Tichetele de masă electronice pot fi distribuite către angajați, în condițiile în care normele de aplicare a legislației au intrat joi în vigoare.
Acestea sunt prevăzute în legislație din 13 februarie 2014, însă angajatorii nu au putut să împartă salariaților aceste tipuri de tichete pentru că nu a existat cadrul legal pentru implementarea lor. Normele de aplicare au intrat în vigoare abia joi, fiind aprobate prin HG nr. 23/2015.
Potrivit noilor dispoziții, salariații vor beneficia, lunar, de un număr de tichete de masă cel mult egal cu numărul de zile în care sunt prezenți la lucru în unitatea angajatorului.
În cazul salariațiîor a căror durată zilnică a timpului de muncă este mai mare de opt ore – în regim de tură, numărul de zile pentru care se vor acorda tichete de masă se va determina prin împărțirea numărului de ore în care salariatul a fost prezent la lucru în unitatea angajatorului, la durata normală a timpului de muncă de opt ore.
Dacă salariatul va utiliza într-o lună, un număr de tichete de masă mai mare decât numărul de zile lucrate, iar angajatorul nu a încasat de la salariat contravaloarea tichetelor utilizate și necuvenite, angajatorul va acorda acestuia pentru luna următoare un număr de tichete de masă egal cu numărul de zile lucrătoare, diminuat cu numărul de tichete acordate pentru luna anterioară și necuvenite.
Angajatorii vor fi obligați să înștiințeze lunar salariații privind data alimentării și valoarea tichetelor de masă transferate pe suportul electronic.