Președintele Partidului Național Liberal Bistrița-Năsăud, Ioan Turc, susține că Primăria Bistrița intenționează să desființeze circa 1.000 de locuri de parcare pentru a amenaja piste pentru cicliști și pentru a înființa o bandă dedicată autobuzelor electrice, care vor străbate Bistrița de la Unirea la Viișoara. Însă, liderul liberalilor bistrițeni este de părere că înainte de a desființa aceste locuri de parcare, administrația locală ar fi trebuit să se gândească mai întâi la variante pentru a asigura oamenilor alte locuri de parcare.

Primăria vrea să lase Bistrița fără circa 1.000 de locuri de parcare, aducând la schimb autobuze electrice ale Liniei Verzi, plus piste de bicicliști. Am zis “la schimb” fiindcă se va pune carul înaintea boilor, adică nu vom avea mai întâi alte locuri de parcare construite, ci doar eternele promisiuni că vor apărea și ele cândva. În fapt, ar dispărea locuri de parcare de pe Calea Moldovei, General Grigore Bălan, Piața Unirii, Dornei, Gheorghe Șincai și bulevardul Independenței. Iar dacă mai punem la socoteală desființarea parcărilor de pe traseul reconfigurat Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, e clar de pe-acum că lucrurile au ajuns într-o fundătură”, este de părere Ioan Turc.

Candidatul PNL la Primăria Bistrița mai consideră că ”binecunoscutele zone aglomerate trebuie să-și găsească rezolvarea prin construirea unor parcări supra sau subterane. Parcările supraterane sunt mai ieftine, costă cam 300 euro/mp, dar ocupă spațiu. Cele subterane sunt mai scumpe, presupun deviere de rețele, exhaustare, hidroizolație. Costul e dublu, 600 euro/mp, dar la suprafață putem avea spații verzi sau alte amenajări”.

Potrivit lui Ioan Turc, în Bistrița ar fi nevoie de două parcări, una amenajată la intrarea vestică a orașului și cea de-a doua la cea estică. Aceste parcări ar fi menite să preia pe viitor și mașinile celor care doresc să viziteze orașul folosind transportul public.

”Una ar putea fi construită pe amplasamentul fostei fabrici de pâine, iar cealaltă, în spatele zonei de retail, lângă strada Sucevei. Dacă sunt gândite ca parcări de tip park & ride, ele pot fi construite din bani europeni”, spune Turc.

Liderul liberalilor bistrițeni mai spune că pentru zonă Grănicerilor, unde funcționează și Casa Județeană de Asigurări de Sănătate și unde urmează să se construiască un centru integrat de servicii publice comunitare (cu pașapoarte, permise și înmatriculări), e nevoie de o parcare generoasă, care poate fi amenajată pe o parte din suprafața actualului poligon auto și pe o parte din terenul armatei, prin transfer către Primărie, acesta nefiind folosit de multă vreme.

În ceea ce privește zona centrală a orașului, Ioan Turc este de părere că ”aceasta nu se va dezvolta fără soluții la problema locurilor de parcare. Personal, am propus încă din 2006 amenajarea unei parcări supraterane în mereu uitata zonă Bistricioarei. O altă parcare utilă pentru centrul vechi, dar și pentru întreg Bulevardul Republicii, ar putea fi construită, suprateran, pe locul fostului cinematograf 23 August, împreună cu actuala parcare de pe strada Lupeni, cu o pasarelă de legătură peste această stradă. După cum se știe, fostul cinematograf este o ruină și reprezintă un real pericol public”.

În plus, Ioan Turc crede că proiectul parcării subterane din Piața Mihai Eminescu trebuie reluat, dar și revizuit, în condițiile în care este estimat să coste de 3 ori mai mult decât o parcare similară din Oradea.

Președintele PNL Bistrița-Năsăud vine cu soluții și pentru zonele Decebal și Gării.

Pentru zona Decebal, parcarea ar trebui tratată unitar cu amenajarea pieței închise, la fel ca în orașele moderne din Ardeal. Soluția poate fi gândită pe actuala zonă de tarabe din spatele halei. O altă locație care merită analizată e situată în proximitatea gării, pe locul fostei cantine zonale de pe strada Industriei, cu atât mai mult cu cât preconizez construirea unei șosele expres pe lângă calea ferată, la fel ca în Oradea. Desigur, pot fi luate în calcul și alte variante. O parte dintre terenurile și clădirile expuse sunt proprietate privată, dar municipiul nu se va putea dezvolta rapid fără a investi, inclusiv prin achiziții corecte în acest domeniu. Altele sunt proprietate publică și presupun doar proiecte și implementare”, a mai arătat Turc.

Candidatul PNL la fotoliul de primar al municipiului Bistrița completează că a prezentat aceste variante ”simple” pentru rezolvarea problemei privind parcările din Bistrița, explicând că autoritățile trebuie să accepte faptul că autoturismele pot coexista în Bistrița cu autobuzele electrice și pistele de biciclete.

2 COMENTARII

  1. De fapt cel care vrea să lase Bistrița fără circa 1.000 de locuri de parcare este nimeni altul decât viceprimarul Cristian Niculae (alias Wannabe) pe care nu-l dă inteligenta afară din casă. Dimpotrivă lui Wannabe i se potriveste perfect sloganul FSN al anilor ’90 „„Noi muncim, nu gândim“. In loc să gândească strategii pentru dezvoltarea orasului, omul acesta stă aproape tot timpul pe străzile unde se asfaltează „din bordură-n bordură”, fără să facă nimic concret.
    Fiind intrebat cu ceva timp in urmă intr-o emisiune de ce sacrifică locurile de parcare, si asa insuficiente, pentru niște piste de biciclete, Wannabe, pe care nu-l duce capul, a dat un răspuns halucinant si anume: „Până la urmă pe unde să amenajăm pistele de cicliști? Pe sub străzi? Suspendate? Nu putem întinde străzile să le facem mai late sau mai lungi. Sunt străzile care sunt, nu le putem lăți”.
    Omul nu are nici o treabă cu administratia. Pentru amenajarea pistelor de biciclete, dar si pentru fluidizarea traficului auto in orasul Bistrița ar fi nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Aceasta presupune reorganizarea retelei de străzi pe care urmează a fi amenajate piste pentru biciclete . Astfel, unele din acestea ar trebui reconfigurate ca străzi cu sens unic, pentru a face loc pistelor de biciclete, dar si pentru a permite amenajarea unor locuri de parcare suplimentare. Ba mai mult, stră.zile cu sens unic ar permite o fluidizare a circulatiei auto in oras.
    Vezi: https://timponline.ro/trafic-de-cosmar-la-bistrita-tot-mai-multe-masini-se-inghesuie-pe-aceleasi-strazi-inguste-foto/

  2. Mai importante sunt locurile ptr parcarea masinilor, decato toate pistele ptr biciclisti, persoane cu handicap ori ” linii verzi „… Unde sa-i puna moamenii masinile daca n-au locuri de parcare ? Le veti gasi pe carosabilul drumurilor ” gatuite ” fel si chip , asta se va intampla, ca spatiul public din zona drumurilor, n-ai cum sa-l „latzesti ” . Altceva este cand se construieste o artera rutiera noua si exista spatiile necesare sa se faca de toate ( si trotuare, si spatii verzi si piste ptr ciclisti si persoane cu handicap, si ptr taxi si ptr „linie verde de autobuze ” … si mai stiu io ce anume mai trebuie …) daca exista spatiul fizic necesar ptr toate astea .

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.