Constructorul italian WeBuild a depus recent o nouă contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) în legătură cu Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai costisitor lot de autostradă din România.

Prima contestație a WeBuild pe acest subiect este încă în analiza CNSC, de aproape două luni, la fel și cea depusă de constructorul Mapa. Câștigătorul desemnat al lotului Meseș este compania turcă Makyol, însă semnarea contractului este suspendată până când contestațiile celorlalți constructori sunt rezolvate, potrivit economedia.ro. Într-o altă contestație, depusă după anunțarea câștigătorului, WeBuild a reclamat faptul că nu a avut acces la dosarul complet de achiziție publică și a cerut anularea desemnării câștigătorului. În cea de-a doua contestație, WeBuild susține că, după ce a obținut accesul la dosar pe 17 ianuarie 2025, a constatat că oferta Makyol are un preț neobișnuit de scăzut, iar CNAIR ar fi trebuit să ceară clarificări suplimentare, conform reglementărilor.

De asemenea, WeBuild a depus anul trecut o contestație similară înainte de desemnarea câștigătorului, dar a retras-o ulterior după ce a pierdut procesul la Curtea de Apel București.

Contestațiile depuse de WeBuild și Mapa sunt analizate de CNSC de două luni, iar procesul este complex. Valoarea maximă a contractului pentru acest lot este estimată la 8,8 miliarde de lei. Lotul Meseș, cu o lungime de 41 de kilometri între Poarta Sălajului și Nușfalău, reprezintă cel mai mare contract de infrastructură rutieră atribuit vreodată în România. Acesta este și ultimul sector necontractat al Autostrăzii Transilvania (A3), iar valoarea estimată a contractului pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de aproape 3 kilometri variază între 7,4 și 8,8 miliarde de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.