Cluj-Napoca devine un punct tot mai important pe harta aviației din România, iar AnimaWings pare pregătită să-și consolideze prezența aici. Cu o flotă modernă, rute noi și tarife competitive, compania își propune să ofere pasagerilor o experiență de călătorie îmbunătățită. În acest interviu, discutăm despre planurile AnimaWings pentru Cluj, competiția pe ruta spre București, dezvoltarea infrastructurii aviatice și viziunea pe termen lung a companiei în industria aeriană românească.

Un reporter Gazeta de Cluj a zburat pe ruta Cluj-Napoca – București – Cluj-Napoca pentru a testa și compara serviciile oferite de noua companie aeriană care și-a făcut recent intrarea pe această piață competitivă. Zborul de dus, aflat sub comanda căpitanului Călin Sărlean, s-a remarcat printr-o decolare lină și o aterizare impecabilă, semn al profesionalismului echipajului. La întoarcere, la manșa aeronavei s-a aflat căpitanul Octavian Zaharia, care a oferit o experiență de zbor la fel de plăcută, demonstrând o manevrabilitate excelentă și un control desăvârșit al aeronavei. Pe tot parcursul călătoriei, confortul pasagerilor a fost o prioritate, iar serviciile la bord au fost prompte și eficiente, transformând simplul zbor într-o experiență relaxantă și elegantă.

Interviul ne-a fost acordat de Diana Dima, Chief Commercial Officer al AnimaWings, care ne-a oferit o perspectivă detaliată asupra planurilor companiei pentru Cluj-Napoca și pentru dezvoltarea rețelei de rute. Cu o viziune strategică clară, Diana Dima a explicat ce condiții ar trebui îndeplinite pentru ca AnimaWings să își consolideze prezența la Cluj, cum se diferențiază compania pe piața extrem de competitivă a aviației din România și ce rol joacă infrastructura aeroportuară în viitoarele operațiuni. De asemenea, ne-a vorbit despre extinderea flotei, confortul pasagerilor și inițiativele de fidelizare, oferind o imagine amplă a direcției în care se îndreaptă AnimaWings.

Extinderea operațiunilor în Cluj-Napoca

R: Cluj-Napoca devine un hub aerian tot mai important în România. Aveți în vedere transformarea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj într-o bază operațională a AnimaWings?

Diana Dima: Cu siguranță, da! Ne dorim să avem baze operaționale nu doar la Cluj, ci și în alte aeroporturi mari din România. De altfel, pe perioada verii, vom muta un avion care va opera de la Timișoara, deoarece este vorba despre conexiunile pe care le realizăm cu operatorul principal pentru care lucrăm, respectiv Christian Tour, care face parte din grupul nostru de companii.

Ne dorim să facem același lucru și în Cluj-Napoca, pe măsură ce flota noastră crește. În prezent, operăm cu două avioane A220, iar în următoarele două săptămâni ni se vor alătura încă două avioane A320. Acestea vor putea acoperi nevoile bazei din București. Așadar, cel mai probabil, acest lucru nu se va întâmpla în 2025, dar face parte din planul nostru pe termen scurt/mediu.

R: Ce condiții ar trebui să fie îndeplinite pentru ca AnimaWings să își stabilească o prezență mai solidă la Cluj?

Diana Dima: În primul rând, trebuie să vedem că ruta București – Cluj funcționează și că ne găsim un loc în inima Transilvaniei, precum și în preferințele clujenilor. Până în acest moment, deși cursa a început de doar trei săptămâni, semnele sunt foarte bune.

R: Cum funcționează cursele operate din Cluj?

Diana Dima: Funcționează foarte bine! Am fost plăcut surprinși să vedem, chiar de la primele zbori, că oamenii ne-au ales și că avem deja pasageri recurenți. Realizăm sondaje prin care adresăm pasagerilor diverse întrebări despre servicii și despre experiența lor la bord.

Noi rute operate din Cluj

R: Pe lângă zborurile spre București, ce alte destinații interne sau externe plănuiți să introduceți din Cluj-Napoca?

Diana Dima: La vânzare avem și zboruri către destinații de vacanță pe perioada verii. Acestea sunt curse charter pe care le organizăm pentru operatorii din piață în sezonul estival, inclusiv din Cluj. Oferim zboruri către Grecia, Creta și Zakynthos, destinații pe care le-am avut și în sezoanele anterioare.

Cursa se conectează către Paris și Dubai, cu escală în București, precum și către Larnaca. Am adăugat și Dublin în rutele de la București. În măsura în care va fi posibil, vom introduce și Dublin în programul de zbor, însă cursa care va începe pe 21 iulie face parte din sezonul următor.

Competiția pe ruta Cluj-Napoca – București

R: Companiile low-cost domină piața aviației din România. Ce aduce nou AnimaWings pe această rută față de alte companii care operează deja între Cluj și București?

Diana Dima: Pe ruta Cluj-București avem doi competitori, dintre care unul nu este low-cost, Tarom este compania de stat. Noi ne poziționăm în primul rând ca o companie smart cost.

Ce oferim în plus este un business class complet, nu unul adaptat, incluzând și gustări pentru pasagerii din această clasă. Chiar dacă zborul este foarte scurt, fiind operat cu aeronave de ultimă generație, durata sa este redusă semnificativ.

