Peste două milioane de lei a cheltuit Primăria Bistriţa prin atribuirea de contracte directe în acest an. Sumele au variat de la cu puţin peste o mie de lei şi până la aproape 190.000 lei. Faţă de anul trecut, municipalitatea a cheltuit dublu prin atribuirea contractelor de acest fel.
În 2015, municipalitatea bistriţeană condusă de primarul Ovidiu Creţu a împărţit nu mai puţin de 50 de contracte prin atribuire directă, a căror valoare însumată depăşeşte 1,18 milioane lei. În 2016, numărul contractelor a fost la aproximativ jumătate în raport cu ceea ce s-a împărţit în anul precedent, însă valoarea acestora trece cu puţin peste un milion de lei. Anul acesta, până pe data de 22 decembrie, municipalitatea bistriţeană a împărţit prin atribuire directă 36 de contracte, iar valoarea totală a acestora este de peste 2,1 milioane lei.
Documentaţii, documentaţii…
Primul contract anunţat de municipalitate pentru 2017, atribuit direct este cel de „Servicii de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în evidenţele de carte funciară a imobilelor – terenuri şi construcţii, proprietatea Municipiului Bistriţa”. Contractul a fost atribuit unei firme din Bucureşti – SC Ramboll South East Europe SRL, care până în 2014 a fost deţinută de Blom România, după care a apărut pe firmament o firmă daneză – RambollDanmark SA, nimeni alta decât unul dintre asociaţii Blom Romania.
Valoarea contractului atribuit firmei bucureştene se cifrează la 129.040 lei.
Un al doilea contract a fost atribuit de municipalitate abia în luna martie a acestui an, pentru „Campanie de informare şi publicitate – Proiect RetailLink”, în valoare de 18.000 lei. Acesta a fost primit de Blue Apple Concept SRL din Bistriţa, firmă deţinută de Marin Ecedi.
În aceeaşi lună, primăria condusă de Ovidiu Creţu mai împarte un contract, tot unei firme din Bistriţa, pentru „Servicii de elaborare a documentaţiei tehnico-economice necesare realizării obiectivului de investiţii «Reabilitare şi extindere Cămin Cultural, localitatea componentă Slătiniţa»”. Acesta a intrat în portofoliul Unidal Grup SRL, firmă deţinută Ioan Dumitraş şi Liviu Ioan Dumitraş, în contul căreia vor intra după îndeplinirea obligaţiilor contractuale, suma de 44.900 lei.
Un alt contract prin atribuire directă a revenit, tot în luna martie, unei firme din Satu Mare – SC NordmanConsproiect SRL. Firma sătmăreană va trebui să întocmească proiectele pentru capelele mortuare din Sărata, Viişoara şi Ghinda, pentru un total de 32.270 lei.
Pază, revizuire de documentaţii şi asigurare internet
În aprilie, municipalitatea a atribuit direct un contract deosebit de consistent pentru prestare de servicii de pază, servicii de monitorizare şi mentenanţă a sistemelor de alarmă şi servicii de transport valori. În valoare de 278.280 lei, contractul a fost primit de firma clujeană Allzone Guard SRL.
În aceeaşi lună, o altă firmă din Cluj Napoca – NV Construct SRL – primeşte un contract prin atribuire directă, pentru servicii de revizuire a documentaţiilor tehnice pentru obiectivul de investiţii „Creare acces auto între str. Arţarilor şi str. Colibiţei, inclusiv modernizarea str. Colibiţei”. În conturile NV Construct vor intra 20.000 lei.
Tot în luna aprilie municipalitatea a atribuit direct un contract în valoare de 20.270 lei unei firme din Bistriţa – Energogan SRL – pentru servicii de supraveghere a şantierului pentru obiectivul de investiţii „Amenajare strada Faleză”.
U alt contract atribuit în aprilie a revenit UPC Romania, pentru servicii de conectare la internet şi intranet precum şi servicii de televiziune, dar şi servicii de conectare la internet prin echipamente de conectare fără fir. Valoarea totală a contractului este de 34.440 lei.
În aceeaşi lună a primit un contract în valoare de 20.000 lei şi NV Construct SRL din Cluj Napoca pentru servicii de revizuire a proiectului tehnic şi detaliilor de execuţie pentru crearea unui acces auto pe str. Arţarilor şi Colibiţei, inclusiv modernizarea acestei din urmă străzi.
Servicii de curăţenie, poştale şi telefonie fixă
În luna mai, municipalitatea a împărţit nu mai puţin de nouă contracte prin atribuire directă.
De unul dintre acestea a beneficiat o firmă din Jibou, judeţul Sălaj – SC Absolut SRL, care are menirea să presteze servicii de pretipărire, personalizare, insertare automatizată în plicuri, sortare şi expediere prin intermediul Poştei Române a scrisorii anuale a primarului Ovidiu Creţu. Pentru aceasta, municipalitatea cheltuieşte de la bugetul local nu mai puţin de 68.032, 92 lei, adică aproape 15.300 de euro.
Şi pentru că tot am făcut vorbire de Poşta Română, şi această companie a beneficiat de un contract prin atribuire directă din partea municipalităţii condusă de Ovidiu Creţu. Contra sumei de 25.000 lei, companie trebuie să asigure serviciile de poştale şi de curierat intern şi extern pentru Primăria Bistriţa. Un alt contract, în valoare de 14.875 lei, a fost atribuit unei firme din Teiuş, judeţul Alba – SC Cleanexpert Shop SRL – pentru furnizarea de produse de curăţat şi lustruit pentru birouri.
