În cadrul programului Rabla poate participa orice persoană fizică domiciliată sau rezidentă în România, care deține calitatea de proprietar, are îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor și contribuțiilor către bugetul local și intenționează să dobândească tichetul valoric și documentele aferente în scopul achiziționării unui autovehicul nou prin program.

De asemenea, sunt eligibili și operatorii economici fără personalitate juridică, cu sediul profesional în România, însă, vor fi eligibile în cadrul programului și organizațiile profesionale care sunt organizate și își desfășoară activitatea în una din formele de exercitare a profesiei liberale.

Modificarea este cuprinsă în Ordinul Ministerului Mediului nr. 1410/2014, publicat în Monitorul Oficial nr. 609, din 14 august 2014 și intrat în vigoare la data publicării.

Organizațiile profesionale care sunt organizate și își desfășoară activitatea în una din formele de exercitare a profesiei liberale pot achiziționa o mașină prin programul Rabla dacă dețin calitatea de proprietar, acționează în nume propriu și au sediul profesional în România/desfășoară activități pe teritoriul României.

 

Organizația profesională trebuie să întrunească și următoarele criterii:

-să aibă îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;

-reprezentantul legal nu este înregistrat cu fapte pedepsite de legislația penală;

-nu se află în stare de insolvență sau faliment, nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desființare, închidere, inclusiv închidere operațională, nu se află sub administrare specială, nu are suspendate ori restricționate activitățile, nu se află într-o altă situație similară legal reglementată. Nu face obiectul unei proceduri legale în justiție pentru situațiile mai sus menționate și nici pentru orice altă situație similară;

-nu sponsorizează activități cu efect negativ asupra mediului și nu este înregistrată cu fapte sancționate de legislația financiară, vamală și nici cu fapte care privesc disciplina financiară, potrivit declarației din cererea de finanțare;

-nu a fost și nu este subiectul unei proceduri de recuperare a unui ajutor de stat declarat ca fiind ilegal și incompatibil cu piața comună, ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurenței sau a Comisiei Europene, ori, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată ți creanța a fost recuperată integral;

-ajutorul de minimis solicitat sub forma primei de casare nu urmează a fi folosit pentru desfășurarea de activități în unul dintre sectoarele prevăzute în cuprinsul art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013;

-valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenți și anul fiscal în cursul căruia depune dosar de acceptare în program), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în baza schemei de minimis, nu depășește echivalentul în lei, la data depunerii dosarului de acceptare, a 200.000 euro (sau 100.000 euro, dacă activează în sectorul transporturilor rutiere);

-nu a obținut și nu este pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru achiziționarea aceluiași/acelorași autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziționat/achiziționate prin program, potrivit declarației din cererea de finanțare;

-nu se încadrează în situațiile prevăzute în cuprinsul cap. 2 secțiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei – Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor în dificultate, conform declarației pe propria răspundere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.