Primăria Bistrița dă peste 50.000 de euro pentru servicii de pază și transport valori

742

Cu o Poliție Locală în dotare, Primăria Bistrița dă peste 50.000 de euro pentru servicii de pază și transport valori. Contractul vizează doar 8 luni și presupune agenți înarmați, dar și un autoturism blindat, care va transporta zilnic la Trezorerie taxele plătite de contribuabili.

Peste 50.000 de euro, mai exact între 247.148 de lei și 370.603 de lei, alocă Primăria Bistrița pentru paza câtorva dintre clădirile sale, monitorizarea sistemului de alarmă și transport valori.

Asta în condițiile în care are în dotare o Poliție Locală care ar putea dacă s-ar direcționa anumite sume de bani unde trebuie să preia aceste servicii. Poliției Locale îi lipsește autoturismul blindat, în rest are agenți înarmați și dispecerat.

Potrivit documentelor licitației, ofertanții trebuie să fi obținut astfel de contracte în valoare de cel puțin 240.000 de lei în ultimii 3 ani, care vizează servicii de pază, servicii de monitorizare a sistemelor de alarmă sau servicii de transport rutier de valori.

Ofertanții trebuie să aibă în dotare echipamente tehnice, autovehicul transport valori blindat sau semi-blindat, dispecerat de monitorizare și mijloace de comunicare. Contractul se întinde pe 8 luni, cu posibilitatea de prelungire cu încă 4 luni în 2020.

Se dorește paza pentru Direcția de Administrare a Piețelor, cu imobilul situat pe strada Cuza Vodă, Direcția de Patrimoniu, imobilul situat pe strada Gheorghe Șincai nr. 2 și Direcția Venituri cu imobilul de pe strada Alexandru Odobescu nr. 17. De asemenea, de serviciile de pază va beneficia și pârtia de schi din complexul Wonderland.

Pâria de schi papă cei mai mulți bani

La sediul Piețelor se va asigura paza obiectivului pe timp de noapte, cu un agent, inclusiv sâmbăta și în sărbătorile legale. La sediul Direcției Patrimoniu se va asigura un agent pe timp de zi, iar la Direcția de Venituri vor un agent de pază înarmat 8 ore pe zi.

În cazul pârtiei de schi se va asigura paza obiectivului 24 de ore din 24 inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică și în sărbătorile legale. De asemenea, pârtia de schi înghite cea mai mare sumă destinată pazei – 103.000 de lei pentru 8 luni.

Direcția de Administrare a Pieței are nevoie de pază umană și monitorizare a sistemului de alarmă în valoare de 56.224 de lei, iar Direcția Patrimoniu are nevoie de transport valori, monitorizare a sistemului de alarmă și pază umană în valoare de 53.300 de lei.

Culmea, Direcția Venituri, unde ar fi cea mai mare nevoie de pază are nevoie de transport valori, pază umană și monitorizare a sistemului de alarmă în valoare de 34.276, adică de 3 ori mai puțin decât pârtia de schi.

Când vine vorba despre serviciul de transport valori, Primăria Bistrița are nevoie de două transporturi pe săptămână de la Direcția Patrimoniu la Trezoreria Bistrița. În acest caz, se va folosi un autovehicul de transport valori blindat sau semi-blindat, care va fi însoțit de personal înarmat.

Transportul banilor de la Direcția de Venituri la Trezorerie se va face zilnic, tot cu un  vehicul blindat însoțit de personal înarmat.

Primăria Bistrița vrea și o patrulă care să intervină în sprijinul agentului de pază, în situația în care se impun măsuri suplimentare de pază sau în cazul alertării instituției, la solicitarea instituției. Patrula trebuie să fie formată din minim doi agenți de pază dotați cu mijloace de protecție individuală, asigurate de firma specializată de pază și intervenție.

Patrula se va deplasa cu mijloacele auto din dotarea firmei și va avea misiunea de a respinge și reține persoanele care tulbură obiectivele, încearcă să intre forțat sau alte activități similare.

