Parcul Industrial Bistriţa Sud are regulament de funcţionare, care va deveni biblia celor care vor investi în această zonă. Astfel, viitorii investitori – care se lasă prea mult aşteptaţi -vor trebui să se supună unor reguli, dar în acelaşi timp vor avea şi anumite facilităţi din partea administraţiei locale. În acelaşi timp, prin acelaşi regulament sunt impuse o serie de obiective pe care administratorul parcului industrial trebuie să le atingă. Potrivit unui document supus atenţiei legislativului local, numărul personalului societăţii care administrează parcul industrial se va mări, în timp ce salariile propuse să fie încasate de directorul executiv şi de directorul tehnic, pe lângă cel al administratorului Iuliu Dumitru, se ridică la 4.000 lei lunar plus adaosurile la salariu şi alte recompense.

 

Valoarea totală a proiectului „Parcul Industrial Bistriţa Sud” a fost de 35.170.442,56 lei, din care: 12.953.779,08 lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR (50%); 12.953.779,08 lei – contribuţie proprie (50%); 6.217.813,96 lei – valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile; 3.045.070,43 lei – valoarea neeligibilă estimată.

Suma care apare drept „contribuţie proprie”, sunt banii pe care Primăria Bistriţa trebuie să îi cheltuiască de la bugetul local pentru acest proiect. Numai că, cei aproape 13 milioane lei sunt o parte din suma pe care municipalitatea bistriţeană a împrumutat-o de la bancă, anul trecut, respectiv cei 40 milioane lei.

Obiectul general al proiectului sună foarte bine teoretic, acesta fiind revigorarea şi dezvoltarea economiei locale şi regionale şi creşterea nivelului de trai prin atragerea investiţiilor şi crearea de noi locuri de muncă în municipiul Bistriţa.

 

Regulament există, investitori mai trebuie

Săptămâna trecută, a fost supus spre aprobarea consilierilor locali regulamentul de funcţionare a Parcului Industrial Bistriţa Sud, iniţiativă aparţinând aleşilor liberali.

În cadrul documentului sunt o serie de obiective care trebuie atinse de către administratorul parcului, Iuliu Dumitru, precum şi obligaţii dar şi facilităţi oferite potenţialilor investitori.

Printre obiectivele impuse administratorului se numără forţa de muncă, în sensul de a oferi prin locurile de muncă existente sau nou create condiţii mai bune de trai populaţiei sărace, servicii de orientare profesională şi informare, dar şi accesul la cursuri de formare şi perfecţionare continuă şi totodată combaterea muncii la negru. Un alt obiectiv important este atragerea de investitori prin facilităţile oferite.

Paleta activităţilor acceptate în cadrul parcului industrial este una foarte generoasă, începând de la industria de maşini şi echipamente, mijloace ale tehnicii de calcul şi de birou, fabricarea de medicamente şi produse farmaceutice şi naturiste, fabricare produse alimentare,k construcţii şi reparaţii aeronave, şi până la hoteluri restaurante, spaţii de învăţământ (secundar sau superior) sau activităţi ale agenţiilor de presă.

Pe lângă utilităţile puse la dispoziţia potenţialilor investitori, aceştia vor avea şi o serie de facilităţi. Astfel, ei vor fi scutiţi de la plata impozitului pe clădirile şi construcţiile din perimetrul parcului, de impozitul pe teren, dar şi de impozitul pe clădiri speciale.

În schimb, potenţialii investitori care vor concesiona teren în perimetrul parcului industrial îşi vor suporta din propriul buget investiţiile asumate prin contract, investiţii care odată cu odată cu încheierea contractului de concesiune vor trece în patrimoniul societăţii care administrează parcul industrial. Chiar dacă au acces la toate utilităţile existente, investitorii se vor racorda la acestea pe propria cheltuială, nu înainte însă de a obţine autorizaţia de construire cu toate avizele necesare, conform legii, pentru amenajarea parcelei de teren concesionată prin contract.

Preţul pe metrul pătrat de teren concesionat variază în funcţie de modalitatea de plată – anuală sau pe mai mulţi ani -, în baza acesteia fiind întocmit şi un punctaj, care, culmea, este invers proporţional cu preţul oferit per unitatea de suprafaţă. Spre exemplu, în cazul în care concesionarul este dispus să plătească anual o redevenţă 1,80 euro/mp/an va obţine între 1 şi 20 de puncte, în timp ce dacă ar plăti 0,25 euro/mp/an ar obţine între 51 şi 65 puncte.

După trei ani şi plata unei redevenţe de 2,34 euro/mp/an, concesionarul are posibilitatea de a achiziţiona terenul.

