Mașinile diesel, care poluează și sunt mai vechi de opt ani au fost interzise în Germania din cauza poluării, însă se mută în România. În urmă cu un an în România s-a scos taxa timbrului de mediu, un beneficiu pentru exportatorii auto din Germania care aduc mașinile spre țara noastră. După cum declară și Elzbieta Bienkowska, este de-a dreptul îngrijorător cum noua strategie a Germaniei va duce spre poluarea Europei de Est. Ministerul mediului transmite că scoaterea taxei auto a adus efecte negative multiple, susținând că în momentul de față lucrează la posibilitatea instituirii unei metode prin care să fie descurajată poluarea pe șosele.
Citește mai multe detalii despre acest subiect în ediția tipărită a Gazetei de Bistriţa.
NU INTERZICEREA , inhibarea SAU BLOCAREA IMPORTULUI ESTE LUPTA CEA MAI EFICIENTA IMPOTRIVA POLUARII STIMABILILOR , pentru ca in Romania exista in prezent peste 50% din parcul „economiei nationale ” si particulare, care sunt NONEURO si nu intrunesc cerintele sub nici un aspect , fiind cu mult mai ” rable ” decat cele aduse din Europa, care sunt cel putin Euro 3…
Daca vreti sa stopati poluarea, atunci introduceti o TAXA IN COMBUSTIBILII AUTO , pe care s-o plateasca toti cei care consuma conbustibili, indiferent ca-s noi sau vechi, ca-s inmatriculati sau ba, ca circula pe drumurile publice sau prin santiere, mine si paduri sau alte locuri dosite… ptr ca vor consuma functie de tehnologia pe care o au si POPUEAZA LA FEL DE MULT … si sa fie proportionala aceasta taxa, cu consumul pe care-l au . Sau o taxa inclusa ( adausa ) la impozitul anual , pe care s-o plateasca absolut toata lumea, nu doar cei care au masini importate . Va garantez eu ca in acest caz, cei care au tehnologie invechita vor renuntza la ea, ptr ca si costurile cu combustibilii sau cu impozitul majorat… vor fi pe masura .
Ceea ce vreti voi sa faceti cu inhibarea importurilor, NU ESTE TAXA DE POLUARE , ci dorintza acerba, ca sa fortatzi lumea sa cumpere masinile produse aici in tzara, dar pentru care oamenii nu au banii necesari , deoarece raportat la veniturile noastre , sunt mult prea scumpe, fara sa zica cineva ca nu ar fi BUNE !
va PROPUN… , DACA TOT VRETZI SA FACETI ALTA taxa… SA PUNETI UNA SI PE ” MARIMEA BOCANCILOR DE LA SOFERI „… ASA…. ca sa fie .
Iar o taxa? N-avem destule? Vrei inca o sursa de furt?
Da mai ” Dane ” … astia nu mai stiu ce sa faca si se zbat de ceasul mortii, sa opreasca importul de masini second, care cat de rable ar fi, au totusi cel putin ” Euro 3,4, 5 sau 6-7 mai nou … ” sau mai bine… si nu polueaza ca cele majoritar NONEURO care circula in Romania si nu neaparat pe drumurile publice si nu neaparat inmatriculate .
Daca totusi vor sa ” inoiasca ” parcul de masini al Romaniei, ar trebui pus UN IMPOZIT functie de vechimea masinii, de gradul de poluare, de capacitatea cilindrica si de nivelul de poluare stabilit cu ocazia ITP-urilor si gradual de sus in jos, cu atat mai mare cu cat aceasta masina este mai veche si polueaza mai tare si cu sigurantza lumea ar renuntza de bunavoie la ele .
DAR PROBLEMA NU ESTE PENTRU LIMITAREA POLUARII ci asa cum am spus, este sa inhibe importul de masini second si sa faciliteze ( fortzeze ) cumpararea de masini noi, produse la noi in tzara , care nu zice nimeni ca nu sunt bune , dar cine sa aiba bani pentru ele ???