Orice produs are nevoie de promovare, daca se doreste ca acesta sa se vânda. Prin urmare, centre comerciale precum Polus, Iulius Mall si Sigma Shopping Center, alaturi de hipermarketurile Kaufland, Cora si Carrefour din Cluj-Napoca apeleaza la cât mai multe forme de publicitate pentru a atrage potentialii clienti si pentru a fi pe primul loc în topul preferintelor cumparatorilor.

,,Trebuie sa atragem lumea la mall”

Polus Center este primul mall care a oferit ceva nou clujenilor, un complex de magazine care promoveaza o multitudine de produse. Polus utilizeaza metode de publicitate ,,clasice”. Pe lânga afise, fluturasi si cataloage care promoveaza o anumita firma din cadrul complexului, centrul foloseste panouri publicitare uriase cu scopul de a atrage cât mai multi clienti. Alte informatii sunt “sub clauza  de confidentialitate a contractelor pe care Compania TriGranit, compania dezvoltatoare a acestui proiect, le-a încheiat cu clientii”, a declarat Margareta Beta, PR Manager la Polus Center Cluj. Iulius Mall, al doilea centru comercial care s-a deschis de curând în Cluj, promoveaza ,,fiecare eveniment pe ideea ca trebuie sa atragem lumea la mall”, a declarat Andreea Ignatescu, marketer la Iulius. Mallul îsi face reclama prin intermediul fluturasilor, a afiselor si a mega panourilor care pot fi vazute în tot orasul. Centrul comercial mai apeleaza si la presa pentru a promova produsele, inclusiv la radio si televiziune. ,,Promovam fiecare eveniment în functie de campanie, de anvergura evenimentului, în functie de buget si de targetul campaniei. Colaboram cu companii din Cluj, dar si din tara”, a adaugat Ignatescu. Bugetul pe care Iulius îl aloca publicitatii „este confidential”, a mai afirmat aceasta.

Cele doua malluri îi atrag pe clujeni, Atât prin promotii si reduceri de pret, specifice fiecarui sezon, cât si prin organizarea unor evenimente speciale. Aceste evenimente constau în organizarea de tombole, concerte sustinute de diferiti artisti din tara, concursuri, premiul constând într-un apartament, cum a fost în cazul Iulius Mall, iar Polus Center ofera clujenilor premii de 1500 de euro pe zi.

O alta forma de publicitate o reprezinta internetul. Fiecare mall are un site unde orice doritor poate afla ce promotii exista, ce evenimente speciale vor  avea loc, ce reduceri de preturi si ce premii se ofera clientilor.

Sigma ,,se axeaza pe radio”

Sigma Shopping Center colaboreaza din primavara acestui an cu firma clujeana Advantage Media, care se ocupa de mediatizarea si promovarea  centrului comercial. ,,În primul rând, publicitatea este foarte importanta pentru orice serviciu sau produs, si în special pentru centrele comerciale. „Daca publicitatea este bine facuta, ea reprezinta un plus în deciziile de

 cumparare a clientilor, daca ea e prea slaba sau prea "complicata" si nu

se adreseaza exact unui public tinta, nu are nici un efect si toata

munca e în zadar”, a declarat Lucian Zsiga, account executive la Advantage Media. ,, Metodele de promovare sunt variate, dar în special, în cazul nostru,

pentru Sigma Shopping Center, se axeaza pe radio, difuzari de spoturi la posturile de radio Kiss FM, Paprika FM, PRO FM si concursuri cu vouchere, ce reprezinta cumparaturi în centrul comercial. Alt mijloc de promovare la fel de important este difuzarea periodica de publi-reportaje sau advertoriale si machete de presa. Colaboram, în special, cu periodice locale. ”Frecventa promovarii centrului este constanta, variaza insa în lunile de iarna si în preajma "sarbatorilor comerciale", cum ar fi  Valentine's Day, 1 martie, Paste, Craciun”, a precizat acesta.

O alta modalitate de promovare, a centrului comercial o reprezinta

publicarea unei reviste "Sigma Shopping Guide" . Aceasta prezinta ofertele

magazinelor din Sigma, advertoriale, prezentari de trend, vestimentar,

cosmetic, fashion, în general, dar si life-style. Revista este lunara, iar

 numarul de exemplare variaza între 5.000 si 10.000 de exemplare. Evenimentele sunt o alta modalitate de promovare.  ,,De sarbatori, de Ziua Copilului sau Craciun, se desfasoara în centrul commercial evenimente specifice. Avem invitati, se împart cadouri, sunt clovni, care sa înveseleasca atmosfera, iar cadourile care ramân neîmpartite sunt donate unei fundatii "Little People", cu care colaboram la astfel de evenimente”, a completat Zsiga.

