Aproape 4 milioane de lei este dispusă să cheltuiască municipalitatea bistriţeană pentru repararea unor trotuare din oraş, suprafaţa totală ajungând la circa 25.000 m.p. Direcţia de Servicii Publice din cadrul Primăriei Bistriţa a scos la licitaţie contractul pentru lucrările de reparaţii pentru care au depus oferte patru companii cu nume binecunoscute.

 

În multe zone din municipiu, trotuarele prezintă degradări însemnate, astfel că Primăria Bistriţa, prin Direcţia de Servicii Publice, a decis că acestea trebuie reparate. Luna trecută, contractul de lucrări estimat la 3.980.297 lei (3.209.916.94 lei fără TVA) a fost scos la licitaţie şi este împărţit în trei loturi. Compania care va oferi cel mai mic preţ va fi declarată câştigătoare. Până la finele lunii noiembrie, lucrările de reparaţii trebuie să fie finalizate.

 

Lucrări pe circa 25.000 m.p de trotuare

Potrivit caietului de sarcini, lucrările de reparaţii constă în înlocuirea asfaltului cu pavele de beton, pe unele străzi din municipiu, pe o suprafaţă totală de 24.740 mp. Primul lot vizează străzile Barbu Ştefănescu Delavrancea, Romană- parţial, Lt.Călin, Industriei- parțial, Drumul Cetății-parţial. Lucrările de reparaţii se vor derula pe o suprafaţă de 8.226 m.p., municipalitatea alocând 71.084,51 lei(57.326,22 lei, fără TVA).

Astfel, pe strada Industriei se vor repara trotuarele pe partea dreaptă, între strada Tărpiului și intersecţia cu calea ferată. Pe Drumul Cetății lucrările de reparare a trotuarelor se vor efectua pe partea stângă între strada Sigmirului şi strada Subcetate prin înlocuirea îmbrăcăminții din beton asfaltic cu pavele din beton, iar între strada Subcetate și Drumul Dumitrei Vechi se vor executa trotuare pe îmbrăcămintea existentă.

În cel de-al doilea lot sunt incluse străzile 1 Decembrie, G-ral Eremia Grigorescu, Calea Moldovei-parțial , Aleea între strada Parcului și Parcul municipal. Suma estimată pentru acest lot se ridică la 56.572 , 28 lei (45.622,81 lei fără TVA).

Potrivit caietului de sarcini, pe străzile 1 Decembrie și G-ral Eremia Grigorescu se vor repara trotuarele în totalitate, în timp ce pe strada Calea Moldovei lucrările se vor executa trotuare pe îmbrăcămintea existentă, pe partea dreaptă între Reprezentanța Dacia şi strada Aviator Mihail Berbecariu.

În cel de-al treilea lot, pentru care s-au alocat 1.299.504 lei (1.047.987,10 fără TVA) sunt cuprinse 9 străzi: Carpați, Călimani, Nicolae Bălcescu, Gării – platforma în fața Complexului Winmark , Abatorului,Mărășești-partea dreapta, Mărăști, Simion Bărnuțiu, Toamnei.

 

Criterii de eligibilitate

Municipalitatea a impus şi o serie de criterii de eligibilitate pentru ofertanţi, funcţie de lotul pentru care au depus oferte. Astfel, cifra de afaceri globală pe ultimii 3 ani (2012,2013,2014) pentru lotul 1 trebuia să fie cel puţin egal cu 1.500.000 lei, pentru lotul 2 – cel puţin egal cu 1.200.000 lei, iar pentru lotul 3 – cel puţin egal cu 1.300.000 lei. De asemenea, bilanţul contabil pentru anii aferent anilor precizaţi mai sus trebuia să fie vizat şi înregistrat de organele competente.

Nu doar aceste criterii trebuiau îndeplinite de cei care şi-au dorit să între în competiţia pentru obţinerea contractelor. Astfel, firmele ofertante au trebuit să prezinte şi o listă cu principalele lucrări în ultimii 5 ani, prin care să demonstreze că au experienţă în domeniu. În plus, a contat şi valoarea contractelor respective din ultimii 5 ani, astfel că pentru lotul 1 aceasta trebuia să fie cel puţin egală cu 1.100.000 lei la nivelul a maxim 3 contracte/ părţi din contracte, pentru lotul 2 – cel puţin 900.000 lei la nivelul a maxim 3 contracte/ părţi din contracte, pentru lotul 3 – cel puţin egal cu 900.000 lei la nivelul a maxim 3 contracte/ părţi. Totodată, la dosarul de licitaţie companiile au trebuit să-şi dovedească experienţa prin certificări de buna execuţie pentru cele mai importante lucrări.

Respectivele certificări trebuiau să indice beneficiarii, indiferent daca aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit.

Pentru atribuirea contractului, municipalitatea a solicitat informaţii şi dovezi şi în ceea ce priveşte numărul angajaţilor (număr mediu), dar şi dacă dispune de un anumit personal de specialitate. În plus, au fost solicitate informaţii şi dovezi şi cu privire la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice necesare pentru îndeplinirea contractului de lucrări.

„Ofertanţii să facă dovada faptului că dispun de minim: cilindru compactor – minim 1 bucată ; placă vibratoare pentru pavaje –minim 1 bucată. Pentru utilajele instalaţiile, echipamentele tehnice ce nu le are în dotare, ofertantul va prezenta contracte/convenţii de închiriere sau angajament dat de un operator economic/persoana fizică, de punere la dispoziţia ofertantului a utilajului / utilajelor în cauză ,în situaţia în care acesta va fi declarat câştigător, mai precizează municipalitatea în anunţul postat pe SEAP.

 

Lupta va fi una strânsă

În cursă au intrat patru companii, două din Bistriţa-Năsăud – SC LDP SA şi SC Caterpilar Transilvania SRL, una din judeţul Cluj – SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj SA – şi una din judeţul Suceava – SCSymmetrica SRL. SC LDP SA, firmă aflată în subordinea Consiliului Judeţean, a avut în ultimii ani cifre de afaceri de peste 20 de milioane lei.

Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj SA stă şi mai bine la cifra de afaceri, în ultimii ani depăşind binişor suta de milioane de lei. SC Symmetrica SRL din Vereşti, judeţul Suceava, a înregistrat în ultimii ani cifre de afaceri de peste 60 de milioane de lei. Potrivit mai multor publicaţii din judeţele din Moldova, dar şi naţionale, compania suceveană a fost adesea preferata multor primării când a venit vorba de reabilitări de trotuare prin montare de pavele. Contractele au fost generoase, de ordinul milioanelor de lei.

Caterpilar Transilvania pare să fie singurul ofertant care nu îndeplineşte, cel puţin dacă privim la datele contabile aferente anilor 2012 şi 2013, când sunt notate cifre de afaceri de 957.562 lei, respectiv 651.542 lei. De altfel, firma este una destul de nouă având în vedere că a fost înfiinţată abia în mai 2011.

str 1 decembrie str toamnei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.