Grinzile podului noii centuri a Becleanului au fost pur și simplu puse la pământ de furtuna care s-a abătut asupra județului Bistrița-Năsăud, astăzi, la prânz.
Primarul din Beclean, Nicolae Moldovan, a declarat pentru Gazeta de Bistrița că furtuna care a lovit județul a fost foarte puternică, iar grinzile căzute vor fi înlocuite cu altele noi.
„Grinzile respective se vor duce într-un depozit și se vor face alte grinzi noi. Nu se mai pot refolosi grinzile respective. A fost un vânt de o intensitate foarte mare, de aproape 120 de kilometri pe oră. Vântul puternic a scos grindele de pe pilonii de susținere. Este un accident tehnic. Podul este în construcție, nu se vor decala termenele de construire a acestui pod fiind procesul de turnare al grinzilor se face în paralel cu celelalte activități din construcție. Repet, termenele nu se vor decala, doar grinzile au fost afectate”, a precizat primarul pentru ziarul nostru.
Reamintim că varianta de ocolire Beclean va avea o lungime de 1,195 km, cu parte carosabilă de 7 m și platformă de 10 m. Traseul variantei este în totalitate nou, se desprinde din DN 17 D la km 4+677 spre dreapta, traversează râul Someşul Mare şi se racordează la DN 17/ E 58 la km 27+505 spre stânga. Varianta va avea două benzi de circulație de 3,5 m fiecare și un acostament de 1,5 m, conform caracteristicilor pentru drumuri naționale europene de clasa tehnică III şi o viteză de 60-80 km/h. Pentru traversarea Someşului, între km 0+333,45 și 0+917,05 se va realiza un pod pe grinzi cu 14 deschideri, în lungime de 583,60 m. La desprinderea din DN 17 D şi la racordarea variantei cu DN 17 sunt prevăzute sensuri giratorii.
Valoarea totală a investiţiei este de 86.424.000 lei, termenul de finalizare fiind decembrie 2023. Constructor: asocierea CML.RO (lider de asociere) – Dacia Faber SRL – Îndemânarea Prodcom – Test Prima SRL – DP Project SRL.
Câtă prostie! O grindă cântărește câteva zeci de tone. România lucrului bine făcut le-a pus la pământ. Lucru de mântuială că peste tot. Caracteristic în România. Incompetența celor care se pricep la toate.
„Este un accident tehnic”. Domn’ primar, atenție, că vă înecați acum pe final. Când o astfel de lucrare are orice fel de ”accident” e doar incompetența constructorului (proiectant, executant, diriginte de șantier etc…oamenii ăia au nume și prenume, dau cu semnătura și își asumă responsabilitatea pentru ceea ce semnează). Acum trebuie analizat unde pe această filieră s-a produs eroarea și în funcție de asta dacă a existat eventual și rea intenție (economisiri de costuri etc).