Absolvenţii de liceu, promoţia 2015, au la dispoziţie 60 de zile de la absolvire pentru a se înregistra în evidenţele agenţiei ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, anunţă Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud (AJOFM BN).

 

„La data de 29 mai 2015, în baza Ordinului Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 3637/2014  absolvenţii de liceu promoţia 2015, au încheiat anul şcolar. Deoarece, în acestă perioadă,  absolvenţii promoţia 2015 se află în plină sesiune a Examenului Naţional de Bacalaureat, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud doreşte să le atragă atenţia că au la dispoziţie 60 de zile de la absolvire pentru a se înregistra în evidenţele agenţiei ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.

Ca urmare a înregistrării la AJOFM Bistriţa – Năsăud, absolvenţii pot beneficia de prevederile Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare.

După termenul de 60 de zile, absolventul, dacă nu poate fi repartizat în muncă corespunzator pregătirii profesionale şi nivelului studiilor, poate depune o cerere pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj”, se arată într-un comunicat al AJOFM BN.

Depăşirea acestui termen de 60 de zile, respectiv finele lunii iulie, atrage după sine anularea dreptului de a beneficia de indemnizaţie de şomaj.

„Pentru absolvenţii de liceu, termenul de 60 de zile, indiferent de promovarea sau nepromovarea examenului de bacalaureat se calculează de la data absolvirii liceului şi nu de la data susţinerii examenului de bacalaureat.

În cazul persoanelor care au corigenţe, termenul de 60 de zile începe de la susţinerea şi promovarea examenului de corigenţă.

Singura excepţie se acordă în cazul absolvenţilor unei şcoli speciale pentru persoane cu handicap, care beneficiază de indemnizaţie de şomaj de la data absolvirii şcolii”, precizează sursa citată.

Înregistrarea absolvenţilor promoţia 2015 ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă se realizează la sediul AJOFM B-N din Bistriţa, str. Gării, nr.2 – 4, şi la sediul ALOFM Năsăud, str. Mihai Eminescu, nr.1 şi Punct de Lucru Beclean, str.1 Decembrie, nr.5, în a căror rază teritorială îşi au domiciliul absolvenţii, pe baza următoarelor documente:

  • BI / CI – original şi copie;
  • Certificate de naştere, căsătorie în original şi copie;
  • Act de studii sau adeverinţă – original şi copie (în cazul absolvenţilor de liceu – certificate de absolvire);
  • Adeverinţă medicală – cu menţiunea “Apt pentru muncă” sau cu eventuale restricţii medicale;
  • Acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care să rezulte că nu realizează venituri sau că realizează din activităţi autorizate potrivit legii venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare;
  • Dosar plic;

Indemnizaţia de şomaj se acordă absolventului o singură dată, pentru fiecare formă de învăţământ absolvită şi nu se acordă în cazul în care absolventul urmează o formă de învăţământ la data solicitării dreptului.

Indemnizaţia de şomaj se acordă absolventului pe o perioadă de 6 luni şi este ăn valoare de 250 lei, reprezentând 50% din valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.