Aeronavele pe care le folosim sunt noi, fabricate în decembrie 2024, și oferă un confort sporit. Avioanele au doar 137 de locuri în total, dintre care 12 sunt destinate business class, ceea ce facilitează îmbarcarea și debarcarea rapidă.

R: Cum influențează strategia de preț a AnimaWings competiția pe această rută?

Diana Dima: Ori de câte ori apare un jucător nou, apar și beneficii. Creșterea competiției duce la optimizarea prețurilor, astfel încât toată lumea să fie mulțumită. Pentru pasageri, acest lucru înseamnă servicii mai bune și tarife mai competitive.

Flota și confortul pasagerilor

R: Ați introdus recent aeronave Airbus A220-300. Cum ați ales acest model pentru flota AnimaWings?

Diana Dima: Modelul a fost ales în urma unui studiu pe care l-am realizat împreună cu Airbus, bazându-ne pe obiectivele noastre de a opera, în primul rând, rute scurte și medii la nivel european.

Aveam nevoie de un avion care să nu fie high-density, adică să aibă mai puține scaune pentru a oferi mai mult spațiu la picioare, posibilitatea de a rabata scaunele, accesibilitate USB pentru diverse dispozitive, suport pentru dispozitive și acel coșuleț unde pasagerii își pot depozita o carte.

De asemenea, acest model a fost ales și datorită faptului că este eco-friendly, fiind ideal pentru construirea și consolidarea rutelor, un adevărat route builder.

Tarife, fidelizare și beneficii pentru pasageri

R: Tarifele încep de la 24,99 euro pe ruta Cluj-București. Ce factori v-au permis să oferiți aceste prețuri competitive?

Diana Dima: În primul rând, tot ceea ce înseamnă optimizare. Suntem o companie tânără și fâșneață, cum ne place nouă să spunem. Nu suntem un mamut care trage după sine sute de angajați, mii de proceduri și aspecte birocratice care îngreunează întregul proces.

Reușim să eficientizăm activitatea prin volumele pe care le avem. Chiar dacă suntem o companie aflată la început de drum pe rutele regulate, avem în spate un istoric amplu, de aproape cinci ani de operare, timp în care am învățat cum să gestionăm rutele în mod eficient. În acești cinci ani, peste 500.000 de pasageri au călătorit cu noi.

R: Există planuri pentru un program de loialitate destinat pasagerilor frecvenți?

R: Luați în considerare parteneriate cu alte servicii din Cluj, cum ar fi hoteluri sau servicii de transfer, pentru a oferi pachete complete de călătorie?

Diana Dima: Cu siguranță, da! Chiar am avut o vizită dedicată în Cluj-Napoca, unde am vizitat opera, hoteluri și diverse entități cu care ne dorim să încheiem parteneriate.

Îți spun aici, în exclusivitate, că vom avea inclusiv pachete pentru festivaluri, iar acest parteneriat va fi anunțat în curând la nivelul grupului nostru de companii, nu doar în cadrul AnimaWings. Memento Group, grupul din care facem parte, a fost fondat de Christian Tour, cea mai mare agenție de turism din România. Prin colaborarea cu organizatorii de festivaluri, cum ar fi Electric Castle, ne propunem să oferim pachete complete ce includ zborul din București, transportul asigurat spre Bonțida, cazarea și abonamentul pentru cele trei zile de festival.

De asemenea, mai avem un pachet special: City Break la tine acasă.

Planuri de viitor și viziunea pentru AnimaWings

R: Ce provocări majore întâmpinați în acest moment în dezvoltarea companiei?

Diana Dima: În prezent, aviația la nivel mondial este afectată într-o oarecare măsură de lipsa avioanelor și a componentelor, ceea ce face ca evoluția anumitor companii să fie încetinită sau chiar să stagneze.

De asemenea, considerăm că există oportunități de îmbunătățire în ceea ce privește logistica. Avem multe aeroporturi, dar este esențial să le conectăm eficient cu centrul orașelor și cu alte localități. Nu este suficient să avem aeroporturi; noi putem zbura din punctul A în punctul B, dar ce faci odată ajuns în punctul B? Este important să asigurăm soluții de transport care să faciliteze deplasarea pasagerilor și să îmbunătățim experiența de călătorie în ansamblu.

AnimaWings își conturează tot mai clar poziția pe piața aviației din România, iar Cluj-Napoca devine un punct strategic în planurile sale de extindere. Cu o flotă modernă, tarife competitive și un model de operare eficient, compania își propune să ofere pasagerilor nu doar un simplu zbor, ci o experiență de călătorie completă.

Pe măsură ce aviația globală trece prin provocări legate de logistică și disponibilitatea aeronavelor, AnimaWings demonstrează flexibilitate și adaptabilitate, concentrându-se pe optimizare și inovație. Creșterea competiției pe ruta Cluj-București aduce beneficii directe pasagerilor, iar planurile de extindere, atât pe rute interne, cât și externe, sugerează o strategie ambițioasă pe termen mediu și lung.

De asemenea, parteneriatele cu organizatorii de festivaluri și pachetele de călătorie integrate arată că AnimaWings nu se limitează doar la transport aerian, ci caută să creeze soluții complete pentru turiști și călători. Cu o viziune clară și o echipă dedicată, compania pare pregătită să își consolideze prezența în Cluj și să contribuie la dezvoltarea conectivității aeriene în România.

Citește și: Judecătorii care vor face parte din BEJ Bistrița-Năsăud vor fi aleși prin tragere la sorți! Vezi când

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.