Peste două milioane lei intenţionează să cheltuiască Primăria Năsăud pentru modernizarea a circa 2 km de drum în cartierul Liviu Rebreanu. În plină campanie electorală, contractul pentru execuţia de lucrări a fost scos la licitaţie în urmă cu aproximativ o săptămână. Pentru acest proiect, administraţia locală a primit 150.000 de lei de la Ministerul Dezvoltării, condus de Liviu Dragnea.

 

Primarul Mircea Romocea intenţionează să modernizeze circa doi kilometri de drum din cartierul năsăudean Liviu Rebreanu, investiţie estimată la peste 2.061.877 lei. Investiţia vine la mai bine de doi ani de mandat în fruntea comunităţii năsăudene, iar cei aproape doi kilometri de stradă, mai precis 1,74 km, vor fi modernizaţi în 24 de luni. Adică în doi ani. Conform estimărilor, costul unui km de drum se ridică la 1.184.986 lei, adică 271.000 de euro. Lunar, firma care va câştiga contractul va executa în medie 72 de metri.

 

Lucrările prevăzute în documente

Conform studiul de fezabilitate, aprobat de consilierii locali năsăudeni în vara acestui an, lucrările de execuţie ar urma să se desfăşoare timp de doi ani, pe şapte sectoare de drum, cea mai mare porţiune având lungimea de 1.012 metri, iar cea mai mică fiind de doar 47 de metri. Lăţimea carosabilului variază, pe anumite porţiuni fiind de 3,5 m, iar în altele de 5 metri. Totodată în document este prevăzută montarea a cinci podeţe, iar trotuarele, în lungime totală de 1.343 metri, să fie amenajate cu dale din beton.

Potrivit studiului de fezabilitate, străzile propuse spre modernizare în cartierul năsăudean Liviu Rebreanu sunt nemodernizate şi vorbim practic de străzi de pământ, „prezentând numeroase degradări şi văluriri, ceea ce îngreunează circulaţia”. Conform documentaţiei citate, s-au propus două variante de tehnice pentru reabilitarea celor 1,74 km de drumuri din acest cartier.

Prima variantă se referă la asfaltarea respectivelor străzi, „sistemul rutier presupunând un strat de balast, un strat de piatră spartă şi două straturi de asfalt” şi totodată amenajarea podeţelor şi a şanţurilor.

A doua variantă propusă se referă la un sistem rutier din pământ stabilizat peste care să se facă un tratament bituminos dublu. Potrivit proiectantului, această variantă ar fi mai dificil de realizat, întrucât străzile fiind de pământ amestecat cu piatră aceasta ar fi mai greu de înlăturat şi costurile ar fi în acelaşi timp cu mult mai mari. În concluzie, prima variantă este cea luată în calcul şi transpusă pe hârtie.

Ce s-a propus în studiul de fezabilitate nu apare în totalitate şi în memoriul tehnic, conform materialelor anexate anunţului postat de administraţia năsăudeană pe SEAP. Astfel, numărul podeţelor scade la trei, în timp ce lungimea trotuarelor creşte cu 83 m.

 

Ce se va executa mai precis pe cele şapte sectoare de drum din cartier

Potrivit studiului de fezabilitate, pe primul sector, de 1.012 m, pe o porţiune de 185 m carosabilul va avea o lăţime de 3,5 m, va fi amenajată o rigolă carosabilă pe ax şi două acostamente. Pe o altă porţiune, de 580 m, lăţimea carosabilului va fi de 5m şi va fi amenajată o rigolă laterală dar şi două trotuare. O a treia porţiune, de 247 m, va avea lăţimea carosabilului tot de 5 m, şi vor fi amenajate o rigolă, un trotuar, un şanţ dalat şi un acostament.

