Printre locaţiile percheziţionate recent de oamenii legii în cadrul unei acţiuni de destructurare a unei reţele de a fost şi sediul firmei fraţilor Grozav din Năsăud, cunoscuţi în lumea interlopă sub numele de „Partizi”. La sediul firmei năsăudene a fost găsit un autocar care era dat în urmărire la nivel naţional, de poliţiştii din Bucureşti, încă de anul trecut.

De-a lungul anilor fraţii Grozav au fost implicaţi în mai multe scandaluri. Pe numele lor se regăsesc şi dosare penale pentru infracţiuni de drept comun. Problemele Partizilor nu se opresc aici, fiindcă una dintre firme – Grozav Trans – este în insolvenţă, 27 de creditori înscrişi la masa credală aşteptând să îşi recupereze banii care li se datorează.

 

 

 

Poliţiştii bistriţeni au efectuat recent 17 percheziţii domiciliare pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud, mai multe persoane fiind suspectate de săvârşirea unor infracţiuni de furt. Şapte persoane au fost reţinute pentru 24 de ore, după care doar două au primit mandat de arestare preventivă.

Misterul organelor de anchetă în legătură cu acest caz este destul de mare având în vedere că, în raport cu alte situaţii, acum nu s-au dat publicităţii decât câteva informaţii sumare legate doar de numărul suspecţilor şi furturile comise. Nici măcar pe portalul instanţelor de judecată nu se regăseşte vreun element legat de acest caz.

Printre locaţiile percheziţionate de poliţiştii bistriţeni s-a numărat şi sediul firmei fraţilor Grozav din Năsăud, porecliţi şi „Partizii”. De-a lungul timpului, fraţii Grozav au fost implicaţi în multe scandaluri.

 

Pavel şi Nicolae, acuzaţi de violenţe

 

Pavel Grozav, cel care deţine de altfel SC Grozav Trans SRL, a compărut în faţa judecătorilor năsăudeni în 2006, după ce l-a lovit pe Marian Dumitru Dietrich, un român care renunţase cu un an înainte la cetăţenia română în favoarea celei germane. Până să primească cetăţenia germană, Dietrich avusese domiciliul în comuna Coşbuc, deci nu era departe de zona din care provenea Pavel Grozav. Procesul în care Pavel Grozav era inculpat sub acuzaţia de lovire sau alte violenţe, s-a finalizat abia în 2007, acesta primind doar o amendă de 1.500 lei.

Un alt scandal datează din luna mai 2012, chiar în timpul campaniei electorale, când Nicolae Grozav, fratele lui Pavel, a fost învinuit de comiterea infracţiunilor de lovire sau alte violenţe, ameninţare, distrugere şi ultraj contra bunelor moravuri şi tulburarea ordinii şi liniştii publice, după ce a fost reclamat la poliţie de primarul comunei Rebra, Ştefan Danci, fiindcă i s-a spart geamul de la locuinţă cu o piatră. Primarul bănuia că cel care a făcut acest lucru este Nicolae Grozav, fiindcă de mai multe zile acesta oprea cu maşina în faţa casei, îl înjura şi îl ameninţa. În urma reclamaţiei, Grozav a fost reţinut pentru 24 de procurorii năsăudeni şi a fost prezentat instanţei cu propunerea de arestare preventivă.

Deocamdată dosarul se află încă pe rolul instanţei Tribunalului Bistriţa-Năsăud.

La acea vreme nu doar primarul a fost luat în colimator de Grozav, ci şi un consilier local, pe care l-a bătut.

 

În atenţia DIICOT

 

Cel mai răsunător caz a fost însă cel din 2008 când Ioan şi Pavel Grozav şi SC Grozav Trans SRL au fost implicaţi într-un scandal de trafic de persoane către destinaţii ca Franţa, Italia, Germania sau Spania.

Firma a fost monitorizată cu mai mult timp înainte de procurorii DIICOT, iar în vara lui 2008 oamenii legii au acţionat simultan în Năsăud şi Bistriţa, efectuând percheziţii în mai multe locaţii de unde au ridicat o serie de documente.

La acea vreme, sub acuzaţia de trafic de migranţi şi constituire de grup infracţional organizat, fraţii Ioan şi Pavel Grozav au fost reţinuţi pentru 24 de ore, alături de alte două persoane Florin Bebe şi Ioan Panaitov, ultimul fiind cetăţean din Republica Moldova. Deşi procurorii au cerut magistraţilor instanţei Tribunalului Bistriţa-Năsăud arestarea pentru 29 de zile a celor patru persoane, s-a decis totuşi ca cei patru să fie cercetaţi în continuare în liberate, cu interdicţia de a nu părăsi ţara.

Cercetările în acest caz nu sunt însă finalizate, întrucât cetăţeanul moldovean nu mai este de găsit, se pare. Din surse neoficiale, Gazeta de Bistriţa a aflat că este posibil ca în acest caz procurorii DIICOT să fie nevoiţi să apeleze la disjungerea dosarului pentru finalizarea lui şi trimiterea în judecată a suspecţilor, implicit a celor doi fraţi Grozav.

 

Firma, în insolvenţă

 

După scandalul legat de traficul de persoane, firmei Grozav Trans i s-a ridicat licenţa de transport şi drept urmare a avut de suferit din punct de vedere financiar. Astfel că datoriile s-au adunat cu carul, iar creditorii, în număr de 28, au început să bată insistent la uşa firmei pentru recuperarea creanţelor. În august 2008 a fost declarată deschiderea procedurii de intrare în insolvenţă şi falimentul, însă dosarul se află încă pe masa judecătorilor Tribunalului Bistriţa-Năsăud.

 

Afaceri ilegale

 

După ce nu a mai putut să desfăşoare activităţi de transport, SC Grozav Trans s-a axat pe fabricarea unor materiale din beton pentru construcţii, dar a început să execute efectiv anumite lucrări în acest domeniu al construcţiilor. Şi în aceste domenii conducerea firmei a călcat pe bec. Astfel, în 2009, comisarii Gărzii de Mediu Bistriţa-Năsăud au descoperit în amonte de localitatea Chiuza că angajaţii firmei exploatau ilegal balast. La faţa locului s-a descoperit o staţie de sortare mobilă şi câteva utilaje care alimentau şi exploatau materia primă rezultată. Deşi fapta constituia infracţiune, şi se declara atunci că jandarmii bistriţeni, care au fost şi ei la faţa locului, vor întocmi actele premergătoare începerii urmăririi penale, nu s-a mai auzit nimic de acest caz.

 

Lucrare prost executată

 

În ceea ce priveşte execuţia lucrărilor de construcţie şi aici firma are bube. Grozav Trans a subcontractat de la SC Simcris SRL din judeţul Alba o lucrare pentru execuţia unui pod în comuna Leşu. Execuţia lucrărilor de construire a podului a fost scoasă la licitaţie de Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, în timpul mandatului lui Liviu Rusu, iar firma din Alba a fost cea care şi-a adjudecat contractul în baza căruia urma să primească peste 1,7 milioane lei.

Lucrările au fost subcontractate de Grozav Trans SRL, însă partea proastă a fost că firma din Năsăud nu a respectat proiectul dar nici nu a finalizat lucrarea la termen. Proasta execuţie a fost descoperită de Stelian Dolha, după ce a preluat funcţia de vicepreşedinte al CJ BN, ulterior dispunându-se ca podul să fie refăcut.

 

 

Silviu Teodoru

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.