Home Societate 50% dintre viitorii absolventi de liceu nu stiu sa utilizeze computerul

50% dintre viitorii absolventi de liceu nu stiu sa utilizeze computerul

Din cei peste 69.000 de elevi de clasa a XII-a înscrişi la simularea probei de evaluare a competenţelor digitale din data de 20 ianuarie, s-au  prezentat la testare 64.660.  

Sub 20 % dintre  participanţi sunt utilizatori experimentaţi ai unui computer, iar 31,43% fac parte din categoria avansaţi.

 

Conform datelor centralizate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) pe baza informaţiilor furnizate de inspectoratele şcolare judeţene, la simularea probei de evaluare a competenţelor digitale, din data de 20 ianuarie, au participat 64.660 de elevi (48.214 în etapa organizată la ora 13.00, respectiv 16.442 în etapa de la ora 15.30). Rate ridicate de prezenţă s-au înregistrat în municipiul Bucureşti (4.439 candidaţi) şi în judeţele Suceava (3.687 candidaţi) şi Dolj (3.034 candidaţi).
În privinţa calificativelor obţinute în condiţiile simulării probei, situaţia se prezintă astfel: 8.937 (13,82%) elevi s-au încadrat în punctajul aferent categoriei utilizator începător, 22.589 (34,94%) la utilizator mediu, 20.322 (31,43%) la utilizator avansat, respectiv 12.812 (19,81%) la utilizator experimentat.

Potrivit Metodologiei de organizare şi desfăşurare, nivelul de competenţă digitală a candidatului se stabileşte după cum urmează: 0-25 puncte – utilizator începător, 26-50 puncte – utilizator de nivel mediu, 51-74 puncte – utilizator avansat, 75-100 puncte – utilizator experimentat.
Numărul total al elevilor care s-au înscris pentru a susţine, în perioada 19-29 aprilie, proba de evaluare a competenţelor digitale (proba D) din cadrul examenului naţional de bacalaureat este de 196.989. La nivel naţional, simularea a fost organizată în fiecare unitate de învăţământ liceal (1461 de centre). Examenul de bacalaureat începe în 15 februarie cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română.

 

Liana Mureşan

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version