În trei luni, administratorul a participat la doar patru întâlniri informale

 

 

Activitate palidă a administratorului Parcului industrial „Business Park Bistriţa Sud”, Iulius Dumitru! Conform raportului întocmit de el, în trimestrul II al acestui an, cei mai mulţi bani au fost cheltuiţi pentru salariul său. În schimb, în toată această perioadă, – 1 aprilie-30iunie – a fost ocupat doar patru zile, când a avut o serie de întâlniri.

În a doua parte a anului sunt programaţi să fie cheltuiţi aproape 30.000 de euro.

 

 

În urmă cu două luni, consilierii locali bistriţeni au aprobat bugetul de cheltuieli necesar „Business Park Bistriţa Sud”, în sumă de 128.392 lei (peste 28.000 euro), dar şi majorarea capitalului social al firmei al cărei acţionar unic este Primăria Bistriţa, la 130.000 lei.

Din octombrie anul trecut şi până la 30 iunie anul acesta, administratorul „Business Park Bistriţa Sud”, Iulius Dumitru, a avut la dispoziţie suma de 20.000 de lei, din care până pe 1 aprilie 2013 a cheltuit aproape 12.000 lei. Din cei 8.392 lei câţi i-au mai rămas în cont în primăvară, s-au mai cheltuit 6.078 lei, două treimi reprezentând banii necesari îndemnizaţiei administratorului şi contribuţiilor datorate statului de acesta.

 

Patru întâlniri anemice

 

Activitatea administratorului SC „Business Park Bistriţa Sud” SA nu pare să fi fost una intensă în cel de-al doilea trimestru al acestui an.

Conform raportului de activitate aferent, doar în luna iunie a avut o serie de întâlniri, care şi acestea i-au răpit doar patru zile. Până la aceste întâlniri, Iulius Dumitru s-a ocupat, potrivit documentului citat, de efectuarea tuturor demersurilor necesare pentru modificarea şi completarea unei hotărâri a Consiliului local, adoptată anul trecut în luna septembrie, întrucât pentru funcţionarea societăţii era nevoie de majorarea capitalului social şi, bineînţeles, de aprobarea bugetului de cheltuieli pentru anul 2013. Acestea au fost aprobate în şedinţa ordinară din luna mai, respectiv într-o şedinţă extraordinară care a avut loc la începutul lunii iunie.

Au urmat întâlnirile, care au avut loc pe data de 18 şi 19 iunie. Conform raportului, Iulius Dumitru a participat pe 18 iunie la o conferinţă de presă susţinută de preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, cu prilejul lansării „Catalogului parcurilor industriale şi logistice din România”. Acest catalog, în care după cum afirmă Iulius Dumitru, Parcul industrial Bistriţa are dedicate două pagini, a fost lansat sub umbrela Consiliului Judeţean Cluj, în parteneriat cu SC Tetarom SA. Această firmă are ca obiect de activitate administrarea parcurilor industriale şi are ca acţionari consiliile locale ale oraşelor şi municipiilor din judeţul Cluj, alături de administraţia judeţeană.

Administratorul „Business Park Bistriţa Sud” SA spune că a primit cu această ocazie o propunere din partea directorului general Tetarom SA, Viorel Găvrea, privind un viitor parteneriat între firma clujeană şi cea bistriţeană, prin care o parte din potenţialii investitori Tetarom să vină la Bistriţa.

Pe 19 iunie, Iulius Dumitru a luat parte la o întâlnire cu conducerea Agenţiei Regionale de Dezvoltare Regională Nord-Vest, unde a luat la cunoştinţă despre posibilităţile de finanţare din Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, după care s-a îndreptat glonţ spre Capitală. La Bucureşti, spune Iuliu Dumitru, au avut loc două întâlniri organizate în tot atâtea zile, organizate de Direcţia Generală pentru Relaţia cu Comunităţile Locale – Parcuri Industriale şi Ajutor de Stat din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, şi de Ministerul Economiei.

În cadrul respectivelor întâlniri au avut loc discuţii pe marginea Legii Parcurilor Industriale (n.r. – lege care a fost votată între timp de Parlament şi a fost publicată în Monitorul Oficial pe 11 iulie 2013) şi au fost prezentate schemele de ajutor de stat disponibile, în vederea conceperii de către administratorii parcurilor industriale a unor pachete de finanţare menite să atragă investitorii.

 

Banii s-au dus pe îndemnizaţie

 

În perioada 1 aprilie – 30 iunie, Iulius Dumitru spune că s-au cheltuit 6.078 lei, însă din această sumă, 5.034 lei reprezintă salariul său şi banii pe care îi datorează statului sub formă de contribuţii. De asemenea, pentru deplasările efectuate timp de patru zile în luna iunie, s-au cheltuit 646 lei, iar pentru achiziţionarea domeniului www.bizpark.ro s-au plătit 214 lei. La această oră, în contul „Business Park Bistriţa Sud” SA au mai rămas 2.438 lei.

 

Grosul va fi cheltuit în următoarele două trimestre: circa 30.000 euro

 

Cheltuielile suportate în această perioadă sunt nesemnificative în raport cu cele viitoare, fiindcă administratorul parcului industrial bistriţean îşi propune să participe la o serie de forumuri, târguri, expoziţii şi congrese şi să aibă şi o dotare tehnică corespunzătoare – biroul mobil – care presupune achiziţionarea unui telefon mobil inteligent, tabletă şi bineînţeles abonamentul necesar în acest sens, promovare prin intermediul mass media, dar şi în catalogul Parcurilor Industriale din România din acest an. Conform bugetului întocmit de Iuliu Dumitru şi aprobat în şedinţa ordinară din luna mai de consilierii locali, pentru participarea la evenimente – forumuri, târguri, congrese, etc. – a fost prevăzută suma de 18.000 de lei. Suma este necesară pentru participarea la patru evenimente – 4.500 lei/eveniment. Dar pentru a putea participa la evenimentele cu pricina mai este nevoie şi de bani pentru deplasare, astfel că alţi 16.000 lei au fost alocaţi în acest sens – 4.000 lei/eveniment. Încă 3.400 lei se vor duce pe deplasările în ţară, 4.000 de lei pentru diurnele şi deplasările în străinătate, plus încă 3.250 lei pentru diurnele aferente deplasărilor în ţară. În ceea ce priveşte materialele de promovare ale parcului industrial suma prevăzută este de 12.000 lei, din care, atenţie!, 10.000 de lei vor fi cheltuiţi pentru realizarea unei sigle de către un artist plastic de renume. Şi fiindcă, aşa cum am spus, administratorul trebuie să fie dotat şi din punct de vedere tehnic, s-a prevăzut şi o sumă pentru un abonament telefonic – 200 lei lunar – pentru opt luni fiind bugetată suma de 1.600 lei -, iar pentru echipamentele IT (telefon mobil inteligent şi tabletă) – 3.000 lei. Alţi 800 lei vor merge pentru abonamentul lunar la o revistă de specialitate (100 lei în fiecare lună), o mie lei pentru birotică, realizarea web-siteului – 2.000 lei, hosting şi promovare web-site – 4.000 lei, protocol – 4.000 lei, inserţie în Catalogul parcurilor industriale – 4.000 lei, emisiuni radio/tv advertoriale – 1.000 lei, comisioane bancare – 550 lei.

 

Liana Mureşan

redactie@gazetadebistrita.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.