul Inspecție Socială, va derula activități de evaluare, monitorizare în raport cu tematica și metodologiile elaborate de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, ori la solicitările unor beneficiari sau instituții județene.

Potrivit directorului executiv Bob Nastasia-Ani, obiectivele propuse pentru anul 2014 sunt: finalizarea analizei sociale a unităților administrativ teritoriale de pe raza județului, în raport cu populația și gospodăriile, beneficiile pe tipuri și număr de beneficiari, suspiciunile identificate și confirmate și valoarea debitelor stabilite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.