Publicitate standard

Hipermarketul Kaufland, care are doua centre în Cluj, foloseste tipuri de publicitate standard. ,,Singurul mod prin care compania Kaufland îsi face publicitate este ziarul saptamânal cu oferte pentru clienti, care contine atât oferte de food cât si de non-food”, a declarat Sylvia Kerzbek, sef al departamentului de Productie si Marketing. Pe lânga acest ziar, hypermarketul mai editeaza un supliment lunar cu oferte speciale de non-food. ,,În afara de ziar si supliment, nu folosim alte metode de publicitate de genul radio, presa, etc.

Ziarul si suplimentul sunt editate si distribuite de firma Kaufland si nu se apeleaza la alte firme”, a încheiat Kerzbek.

Cora si Carrefour sunt doua hipermarketuri care pe lânga metodele ,,clasice” de promovare a ,, marfii”, cum ar fi fluturasi, afise sau panouri publicitare, utilizeaza si o metoda moderna, internetul. Pe site-urile acestor hypermarketuri se gasesc promotiile sezonului, reducerile de pret, produsele nou lansate si evenimentele care se desfasoara. ,,Promovarea imaginii este foarte importanta pentru un brand. Carrefour acorda o importanta majora publicitatii, aceasta reprezentând liantul între ofertele noastre si consumator”, a declarat Diana Popescu, responsabil marketing. Pe lânga metodele clasice, Carrefour apeleaza si la publicitate outdoor, indoor, advertoriale, machete de presa, radio si televiziune. ,,Aparem în publicatii neutre, cu tiraj mare, recunoscute pe plan local prin seriozitatea si acuratetea informatiilor difuzate”, a adaugat Diana Popescu. Bugetul alocat publicitatii este raportat la cifra de afaceri a magazinului si este confidential, a afirmat aceasta. Publicitatea se face fara întrerupere, întrucât se comunica informatii si oferte promotionale în permanenta consumatorilor. În preajma Sarbatorilor de iarna, Carrefour acorda o atentie deosebita publicitatii, deoarece ofertele promotionale sunt mai multe si mai tentante.,,De sarbatori se tiparesc cataloage speciale si ne implicam în organizarea de evenimente cu tematica de sezon, actiuni sociale si altele”, a încheiat Popescu.

RATUC, ,,tinta” companiilor

Regia Autonoma de Transport Urban Calatori Cluj-Napoca este tinta multor firme care doresc sa îsi faca publicitate prin intermediul autobuzelor sau al biletelor. Printre acestea se numara Iulius Mall, Polus Center Cluj si Cora. Cele mai utilizate mijloace de promovare sunt cele outdoor, mai ales publicitatea pe mijoacele de transport.

Mall-urile si centrele comerciale au ales sa redecoreze periodic mijloacele de transport închiriate, iar unele au recurs si la publicitate în interior. Aceasta consta în  afise pe suporturile speciale si pe scaune si mânere cu mici sacose prinse pe barele interioare. Toate biletele tiparite, cu exceptia celor pentru cursele

preorasenesti si a abonamentelor, contin publicitate pe verso. În jur de un million de bilete pe luna sunt folosite pentru publicitate. În perioada Sarbatorilor, RATUC nu a înregistrat o cerere mai mare pentru folosirea spatiului publicitar.

Tarifele RATUC variaza în functie de tipul autovehiculului, în functie de spatiul alocat reclamei,si în functie de pozitionarea acestuia pe autovehicul. Astfel preturile variaza între 45 si 300 de euro. O reclama amplasata pe un autobuz de dimensiuni mici  costa lunar 45 de euro, iar reclama pe un autobuz de dimensiuni mari ajunge la 200 de euro. Pentru ca un autobuz sa fie acoperit în totalitate de reclama, compania doritoare trebuie sa scoata din buzunare 200 de euro pe luna, iar pentru autovehiculele fara suport special destinat reclamei, tariful este de 300 de euro pe luna.   

Timea Moldovan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.