Săptămâna trecută a început procesul lui Mihai Sereţan, tânărul care în 2013 a ucis doi oameni care se aflau într-o staţie de autobuz, în timp ce conducea cu viteză excesivă un autotren cu remorcă plin cu lemne. Sereţan nu avea permis de conducere pentru maşini de mare tonaj şi nici experienţă, dar cu toate acestea cel care trebuia de fapt să urce la volanul autotrenului l-a lăsat pe tânăr să conducă. La scurt timp a urmat tragedia…
În octombrie 2013, Mihai Sereţan avea 20 de ani şi cu doar un an înainte terminase liceul, după care s-a angajat ca muncitor necalificat în silvicultură la o firmă din Mureşenii Bârgăului. Tânărul nu avea permis de conducere pentru maşini de mare tonaj şi nici experienţă, însă cu toate acestea el a gonit pe şosea cu peste 100 de km/oră. În plus carosabilul era umed.
Au murit striviţi de buşteni
Accidentul nefericit a avut loc pe DN 17 în localitatea Tureac pe 15 octombrie 2013.
Mihai Sereţan se întorcea din pădure şi din cauza vitezei, într-o succesiune de curbe situate în centrul localităţii, remorca încărcată cu buşteni a intrat în balans şi s-a răsturnat peste staţia de autobuz. Lemnele căzute din remorcă au strivit doi bărbaţi – unul în vârstă de 50 de ani, iar celălalt de doar 24 de ani – aflaţi în staţie care aşteptau autobuzul să plece spre Bistriţa. Aceeaşi soartă era să o aibă şi un al treilea bărbat care se afla în staţia de autobuz, dar şi vânzătoarea unui magazin alimentar, dar cei doi au reuşit să fugă în ultima clipă din calea lemnelor desprinse din remorcă.
Sătenii revoltaţi au sărit să îl bată pe şoferul grăbit. Sereţan a fost scos de poliţişti din mâinile mulţimii revoltate, la faţa locului fiind chemaţi şi mascaţii.
A vrut să paseze vina altuia
Mihai Sereţan era însoţit de un şofer de la firma unde era angajat ca muncitor necalificat în silvicultură din luna septembrie a acestui an, potrivit declaraţiilor de la acea vreme a şefei Inspectoratului Teritorial de Muncă, Otilia Berbecar.
Şoferul de 43 de ani care-l însoţea pe Mihai Sereţan susţinea atunci că, imediat după producerea accidentului, tânărul i-ar fi cerut să le spună poliţiştilor că nu el se afla la volanul maşinii,mai precis să ia vina accidentului asupra sa, întrucât acesta deţinea permis care îi oferea dreptul să conducă maşini de mare tonaj.
Vrea să se facă dreptate
După aproape doi ani de anchetă, oamenii legii au reuşit să îl trimită pe Mihai Sereţan în judecată, iar săptămâna trecută a avut loc un prim termen în dosarul aflat pe rolul Judecătoriei Bistriţa, deocamdată în cameră preliminară.
Rudele celor doi bărbaţi care au decedat striviţi de maldărul de buşteni s-au constituit parte civilă în procesînsă atât mama tânărului de 24 de ani, cât şi fiul bărbatului de 50 de ani au fost deja ofertaţi de firmele de asigurări.
Potrivit lui Marinel Badiu, fiului bărbatului de 50 de ani care şi-a pierdut viaţa în 2013, una dintre firmele de asigurări ale firmei la care lucra şoferul i-a oferit o despăgubire în valoare de 40.000 de lei. Omul însă a refuzat categoric şi spune că mai întâi vrea să se facă dreptate.
„Deocamdată nu am cerut nicio despăgubire, vreau să-şi primească pedeapsa. La sfârşitul procesului vom vedea. Mi s-au făcut oferte de la firma de asigurări a maşinii, dar le-am refuzat categoric, le refuz în continuare până la finalizarea procesului. Viaţa a doi oameni nu o putem cumpăra cu bani”, spune Marinel Badiu.
Cătălina Lingurar, mama tânărului de 24 de ani care şi-a pierdut viaţa în accident, spune că a fost contactată şi ea de firma de asigurări, care i-a oferit 50.000 de lei.
Femeia spune că ea a acceptat această sumă din cauza problemelor financiare şi de sănătate pe care le are. Cătălina Lingurar susţine însă că a primit doar jumătate din sumă.
Unul din patroni, fin de cununie al lui Hasnăş
Marinel Badiu susţine însă că sunt multe nereguli în dosar, în condiţiile în care în toată această poveste apare şi numele fotului şef al Poliţiei Rutiere Bistriţa-Năsăud, Roberto Hasnăş, care ar fi naşul unuia dintre cei doi patroniai firmei la care era angajat Sereţan. Este vorba de SC Triscastim SRL din Prundu Bârgăului, condusă de Ioan Trişcă şi Dumitru Trişcă.
„Sunt multe nereguli, multe nu se recunosc, multe lucruri care nu sunt la dosar. Faptul că el (n. r. – Mihai Sereţan) mâna maşina cu vreo doi ani înainte pe DN 17 şi drumul dintre Transilvania şi Moldova. Şeful lui ştia, dar nu recunoaşte. Nu mă afectează faptul că a durat atât de mult ancheta fiindcă între timp am făcut toate demersurile posibile, dar după părerea mea nu este chiar corespunzătoare. Asta datorită relaţiilor pe care le-au avut patronii cu afacerile lor cu material lemnos – decapitează munţii comunelor – dar şi datorită faptului că Roberto Hasnăş, fostul şef al Poliţiei Rutiere le este naş. Nu acuz pe nimeni, dar se poate întâmpla. S-au închis ochii, inclusiv poliţia din comuna noastră, tocmai din cauza relaţiilor foarte mari. S-ar putea să fac şi plângere împotriva poliţiei din comună, dacă este cazul, fiindcă mi se pare că şi ei sunt vinovaţi pentru că au închis ochii. Vă daţi seama ce măcel era dacă atunci erau copiii de la şcoală în staţie. Nu a respectat nici un semn de circulaţie, deşi cunoştea zona. Asta-i datorită relaţiilor de cumetrie”, spune Marinel Badiu.