Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a sărbătorit marți pasagerul cu numărul 1.000.000 înregistrat în anul 2021. Evenimentul a reprezentat un reper deosebit de important pentru aeroport dar şi pentru regiunea pe care o deserveşte.
Anul acesta Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj atinge pentru a zecea oară în istoria sa pragul de 1 milion de pasageri înregistrați într-un an calendaristic, această celebrare devenind astfel un eveniment simbol.
Prima dată când Aeroportul Internaţional Cluj a reuşit depăşirea numărului de 1.000.000 de pasageri înregistraţi într-un an calendaristic a fost în anul 2010, iar de atunci cu excepţia anilor 2012 şi 2020, în fiecare an a existat această posibilitate de a marca reuşita şi excelenţa operaţiunilor aeroportuare printr-un moment aniversar celebrat împreună cu pasagerii şi partenerii noştri.
Dacă în anii 2010, 2011 şi 2013, borna simbolică de 1 milion de pasageri era depăşită abia în luna decembrie a fiecărui an, în 2019, cel mai bun an din istorie prin prisma traficului de pasageri înregistrat, acest prag a fost depăşit încă din luna mai, respectiv 23 mai 2019.
Un alt aspect interesant legat de modul în care pandemia SARS-CoV-2 a afectat traficul de pasageri de pe Aeroportul Internaţional Cluj, revine şi din observaţia conform căreia în urmă cu patru ani de exemplu, chiar pe 21 septembrie 2017, aeroportul sărbătorea pasagerul său cu numărul 2.000.000 din acel an.
Pasagerul cu numărul 1.000.000 înregistrat în anul 2021, a fost transportat anul acesta de către operatorul aerian Animawings, pe zborul său cu numărul A2-5731 de la Zakynthos (Grecia) la Cluj-Napoca.
Norocosul pasager a fost selectat și premiat la debarcare, în prezenţa reprezentanților autorităţilor locale, a instituţiilor şi organizaţiilor partenere, a reprezentanţilor aeroportului şi companiei aeriene, respectiv a reprezentanților mass media.
Domnul Viorel Federiga, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj a declarat: „Aeroportul Internaţional Cluj, unul dintre motoarele de dezvoltare ale judeţului Cluj, ne aduce şi în acest an, un motiv de mândrie şi o nouă dovadă a faptului că aeroportul se află într-o continuă evoluţie. Evenimentul sărbătorit astăzi – Pasagerul cu numărul 1.000.000 înregistrat în anul 2021 – este o realizare importantă pentru primul aeroport regional al ţării şi un argument suplimentar de continuare a eforturilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare şi de recuperare a traficului de pasageri.”
Domnul David Ciceo, Directorul General al Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj, a precizat următoarele: „Tradiţia merge mai departe! Evenimentul – simbol al Aeroportului Internaţional Cluj, este sărbătorit şi anul acesta, pentru a 10-a oară în istoria sa. Pragul de 1.000.000 de pasageri înregistraţi în aceste vremuri de criză fără precedent în aviaţia naţională şi internaţională, este o performanţă care ne confirmă încrederea în faptul că, în cel mai scurt timp posibil vom depăşi din nou bariera a 2 milioane de pasageri anual.
Doresc să le mulţumesc clujenilor, colaboratorilor, partenerilor, companiei Animawings şi tuturor pasagerilor noştri care au contribuit de-a lungul timpului la povestea de succes a Aeroportului Internaţional Cluj!”
Domnul Tudor Constantinescu, Directorul Comercial al companiei aeriene Animawings, a declarat la rândul său: „Parteneriatul cu Aeroportul Internațional Cluj este pentru noi un obiectiv strategic în sine. Prin locația deosebită, în inima Transilvaniei, dar și dedicația echipei de conducere, astăzi Clujul a ajuns cel mai mare aeroport regional din România. Suntem mândri să transportăm pasagerul 1.000.000 din 2021 și dorim să reiterăm angajamentul Animawings de a continua operarea la Cluj aducând mai aproape destinațiile îndrăgite din Bazinul Marii Mediterane (Spania, Insulele Grecești, Antalya), dar și destinații exclusive din Egipt, Emiratele Arabe Unite și Oceanul Indian (Zanzibar, Maldive, Mauritius). Mulțumim pe această cale pasagerilor noștri pentru încrederea cu care ne-au investit, partenerilor, agențiilor de turism dar și autorităților și conducerii aeroportului care ne-au susținut de-a lungul perioadei cele mai delicate din viața unei companii, perioada de start-up.”