Pe lângă redevenţă, investitorii vor trebui să plătească însă şi o taxă de administrare, în valoare de 1 euro/mp/ an, taxă care va fi plătită şi după achiziţionarea terenului.

Subconcesionarea terenului este interzisă, spune regulamentul.

 

parc industrial 1

E clar! Organigramă nouă, cheltuieli mai mari anul viitor

Într-o şedinţă viitoare a Consiliului Local va fi spusă spre aprobare şi noua organigramă a SC Business Park Bistriţa Sud, propusă de administratorul Iulius Dumitru.

Conform propunerii, societatea va fi condusă prin adunarea generală a acţionarilor, formată din 21 de persoane, consiliul de administraţie (9 persoane), după care administratorul firmei care are în subordine compartimentul juridic/fiscalitate/contabilitate/resurse umane şiaudit intern/control financiar de gestiune, pe directorul executiv şi pe cel tehnic. La rândul său, directorul executiv se va ocupa de licitaţii şi contracte, marketing şi compartimentul financiar, în timp ce directorul tehnic se va ocupa de compartimentul servicii şi utilităţi, întreţinere cu atelierul mecanic.

În acelaşi document sunt precizate şi salariile pe care cei doi directori ai societăţii le vor primi – 4.000 lei, salariul de bază, la care se pot adăuga recompense indirecte, pe lângă cele prevăzute prin Codul Muncii, precum plata transportului până la şi de la parcul industrial dar şi accesul nelimitat şi fără restricţii la „toate facilităţile de recreere ale organizaţiei”.

 

parc industrial 2

Ce şi-a bugetat anul acesta Dumitru

Iulius Dumitru a cerut anul acesta un buget de 660.000 lei pentru administrarea societăţii. Din această sumă, 120.000 de lei au fost bani necesari pentru a acoperi salariile celor doi directori (încă inexistenţi) dar şi propriul salariu, 36.000 lei care ar fi necesari pentru participarea la opt evenimente specifice – forumuri de investiţii, târguri, expoziţii şi congrese -, 4.500 lei taxă de participare/ eveniment. Pentru deplasări în străinătate a fost bugetată suma de 32.000 lei – 4.000 lei/ eveniment (bilete de avion, taxe aeroport, transport alte mijloace de transport), plus încă 10.000 lei pentru alte deplasări în ţară (motorină, bilete de tren sau avion), destinaţiile precise fiind Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine, dar şi la ambasade şi Camere de comerţ bilaterale. La toate acestea se mai adaugă 48.000 lei (6.000 lei/eveniment) – diurne pentru deplasări externe, şi 10.000 lei – diurne deplasări interne. Bugetul pentru cheltuielile SC Business Park Bistriţa Sud SRL nu s-a oprit aici, fiindcă Iulius Dumitru a considerat că are nevoie şi de un abonament la o revistă de specialitate care costă lunar 375 lei, astfel că pentru 12 luni avea nevoie de 4.500 lei, precum şi de consultanţă juridică pentru care s-a rezervat suma de 20.000 – 200 de lei ora, în medie 8 ore pe lună.

Iată şi care sunt restul cheltuielilor bugetate pentru acest an:

  • Promovare multimedia, inclusiv crearea identităţii vizuale şi audio –000 de lei
  • Emisiuni radio/TV/advertoriale, apariţii în presa centrală, regională şi locală –000 de lei
  • Evenimente locale de promovare –000 de lei(3.000 de lei/eveniment)
  • Contabilitate –000 lei (1.000 le/lună)
  • Control de gestiune/audit – 2.500 de lei x 9 luni – total:500 de lei
  • – Comisioane bancare: 300 lei x 12 luni – total:600 de lei
  • Cheltuieli curente: închiriere/comodat autoturism, combustibil, energie, gaz, apă la sediul social şi sediul administrativ – 20.000 lei
  • – Proiect tehnic pentru realizarea incubatorului de afaceri –000 de lei
  • – Servicii externalizare pază parc industrial –000 de lei
  • – Servicii curăţenie, deszăpezire, întreţinere spaţiu verde –000 de lei
  • – Iluminat public şi stradal în parc –30.000 de lei.
  • – Închiriere/ achiziţie laptop, imprimantă –000 de lei
  • Birotică – 2.350 lei
  • Protocol: 500 de lei x 10 luni –000 de lei
  • Hosting: 1.000 de lei /lună x 12 luni –000 lei
  • Inserţie în Catalogul Parcurilor din România 2015 – 10.000 lei
  • Abonament telefon mobil – 1 abonament x 275 lei/lună x 12 luni – 3.300 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.