Festivalul Usturoiului din Ținutul Contelui Dracula a avut mare succes la public și anul acesta. Evenimentul a debutat sâmbătă cu o întâlnire la care au participat oaspeţi din Ungaria, Germania şi Olanda, cu tema “Bunurile noastre cele mai de preţ”. Cele mai așteptate momente au fost spectacolele de muzică populară și ușoară susţinute de ansambluri importante din țară. Frumoase au fost și concursurile de gătit la ceun, cu bușteni și  concursuri pentru copii. Și fiecare participant a putut pleca spre casă cu un produs tradițional românesc.

Felicia Szucs, managerul de proiecte Turist în Bistriţa-Năsăud, a declarat că se încearcă punerea în valoare a judeţului, a produselor tradiţionale. Fiind primul proiect care se derulează în judeţul BN sub brandul României, ceea ce onorează judeţul, dar şi obligă extrem de mult în egală măsură.

De asemenea, Roxana Niculescu, reprezentantă a Ministerul Turismului în Braşov, prezentă la Festival, a afirmat că evenimentul a avut succes încă de la prima ediţie.

 „Ministerul Turismului prin Autoritatea Naţională pentru Turism, lucrează ca şi un organism intermediar prin ceea ce înseamnă finanţarea proiectelor pe teme de turism în special a proiectelor de promovare a brandului turistic, al României. În acest sens asociaţiile de turism şi autorităţile locale din ţară depun proiecte la Ministerul Turismului, unde acestea sunt sortate, în vederea finanţării lor. Cele 6 elemente care trebuie să definească un proiect, pentru să poată promova brandul de ţară al României sunt: Turismul Cultural, Satul Românesc pe tradiţii şi obiceiuri, Turismul Balteoclimateric, Turismul de City Break, Turismul în Natură şi Turismul de Aventură. Urmărind aceste elemente am constatat că Festivalul Usturoiului în ţinutul Contelui Dracula, are succes încă de la prima ediţie, s-a încadrat perfect şi a promovat turismul în natură, pus foarte bine în evidenţă de minunatul peisaj. Apoi tradiţiile şi obiceiurile care sunt unice în România. Acesta este o altă condi-ţie cheie şi esenţială, ca un proiect să poată fi sub brandul de ţară şi anume unicitatea. Şi de asemenea turismul cultural, care sunt evidenţiate în cadrul elementelor.eveniementele aceastea care se desfăşoară sub brandul de ţară, au menirea de a creşte vizibilitatea României şi scopul final este de atragerea a cât mai mulţi turişti în zonă, în afară de factorul natural şi de factoriii statici prezenţi constant, prin intermediul evenimentelor care se crează. În acest an datorită faptului că evenimentul Festivalul Usturoiului în Ţinutul Contelui Dracula a devenit un proiect si sper ca acesta sa devina un proiect de lunga durata si sa devina deja o tradiţie, în zonă, într-adevăr este o responsabilitate imensă, pentru organiozatori şi pentru noi pentru că de acum înainte trebuie să îndeplinească pe deplin toate condiţiile care se impun unui eveniment care se desfăşoară sub brandul turistic al României”, a declarat  Roxana Niculescu.

„Resursele locale se referă la oameni, tradiţii, folclor, locuri minunate, gastronomie locală, adică tot ce avem noi mai bun şi mai frumos, îmbinat astfel să devenim atractivi pentru cei care ne trec pragul”, potrivit Feliciei Szucs.

Politicieni, oameni de rând, mari artişti sau oameni de afaceri s-au distrat la Festivalul Usturoiului în ‘Ținutul Contelui Dracula.

În deschidere trupa de teatru Corint a susţinut un spectacol de excepţie, piesa fiind semnată de Camelia Toma cu titul „Eu sunt DRACUL(E)A…!

Cei prezenți la festival dar mai cu seamă bărbații au participat la diverse concursuri prin care şi-au arătat puterile.

Aceştia au participat la concursul de răsturnat buşteni, cel de alergat cu câte un balot de paie sau la tăiatul lemnului cu ferăstrăul, iar Teodor Curea, din Bistriţa Bârgăului, a câştigat concursul de bărbăţie, din cadrul Festivalului Usturoiului. Tot în cadrul evenimentului a avut rol şi concursul de gătit la ceaun. Participanţii au folosit ingrediente secrete, iar juriul a ţinut cont atât de gustul preparatelor cât şi de modul de prezentare, astfel că Jandarmeria a fost desemnată câştigătoarea marelui premiu. Bucătarul Jandarmilor, Radu Cira a primit titlul de Master Chef în Ţinutul Contelui Dracula. Alături de Jandarmi pe podium s-a aflat şi echipa Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Prundu-Bârgăului care anul trecut s-a clasat pe locul întâi, iar pe locul trei s-a aflat gulaşul unguresc, preparat cu ingrediente speciale de un bucătar profesionist.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.