Au început lucrările la Centrul Naţional de Informare Turistică ce este amenajat chiar în clădirea în care funcţionează Primăria Bistriţa. Patru licitaţii au fost organizate în acest sens, una pentru lucrările efective, două pentru dotări şi una pentru publicitate, website şi dirigenţie de şantier. După cum era de aşteptat tot favoriţii Primăriei Bistriţa au pus mâna pe aceste contracte din bani europeni.

 

După licitaţii care s-au întins pe aproape jumătate de an, încep lucrările la Centrul Naţional de Promovare şi Informare Turistică. Trei din cele patru licitaţii care au fost organizate pentru acest proiect şi-au găsit deja câştigători, municipalitatea căutând momentan doar o firmă care să se ocupe de site-ul acestui centru, promovarea sa, dirigenţia de şantier şi auditul.

Valoarea totală a proiectului ajunge la 627.233 lei, suma de 223.000 de lei fiind dedicată lucrărilor efective. Pentru materializarea acestui proiect, Primăria Bistriţa a organizat patru licitaţii. Una pentru lucrările efective, două licitaţii pentru dotări şi încă o licitaţie pentru site, promovare, dirigenţie de şantier şi audit.

 

Centrul va aduce 100.000 de turişti în Bistriţa?!

Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional şi are ca obiectiv creşterea atractivităţii turistice a municipiului Bistriţa, iar ca obiective specifice materializarea acestui centru de informare, precum şi includerea sa în reţeaua naţională şi chiar europeană.

Estimările Primăriei Bistriţa însă sunt puţin aberante şi departe de realitate. Primarul Ovidiu Creţu a dezvăluit în cadrul unei conferinţe de presă fapul că se aşteaptă ca la cinci ani de la darea în folosinţă a centrului minune, care, culmea, este situat la doi paşi de un alt centru de informare turistică amenajat de curând, numărul turiştilor să crească cu 100.000. De asemenea, numărul vizitatorilor acestui centru ar urma să ajungă în următorii cinci ani la aproape 60.000, pe lângă cei 40.000 estimaţi să calce pragul actualului centru de informare turistică.

„Cifra pe care noi o estimăm este de 59.000 de vizitatori ai centrului şi creşterea bazei de promovare a turismului în municipiul Bistriţa. Apreciem tot aşa într-o perioadă de 5 ani să sporească numărul celor care vizitează Bistriţa cu 100.000 de turişti”, a precizat în cadrul unei conferinţe de presă primarul Ovidiu Creţu.

 

Centru de informare turistică cu masă interactivă

Centrul va fi realizat practic prin reabilitarea clădirii Primăriei Bistriţa din Piaţa Centrală nr. 3-4. În încăperile respective vor fi amenajate o sală de conferinţă, spaţii de informare şi promovare, spaţiu expoziţional, pereţi expoziţionali glisanţi, monitoare pentru rularea spoturilor de promovare şi infodesk.

Panourile expoziţionale glisante vor fi amplasate în holul de acces, iar monitoarele care sunt incluse în dotare şi vor fi amplasate atât pe hol, cât şi în sala principală vor rula spoturi de promovare turistică locală şi naţională. Masa interactivă va reprezenta o incursiune virtuală în istoria şi valorile arhitecturale ale Bistriţei.

Pentru amenajarea spaţiului se va folosi o gamă de culori inspirate din natură: pereţii gri sunt inspiraţi din culoarea pietrei de râu, iar mobilierul va fi de culoare verde, care ne duce cu gândul la verdeaţă. Pardoseala va fi realizată din parchet pentru trafic intens.

 

Preferaţii municipalităţii au pus mâna pe licitaţii

De lucrările de execuţie la acest centru se vor ocupa cei de la SC Imobil Dan, care au pus mâna pe un contract de peste 220.000 de lei cu această ocazie.

Dotările au fost împărţite în două loturi, primul lot a fost câştigat de Elcom, iar cel de-al doilea de către clujenii de la Pro Arcad Grup SRL în asociere cu alţi favoriţi ai municipalităţii – bistriţenii de la Turmont King SRL.

De precizat că fiecare din cei doi câştigători ai contractelor nu au avut alţi rivali în cursă.

Contractul de furnizare echipamente are o valoare de 182.598 de lei şi a fost împărţit în două loturi: furnizare şi montaj sisteme şi dispozitive de supraveghere de securitate, în valoare de 7.000 de lei şi furnizare şi montaj dotări şi echipamente, restul sumei.

Pentru dirigenţia de şantier au fost alocaţi 5.600 de lei, pentru serviciile de audit 10.000 de lei, iar pentru publicitate şi website 25.000 de lei. Licitaţia pentru aceste servicii este încă în desfăşurare.

Cele trei firme care au câştigat licitaţiile organizate până acum au termen până de Crăciun, mai exact până în data de 27 decembrie pentru a finaliza Centrul de Informare şi Promovare Turistică.

Imobil Dan SRL, firma care a pus mâna pe contractul de execuţie, câştigă licitaţii pe bandă rulantă de ani buni. Ultimul contract pe care a pus mâna Imobil Dan are o valoare de un milion de lei, pentru o parte din lucrările de renovare şi recompartimentare a Cinematografului Dacia. De asemenea, Imobil Dan se ocupă şi de blocurile sociale din Viişoara, valoarea contractului trecând de două milioane de lei.

Cu toate acestea, Imobil Dan nu pare să o ducă foarte bine, după cum a scos în evidenţă şi Gazeta de Bistriţa într-un material publicat în luna iulie. Imobil Dan pare să fi adunat ceva datorii, care i-au determinat pe unii chiar să le ceară insolvenţa.

În luna februarie a acestui an, Koko Eletro SRL deschidea un proces la Tribunalul Bistriţa-Năsăud, prin care cerea insolvenţa Imobil Dan. O lună mai târziu, reprezentanţii Imobil Dan au şi făcut cerere de amânare a cauzei în vederea achitării creanţei. În luna iulie Lauruc Construct a chemat în judecată Imobil Dan tot pentru neplata unor datorii.

Elcom International este, de asemenea, o firmă nelipsită de la licitaţiile organizate de autorităţile locale. În 2010 a câştigat licitaţia ce presupunea furnizarea echipamentelor IT şi didactice pentru Liceul cu Program Sportiv. De asemenea, Elcom International a dotat şi Primăria Bistriţa cu calculatoare şi s-a ocupat de reţeaua VPN care comunică cu diverse instituţii din municipiu.

Clujenii de la Pro Arcad Grup SRL se ocupă şi de reabilitarea sediului Centrului Comunitar pentru Tineret situat pe Pietonalul Liviu Rebreanu. Valoarea totală a proiectului trece de 2,5 milioane de lei.

Tot clujenii de la Pro Arcad Grup au mai pus mâna şi pe managementul proiectului ce presupunea consolidarea şi modernizarea internatului Colegiului Tehnic Infoel, dar şi pe managementul proiectului „Ateliere Şcoală Grup Şcolar Forestier”.

Deşi este înregistrată în Cluj-Napoca, SC Pro Arcad Grup se pare că este deţinută de bistriţeanul Ciobota Bogdan. Acesta deţine şi SC Arcos HbysSRL, firmă care a obţinut în 2011 de la Primăria Bistriţa un teren de 100 de metri pătraţi situat în incinta Grupului Şcolar „Grigore Moisil” pentru amenajarea unui teren de sport cu gazon artificial.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.