Primaria Bistrita isi cauta un partener de incredere cu care sa produca bani frumosi pe spinarea soferilor indisciplinati.
Afacerea masini ridicate este pusa din nou pe hartie si luna aceasta se organizeaza o noua licitatie pentru aceasta activitate initiata de primarul Ovidiu Cretu.

 

Articol publicat in 9 mai 2011 in Gazeta de Bistrita

Societatea victorioasa va imparti comisioanele cu primaria, conform contractului incheiat ulterior. Mai exact, fiecare dupa cat munceste: baietii iau bani de pe ridicat si transportat, iar primaria din amenzile aplicate de comunitari, plus comisionul pentru fiecare masina.
Administratia Cretu continua disciplinarea soferilor bistriteni si implicit fluidizarea traficului. In acest sens s-au trasat locuri de parcare in zonele centrale si s-au montat taxatoare. Pe langa aceste masuri pasive, primaria cauta un partener de incredere care sa ridice masinile parcate aiurea.

12% din profit sa fii lasat la cules masini de pe strazi

Primaria Bistrita a pus o taxa pentru firma care are planuri marete si vrea sa produca bani de pe urma soferilor indisciplinati. Practic se organizeaza un smen, pentru intrarea in legalitate a activitatii, iar firma castigatoare da primariei dreptul din fiecare operatiune.
Nu oricine intra in joc, conditiile fiind ceva mai speciale. Se cere: ca ofertantii sa detina o masina auto specializata, dotata cu brat mobil de ridicare a autovehiculelor, omologata ISCIR, care sa poata ridica si transporta autovehicule cu masa proprie de cel putin 3.500 kg. Ofertantii trebuie sa aiba personal calificat angajat pentru manipularea macaralei, cu diploma de macaragiu. Dovada existentei acestui personal se va face pana la data semnarii contractului.

Curse contracronometru pentru vanatoarea de masini

Conform contractelor anterioare, daca primaria da comanda telefonica, 15 minute este durata maxima de interventie a utilajului, in caz contrar firma riscand o amenda de la 500 la 1.000 lei.
De asemenea, durata operatiunilor de ridicare nu trebuie sa depaseasca 10 minute in conditii climatice si tehnice normale. Spatiile folosite pentru depozitarea autovehiculelor si remorcilor ridicate trebuie sa fie situate pe raza municipiului Bistrita.

Cretu, tentat sa se bage in schema si sa ridice masini

Din afacere pot iesi bani frumosi, motiv pentru care primarul s-a gandit la un moment dat sa bage primaria in afacere si sa cumpere utilajele necesare acestei activitati. Directia de Servicii Publice ar fi fost obligata sa se ocupe de aceasta activitate. Asta in cazul in care nicio firma nu s-ar arata interesata de aceasta activitate. Licitatia a fost organizata in mai multe randuri, dar de fiecare procedurile au fost reluate, pana ce Dumcor a castigat licitatia. Contractul incheiat cu Primaria Bistrita a fost valabil pe o perioada de un an, insa intelegerea a fost prelungita cu inca patru luni. Perioada a expirat de curand, iar acum municipalitatea reia procedurile, in speranta unui nou contract, prin care soferii sa fie disciplinati.

Tarifele pentru afacerea masinilor ridicate

Pentru fiecare masina, 50 de lei este cash-ul primariei, bani care vor fi incasati din start pentru deblocatul rotilor. Mai apoi, patitul, trebuie sa plateasca 300 de lei pentru recuperarea masinii ridicate de firma prestatoare a acestui serviciu, iar pentru fiecare zi de intarziere, soferii ar trebui sa mai scoata din buzunar 30 de lei, reprezentand taxa de chirie a autovehiculului.
Activitatea de ridicare a autovehiculelor trebuie sa fie supravegheata de un politist rutier, in caz contrar firma risca sa fie amendata de primarie.
Sumele incasate din taxele de deblocare si amenzile contraventionale prevazute de regulament se fac venit la bugetul local al municipiului Bistrita.

