Asigurații pot verifica dacă sunt înregistrați în sistemul asigurărilor de sănătate ca și asigurați, categoria de asigurat precum și dacă are sau nu emis Cardul național de sănătate, accesând site-ul CAS Bistrița-Năsăud sau CNAS, unde vor găsi în dreapta paginii de pornire în secțiunea SERVICII aplicația VERIFICARE ASIGURAT.

„În această aplicație asiguratul trebuie să introducă CNP-ul și un cod de siguranță afișat, primind apoi un răspuns privind elementele înregistrate în sistemul de evidență a asiguraților.
Dacă există discordanțe între elementele înregistrate în sistem și situația reală, respectiv, dacă nu figurează asigurat și plătește contribuția la asigurările de sănătate, dacă figurează într-o altă categorie de asigurat decât cea reală sau dacă nu a primit cardul de sănătate și figurează cu card emis, asiguratul trebuie să se prezinte la CAS BN în vederea reglementării situației”, informează CJAS BN.

Cardul de sănătate CEAS este un proiect de interes naţional care are ca scop principal transparentizarea şi eficientizarea fondurilor utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Cardul naţional de sănătate este codul de acces pentru toate sistemele informatice ale CNAS.
Acesta conţine doar datele de identificare ale asiguratului.
Pe card şi în memoria electronică a cardului sunt imprimate următoarele informaţii:
-Numele şi prenumele asiguratului
-Codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate
– Numărul de identificare al cardului naţional de asigurări sociale de sănătate (CID)
-Data naşterii
-Termenul de valabilitate al cardului (5 ani)
Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscripţiona pe cardul de sănătate date medicale.

Activarea cardului de sănătate se va face la orice furnizor de servicii medicale (cabinet de medicină primară, spital, ambulatoriu, laborator) la care asiguratul va apela prima dată după primirea cardului. Nu este necesar ca asiguratul să meargă special la medic pentru activarea cardului.

Operaţiunea de activare durează maxim 30 de secunde şi constă în înlocuirea codului pin iniţial al cardului (000) cu un cod pin din patru cifre ales de asigurat, pe care acesta nu trebuie să îl divulge. Codul pin rămâne în proprietatea asiguratului, la fel ca şi cel de la cardul bancar.

Odată activat, cardul de sănătate va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează la furnizorii aflaţi în contract cu casa de asigurări de sănătate pentru servicii medicale sau farmaceutice.

Furnizorul va introduce cardul în cititor, iar asiguratul va tasta codul pin.

Instant, aplicaţia cardului va afişa un mesaj în care va informa furnizorul dacă posesorul cardului este asigurat sau nu.

Utilizarea cardului reprezintă dovada că asiguratul a fost prezent la furnizorul de servicii medicale. În acest fel se validează serviciul de care a beneficiat, în vederea decontării din fondul de asigurări sociale de sănătate.

Pentru serviciile medicale de urgenţă nu este necesară utilizarea cardului de sănătate. Aceste servicii fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate cât şi celor neasigurate.

Dacă asiguratul tastează greşit, de cinci ori consecutiv, codul pin al cardului de sănătate, acesta se blochează.

În această situaţie, medicul va telefona la numărul de helpdesk 021.202.6995, unde se alocă un număr de tichet, iar prin e-mail, la adresa suport.ceas@casan.ro, se dau informaţiile privind cardul blocat.

Asiguraţii care au primit carduri naţionale de asigurări sociale de sănătate cu date personale eronate, sau au pierdut/distrus acest document, vor solicita eliberarea unui nou card la casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află.

Asiguraţii vor primi cu titlu gratuit noul card de sănătate în situaţia în care cardul conţine date eronate.

Asiguraţii vor plăti contravaloarea serviciilor de producţie şi distribuire prin poştă a noului card, în cazul pierderii/distrugerii cardului iniţial, respectiv suma de 15,50 Ron.

Plata se va face la sediul casei de asigurări în evidenţa căreia se află asiguratul.

În cazul solicitării unui nou card de sănătate, până la primirea acestuia, asiguratul va beneficia de servicii medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate.

De asemenea, pentru asiguraţii care refuză primirea cardului de sănătate din motive religioase sau de conştiinţă, în baza unei cereri în care se expun motivele refuzului, casa de asigurări de sănătate va elibera adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate.

Adeverinţa este valabilă trei luni de la eliberare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.