Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bistrița-Năsăud, a început încă din toamna anului 2013, procedura de emitere a Cardului Profesional European. Persoanele în căutarea unui loc de muncă, precum și persoanele care se află deja înregistrate în evidența instituției, pot să devină posesorii acestui card adresându-se personalului AJOFM BN. Emiterea cardului s-a făcut în cadrul proiectului „Cardul profesional european-soluție europeană în căutarea unui loc de muncă”, proiect strategic, la nivel național, ce vizează modernizarea Serviciului Public de Ocupare din România.

 

„Scopul acestor carduri este sporirea şanselor şomerilor de a se angaja şi reducerea birocraţiei pentru cei care beneficiază de un venit minim garantat. Şomerul va primi cardul de la AJOFM BN, la care se află în evidenţă, împreună cu o parolă şi un nume de utilizator, cu care intră în sistemul cardului. După autentificare, persoana aflată în căutarea unui loc de muncă vede în contul său informaţiile din C.V şi ofertele de angajare care corespund profilului său”, a declarat Otilia Râpan, directorul executiv al AJOFM BN.

.

Candidatul aplică în sistem la oferta de angajare dorită, iar agentul de mediere vede în sistem aplicaţia şi mediază întâlnirea candidatului cu angajatorul. Abia la interviul angajatorului intră în sistem pentru a vedea toate informaţiile profesionale şi personale ale candidatului înscrise în baza de date.

„Pe card este stocat C.V-ul candidatului în formă europass, cu nume, prenume, adresă fizică, virtuală, naţionalitate, data naşterii, sex-ul, ultimul loc de muncă al deţinătorului. În sistemul cardului sunt stocate informaţii despre locurile de muncă ale candidatului şi ocupaţia sa conform clasificării COR. În afara C.V-ului în forma ante-menţionată, pe cip-ul cardului mai apar menţionate toate informaţiile, personale relevante despre candidat, de la serie de buletin, până la adresa fizică a şomerului. Toate aceste informaţii sunt transferate din dosarul fizic al şomerului pe cardul său de către agentul de ocupare al AJOFM BN. Candidaţii mai pot accesa şi complecta în unele secţiuni în sistemul cardului profesional european.De exemplu limbi cunoscute, aptitudini, competenţe sociale, tehnici organizatorice, de de operare PC, permis de conducere, etc”, a mai adăugat directorul executuv AJOFM BN.

Atingerea obiectivelor proiectului contribuie la realizarea obiectivului general POSDRU, creșterea calității serviciilor de ocupare oferite de SPO realizată prin proiect contribuind la „creșterea oportunităților pentru participarea viitoare pe o piață a muncii modernă, flexibilă și inclusivă”a persoanelor în căutarea unui loc de muncă.

„În judeţul Bistriţa-Năsăud, vreau să vă informez că există 2358 de carduri, Bistriţa are 1248 de carduri, Năsăudul are 750 şi Becleanul 370. În ceea ce priveşte agenţii economici din judeţ, până la această dată nu deţin cititoare de astfel de carduri. Eu îi rog în calitate de director executiv al AJOFM-ului, dacă pot şi eu mă gândesc că pot pentru că nu sunt chiar atât de scumpe să îşi cumpere un cititor de carduri”, a ținut să sublinieze Otilia Râpan.

Prin activitățile implementate 570.000 de persoane în căutarea unui loc de muncă vor deține card profesional în baza căruia pot dovedi că aparțin unui anumit segment profesional și au anumite calificări și abilități.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.