Primaria Bistrita a pregatit terenul prin hotarari atacate in instanta

Activitatea de ridicare si transport a masinilor parcate aiurea este clar reglementata prin Hotararea de Consiliul Local 214 din 2009, prin care se stabileste si tariful. Hotararile au fost atacate in instanta de soferii nemultumiti, care s-au indreptat impotriva societatii care prestat acest serviciu, in baza hotararii de Consiliu Local. Juristii primariei si patronul Dumcor, Corneliu Rosu, sustin la unison ca nu s-au pierdut procese pentru masinile parcate neregulamentar si ca pana la urma, soferii nemultumiti au achitat taxele de eliberare si amenzile.

Patronul DUMCOR se plange ca nu face parale din afacerea cu primaria

Conform datelor statistice, societatea ridica aproximativ 100 de masini in fiecare luna. Cornel Rosu, patronul SC DUMCOR, sustine ca afacerea este paguboasa din mai multe motive. Pretul motorinei aproape s-a dublat, a crescut TVA-ul si, in plus de asta, primaria si-a marit comisionul fara sa se consulte cu prestatorul.
La toate aceste inconveniente, Rosu este revoltat ca nu a lucrat doua luni, din cauza transformarii Politiei Comunitare in Politie Locala, fiind nevoie de modificari de statut care nu au permis ridicatul masinilor si implicit pierderi in defavoarea Dumcor.
S.C DUMCOR SRL a fost infiintata in anul 2004 si apartine omului de afaceri Corneliu Rosu. Societatea apare pe listafirme.ro cu domeniul de activitate „agentii imobiliare”. Potrivit bilantului depus in anul 2009, firma a avut o cifra de afaceri de 183.234 de lei, un profit de 22.357 de lei, datorii de 197.895 de lei, active imobilizate de 190.033 de lei, active circulante de 2.787 de lei, iar la capitaluri proprii un minus de 5.075 de lei. Ca si angajati la firma figurau in 2009, doar doua persoane. Patronul firmei „recastigatoare”, SC DUMCOR SRL, Corneliu Rosu, sustine ca acest contract este ultimul pe care il mai face cu vreo primarie, deoarece investitia pe care a facut-o nu ii aduce niciun profit.
„Daca stiam cum sta treaba, nu ma bagam in afaceri cu primaria. Sunt obligat sa merg mai departe, pentru ca am investit in afacere, am oameni de platit, credite accesate in acest sens. De profit mare nu poate fi vorba, pentru ca am si cheltuieli. Din aia 300 de lei la fiecare masina ridicata platesc oameni, motorina, impozite, credite, plus comisionul primariei si nu raman cu mare branza. Mai multa bataie de cap”, a declarat pentru Gazeta de Bistrita, Cornel Rosu, patronul Dumcor.
Politia Locala se scoate si nu face jocurile nimanui. Tocmai de aceea solicita interventia hingherilor de masini doar cand este cazul. De aici apar micile conflicte pe aceasta linie: patronul firmei care acuza ca primaria ii pune bete-n roata si nu-i da comenzi si pe de alta parte, politia locala, care are alte prioritati decat sa comande ridicatul autovehiculelor.
„Noi nu avem ratiuni financiare, ci ridicam masini unde e cazul si daca e cazul. Avem si alte atributii, nu numai aceasta. In plus de asta, ridicatul masinilor are loc cu un echipaj mixt, si de la Politia Rutiera, nu suntem numai noi. Solicitam echipajul doar cand e cazul avem oameni si pentru alte sectoare, iar chestiunea cu transformarea noastra in Politie Locala tine de guvernanti, noi doar ne-am adaptat cerintelor. Firma nu ne poate acuza pe noi de rea-credinta”, sustine Ovidiu Gabrian, seful Serviciului Politiei Locale Bistrita.
Licitatia cu strigare va avea loc la sediul primariei, in 15 mai. Firma castigatoare va da dreptul primariei, dupa care va iesi in strada la agatat masini parcate neregulamentar. Contra cost, bineinteles.

Cosmin Botezat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.