Până recent, costul ridicat al mașinilor electrice, atât noi cât și second-hand, a fost un motiv pentru care mulți cumpărători din Europa și SUA au amânat achiziția.

Totuși, pe măsură ce piața de electrice rulate a crescut în țările cu vânzări mari, prețurile au început să scadă semnificativ, apropiindu-se de cele ale mașinilor pe benzină.

Un studiu realizat în Germania arată că diferența de preț dintre electrice și modelele pe combustie s-a redus considerabil, ceea ce ar putea stimula piața.

Principalele rețineri ale clienților rămân legate de preț și de starea bateriei, însă verificarea acesteia este facilă în service, iar scăderea interesului pentru electrice a dus la ajustarea prețurilor

Până acum, prețurile mari la electricele second-hand au blocat ciclul de vânzare, deoarece proprietarii nu reușeau să-și vândă rapid mașinile vechi pentru a cumpăra unele noi. Acum, pe fondul creșterii ofertei și scăderii cererii, prețurile s-au apropiat foarte mult de cele ale mașinilor pe benzină, mai ales pentru modelele mici. De exemplu, un Opel Corsa Electric vechi de trei ani se vinde cu puțin sub 16.000 de euro, iar un Corsa pe benzină, de aceeași vârstă, cu 15.100 de euro.

Situații similare se regăsesc și la alte modele. Un VW ID.3 vechi de trei ani costă în Germania aproximativ 19.000 de euro, sub valoarea unui Golf comparabil, care depășește 20.000 de euro. În România, prețurile pentru un Golf second-hand cu peste 150 CP variază între 18.000 și 22.000 de euro, la fel ca un ID.3 cu puteri similare. Pentru modelele mai vechi, ID.3 poate ajunge la 14-15 mii de euro, în timp ce Golful rămâne peste 17.000 de euro.

Aceeași tendință se observă și la alte mărci: Skoda Enyaq vs. Kodiaq sau BMW iX3 vs. X3. De exemplu, un BMW iX3 din 2021 se vinde cu 37.000 de euro, iar un X3 cu putere similară se găsește între 36.000 și 42.500 de euro. La Peugeot 208, diferențele de preț între electric și benzină sunt tot mai mici. Specialiștii spun că această apropiere de prețuri e clară în anunțuri, dar rămân provocări legate de infrastructura de încărcare și autonomie.

Sursa: Profit.ro

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.