Un contract extrem de generos – 100.000 lei (peste 22.400 euro) a fost atribuit Casei de Presă şi Editura Răsunetul. Contra acestei sume, firma asigură primăriei serviciile de publicitate, adică tot ceea ce ţine de informările publice remise de Primăria Bistriţa.
Aceeaşi lună mai aduce un nou contract companiei UPC Romania, întrucât municipalitatea are nevoie de servicii de telefonie fixă, dar şi de o linie specială TEL VERDE. Valoarea contractului se ridică la 24.588 lei.
Un al şaselea contract a fost atribuit luna trecută unei firme din Bistriţa – SC Multi Media Prod SRL – pentru lucrări de marcare a locurilor de parcare de reşedinţă din municipiu, respectiv montarea/demontarea unui număr de 4.500 de plăcuţe de rezervare în locurile de parcare amenajate în zonele de reşedinţă. Pentru acest motiv firma bistriţeană va primi 28.800 lei.
Deşi contractul pentru serviciile de publicitate au fost atribuite ziarului Răsunetul unde vor ajunge toate informările legate de municipalitate, Primăria Bistriţa mai duce în spate un ziar propriu. Care la drept vorbind nu-şi are rostul. Dar pentru că e musai să fie întreţinut, municipalitatea trebuie să îl şi tipărească undeva şi prin cineva. Astfel că a atribuit un astfel de contract Grupului de Presă Român, în valoare de 14.280 lei.
Alţi 22.794 lei au mers mers în conturile Loyal Center SRL din Bistriţa, căreia i-a fost atribuit contractul pentru servicii de întreţinere, reparare, asistenţă tehnică a sistemului audi-video –conferinţă –vot-traducere din sala de şedinţe a primăriei.
Un alt contract, cel de-al şaptelea din luna mai, a făcut referire la serviciile de plată on-line cu cardul a impozitelor, taxelor locale prin intermediul dispozitivelor de plată POS şi de acceptare de plăţi electronice de către instituţiile de credit prin Sistemul Naţional Electronic de Plată on-line (www.ghiseul.ro) a taxelor şi impozitelor utilizând cardul. Acest contract a mers către Garanti Bank SA, contra sumei de 30.792,4 lei.
Vara a „venit” cu … dirigenţii de şantier
În luna iunie a fost atribuit un contract în valoare de 10.000 lei unei persoane fizice autorizate – Hurban V. Emilia – Diriginte de şantier, pentru serviciile de supraveghere a lucrărilor de amenajare a străzii Ghinda – secundară 8, din zonele noi de locuinţe.
Tot atunci, Întreprinderea individuală Cîmpan Carmen Monica a primit două contracte prin atribuire directă. Unul în valoare de 5.500 lei, pentru servicii de dirigenţie de şantier la lucrările de amenajare a străzii Armonia, iar celălalt contract care a vizat dirigenţia de şantier pe str. Simfoniei a fost în valoare de 4.900 lei.
Întreprinderea individuală Drăgan Ioan a primit şi ea două contracte. Unul mai micuţ, de doar 2.900 lei, pentru dirigenţia de şantier la lucrările de amenajare a străzii Remus Bucur, iar celălalt, în valoare de 7.800 lei, pentru dirigenţia de şantier la lucrările de amenajare a străzii Poenii.
În aceeaşi lună, PFA Csillag Alexandru a primit trei contracte pentru servicii de supraveghere a unor şantiere de lucrări. Unul a fost în valoare de 9.500 lei şi a vizat lucrările de amenajare a străzii Grigore Moisil, cel de-al doilea, în valoare de 5.500 lei, a vizat amenajarea străzii Labirintului, iar cel de-al treilea, în valoare de doar 1.400 lei, a vizat lucrările desfăşurate pentru amenajarea străzii Răsăritului.
Un contract ceva mai bănos, de 15.446 lei, a fost primit de o firmă din Târgu Mureş – SC Armos Services SRL – pentru furnizarea unor echipamente de protecţie pentru angajaţii aparatului de specialitate al primarului şi serviciile publice fără personalitate juridică.
Esri Rimania din Bucureşti a primit un contract în valoare de 115.000 lei pentru furnizare, livrare şi instalare upgrade pentru trei licenţe de programe informatice.
Pentru servicii de proiectare, unei firme din Ciceu Mihăieşti – Unlimited Consult SRL – i s-a atribuit un contract în valoare de 18.000 lei, în timp ce alţi 59.699 lei au mers către Caterpilar Transilvania SRL din Reteag.
Luna iulie a fost una mai săracă în ceea ce priveşte atribuirea directă a contractelor, în total fiind doar două. Unul dintre acestea, în valoare de 188.210 lei, a fost atribuit firmei bistriţene Inst- Nistor SRL pentru execuţia de lucrări la obiectivul „Descărcare reţea de canalizare pluvială din zona locuinţelor sociale, Ansamblul Subcetate”. Un alt contract de 18.850 lei a fost primit de Andan Impex SRL din Focşani pentru „Sistem electronic de dirijare şi ordonare eliberare bonuri de ordine”.
(Va urma)
Da ce… aveti imprsia ca aceste „atribuiri directe ” … sunt chiar … GRATIS ? Fiti seriosi !
Asa a fost in silvicultura, asa a fost in industria lemnului, asa in petrol si gaze, asa a fost in vanatoare si pescuit… etc. etc. asa este absolut peste tot ( comertz, industrie ori agricultura … ) , acolo unde Romania trebuie „desfiintzata” ca stat… probabil ca … !