Opel a lansat oficial săptămâna trecută noul model Astra. Noua generaţie a modelului compact de clasa C Opel Astra a putut fi comandată în România din a doua parte a lunii noiembrie 2009 la preţuri de la 14.250 de euro cu TVA până la 22.250 euro cu TVA. Preţul promoţional de lansare pentru Opel Astra Essentia cu 5 uşi şi 100 CP este de 12.750 de euro cu TVA, cu echipare foarte cuprinzătoare. Astra are elemente de asemănare cu modelul Insignia, de clasă superioară, declarată maşina anului 2008, continuând designul fluid şi modern al acesteia.

Noul Opel Astra va fi disponibil în varianta de caroserie hatchback, cu patru versiuni de echipare, Essentia, Enjoy, Sport şi Cosmo. Modelul, testat de Gazeta de Cluj, este al zecelea din clasa compactă a Opel lansat de-a lungul timpului şi impresionează la capitolul stabilitate şi confort. Maşina va fi comercializată în patru motorizări pe benzină şi patru diesel. Propulsorul de bază pe benzină are 1,4 litri şi dezvoltă 100 Cai Putere (CP). Celelalte motorizări pe benzină sunt de 1,6 litri (115 CP), de 1,4 litri turbo (140 CP) si de 1,6 litri turbo (180 CP).  În gama diesel, se găsesc motorizări de 1.3 litri, 1.7 litri si 2.0 litri, întreaga linie de propulsoare îndeplinind normele de poluare Euro 5. Cutiile de viteză vor fi manuale cu 5 trepte, cu 6 trepte şi automate, în funcţie de motorizare. De asemenea, va fi introdusă şi o cutie de viteze automată, cu funcţie Active Select.
Printre inovaţiile introduse de Opel la modelul Astra se numără tehnologia FlexRide, care propune o nouă experienţă a dinamicii de conducere. Comutatoarele FlexRide permit alegerea între trei moduri diferite de conducere (Sport, Tour şi Standard) datorită suspensiilor care beneficiază de şasiuri de top. În plus, Astra se adaptează stilului de conducere al şoferului pe baza unui sistem unic de control al Modului de Rulare. Ţinuta de drum a fost îmbunătăţită datorită unor schimbări la puntea din spate, care permit o mai bună manevrabilitate şi confort cu un consum mai redus de carburanţi. Interiorul noului model este construit ergonomic, cu diferite noi utilizări ale spaţiului, creând, de exemplu, spaţii secrete de depozitare. Alte noutăţi tehnice ale noii generaţii Opel sunt sistemul de iluminare bi-xenon Advanced Forward Lighting, care modifică intensitatea şi distanţa luminilor în funcţie de drum şi condiţiile de trafic, sistemul cu camera video Opel Eye care recunoaşte semnele rutiere şi anunţă şoferul, precum şi scaunele frontale dezvoltate pentru siguranţă maximă şi suport lombar.
Potrivit drive-test.ro, noul Opel Astra este maşina anului 2010, titlu acordat de cei 27 de membri ai juriului Uniunii Ziariştilor şi Editorilor Auto. Pentru primul loc în clasament, Opel Astra a concurat cu noul Renault Megane, Ford Fiesta, Toyota Avensis şi Chevrolet Cruze. Fiecare membru al juriului trebuie să împartă 25 de puncte între cel puţin 5 maşini, punctajul maxim pentru o maşină fiind de 10 puncte. Noul model Opel a obţinut punctaj maxim de la şase din membrii juriului. Adrian Mihaltianu, redactorul sef drive-test.ro observă că deşi Astra este superior tehnic competiţiei sale, ar putea să vândă mai puţin decât competitorii săi, care au confort şi dotări la preţuri mai accesibile. Astra, câştigătoarea trofeului Volanul de Aur la clasa compactă, primit punctaje maxime de la 40 de milioane de cititori ai revistelor Auto Bild din 26 de ţări europene la categorii ca motorizare, consum de energie sau sisteme de asistare a şoferului. De asemenea, noul model Opel a primit cinci stele pentru siguranţă de la organizaţia europeană de evaluare a nivelului de siguranţă al autovehiculului.

Diana Gabor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.