În proiectul tehnic se prevede că pe o porţiune de 185 m carosabilul va avea lăţimea de 3,5 m, va fi amenajată o rigolă carosabilă pe ax, două acostamente, va fi amenajat un şanţ dalat pe partea dreaptă în lungime de 23 m, iar alţi 15 m vor intra pe un drum lateral, şi totodată vor fi amenajate două drumuri laterale pe porţiuni de 15 m. În plus va fi montată şi o rigolă transversală. Pe cea de a doua porţiune, în lungime de 827 m, se va amenaja o rigolă pe partea stângă pe o lungime de 810 m, pe partea dreaptă pe o porţiune 200 m vor fi amenajate şanţuri dalate, iar pe alţi 580 m va fi amenajată o rigolă carosabilă. Trotuarele nu vor lipsi fiindcă pe partea dreaptă sunt prevăzute pe o lungime de 615 m, iar pe dreapta, pe 550 m.

Cel de-al doilea sector are o lungime de 290 m şi o lăţime a carosabilului de 3,5 m, din care pe o porţiune de 155 m vor fi executate două acostamente şi o rigolă carosabilă pe ax, iar pe o porţiune de 135 m vor fi amenajate două acostamente, va fi montat un parapet flexibil iar zidul existent va fi cămăşuit cu beton.

Al treilea sector are o lungime de 105 m, lăţimea carosabilă fiind de 3,5 m, porţiune pe care vor fi amenajate şi două acostamente. Aceeaşi va fi situaţia şi pe cel de-al patrulea sector de drum în lungime de 80 m, plus parapete de siguranţă.

Cel de-al cincilea sector are o lungime de 47 m cu lăţimea carosabilă de 3,5 m, aici fiind prevăzute a fi amenajate o rigolă carosabilă pe ax şi două acostamente. În cel de-al şaselea sector de drum care are o lungime de 90 m, carosabilul va avea o lăţime de 5 m, pe această porţiune urmând a fi executate două rigole carosabile din asfalt şi două trotuare, unul lung de 75 m, iar celălalt de 75 m. Cel de-al şaptelea sector de drum are o lungime de 116 m cu o lăţime a carosabilului de 3,5 m. Aici vor fi amenajate două acostamente şi o rigolă carosabilă pe ax.

Potrivit studiului de fezabilitate, acolo unde vor fi amenajate şanţuri sau rigole dalate se va renunţa la acostament, „racordarea făcându-se direct cu partea superioară a betonului din şanţuri”. De asemenea, structura rutieră este formată din patru straturi: un strat în grosime de 20 cm de balast, unul din piatră în grosime de 15 cm, dar şi două straturi de asfalt, unul de 6 cm (BAD PC25) şi unul de 4 cm (BA 16).

În ceea ce priveşte trotuarele, aici îmbrăcămintea este formată dintr-un strat de 15 cm de piatră spartă, un strat de nisip pilonat de 5 cm şi pavele de beton în grosime de 6 cm. Potrivit documentaţiei, unde există trotuare vechi, acestea se vor demola sau se vor constitui în fundaţie cele noi, iar în zonele în care trotuarele sunt deteriorate sau nu au existat, sistemul rutier al acestora va fi completat cu piatră spartă pentru aducerea la cotă. Şanţurile dalate din beton se vor întinde pe o lungime de 235 m, rigolele carosabile vor fi amenajate pe o lungime de 1.160 m, rigolele carosabile pentru accese se vor întinde pe 40 m, în timp ce rigolele din asfalt vor fi amenajate pe o lungime de 660 m. De asemenea, vor fin montate cinci podeţe care le vor înlocui pe cele deteriorate.

În acelaşi studiu de fezabilitate se menţionează totodată că „pentru siguranţa participanţilor la trafic, la marginea părţii carosabile s-au prevăzut parapete din protecţie deformabili de tip greu, pe o lungime totală de 165 m”.

 

Ofertanţii, minim 3,5 milioane lei cifra de afaceri

Ca să intre în cursa pentru adjudecarea contractului de execuţie, ofertanţii trebuie să demonstreze că în ultimii trei ani au avut o cifră de afaceri de cel puţin 3,5 milioane lei, să prezinte o listă cu principalele lucrări executate în ultimii cinci ani, fără însă să se pretindă din partea administraţiei locale şi o valoare minimă a acestora. Totodată, ofertanţii trebuie să depună şi o declaraţie privind echipamentele tehnice, utilajele şi instalaţii de care dispun pentru îndeplinirea contractului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.