În caietul de sarcini al licitație apar inclusiv timpii de intervenție în cazul declanșării sistemului de alarmă – 9 minute pe timp de zi și 7 minute pe timp de noapte. Dacă vreuna din instituțiile păzite a fost jefuită, beneficiarul trebuie anunțat în cel mult o oră.

An de an merg sume frumușele pentru serviciile de pază

Nu este prima dată când Primăria Bistrița caută firme care să îi asigure paza și transportul de valori. Mai mult, an de an, merg sume frumușele pentru genul acesta de servicii.

În 2013, adică acum mai bine de cinci ani, serviciile de pază costau mai mult. Atunci, municipalitatea aloca pentru servicii de pază 300.000 de lei. În 2017, pentru serviciile de pază, transport valori sau monitorizare sistem de alarmă, Primăria Bistrița aloca nu mai puțin de 700.000 de lei.

În 2013, Florin Frandeș, șeful Poliției Locale, explica de ce nu poate asigura  instituția pe care o conduce paza clădirilor Primăriei Bistrița. Motivul invocat era lipsa de personal, mai ales că acestea necesită pază 24 din 24.

Conducerea Primăriei Bistrița a hotărât însă să desființeze din posturile de pază de la clădirea principală, considerând că sunt prea multe. Astfel, după cum a arătat și Gazeta de Bistrița, dintre cei cinci polițiști locali care păzesc intrarea la clădirea principală a Primăriei Bistrița au rămas doar doi.

Cele două posturi rămase la Compartimentul Pază au fost scoase la concurs, pentru a se decide practic cine rămâne din cei cinci polițiști care ocupau posturile respective. Pentru a le da șansa de a rămâne în sistem, au fost organizate concursurile pentru patru posturi la Ordine Publică, tot la Poliția Locală. Acestea însă presupun ca activitatea agenților să se mute în stradă.

Astfel, dacă în 2017 Poliția Locală primea 6 milioane de lei, în 2019, suma alocată instituției ajungea la 8 milioane de lei. Poliția Locală este subvenționată din bugetul local și are atribuții în siguranța circulației, ordine publică, disciplină în construcții, protecția mediului, evidența persoanelor sau parcări.

Culmea, mai bine de 90% din această sumă merge pe salariile celor 85 de angajați ai instituției. Din cei 8 milioane, 7,8 milioane reprezintă cheltuieli de personal. Funcțiile de conducere, 8 la număr, „papă” câte 10.000 de lei lunar, fiecare.

Sume colosale înghite Poliția Locală nu doar pentru salarii, ci și pentru o serie de investiții, care, de multe ori, face ca instituția să fie mai bine dotată decât Inspectoratul de Poliție Județean.

2 COMENTARII

  1. Pai, vrem… nu vrem… potrivit L.333/2003 rep si HG 301/2012 privind regulamentul de aplicare si functionare… toata lumea este obligata sa ia masuri de paza bunurilor sale indiferent de forma de proprietate ( publica ori privata… particulara ) dupa formele de paza prevazute in Lege… obligatia de paza optiunea nefiind facultativa .
    Nimeni nu efectueaza aceste servicii pe ” ochi frumosi ” si pe … ” strangeri de mana tovarasesti ” si bine-nteles ca ele costa bani, mai ales ca personalul de paza si interventie, trebuie sa fie cu agenti de securitate calificati prin societatile private autorizate sa desfasoare astfel de cursuri de agenti de securitate si al cursurilor de arme si munitii , pe langa faptul ca daca-s din Politia Locala, trebuie sa aiba si cursurile de ” astfel de politzist ” . La ele, nu are acces oricine si trebuie indeplinite conditiile acestor acte normative ( paza,arme si politie locala ) .
    In acest caz, salariile si costurile bine-nteles ca sunt ridicate, mai ales ca la Primaria Bistrita, un agent simplu ( similar unui subofitzer de politie ) … are salar cat un capitan sau maior de jandarmi ( prin grija CL… care le-a dublat salariile tuturor salariatilor din primarie ) .
    Astfel, au ajuns fostii ” gardieni publici ” ( similari unei societati de paza ) sa aiba salarii mai mari decat ofiterii si subofiterii de jandarmerie si/sau politie nationala .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here