În ultima perioadă am atras atenția cu privire la modalitatea haotică în care este condus Ministerului Afacerilor Interne, iar deciziile luate nu au făcut altceva decât să contribuie în mod dezastruos la diminuarea gradului de siguranță pentru cetățeni. Deși am semnalat în repetate rânduri că fenomenul infracțional a evoluat, că volumul de muncă este colosal și că polițiștii nu vor mai putea face față violenței cu care se confruntă societatea, miniștrii și secretarii de stat care s-au perindat la conducerea celui mai important minister din Guvern nu au făcut altceva decât să promoveze politica struțului și eventual să cerceteze și să stabilească vinovăția celor ce acționează în stradă, care sunt tot mai puțini.

Evenimentele din ultimii ani au fost fatidice, atât pentru cetățeni cât și pentru colegii noștri din teritoriu care, pe lângă deprofesionalizarea instituției, sunt nevoiți să muncească mult mai mult, de regulă cât pentru alți 3 polițiști pentru a suplini lipsa de personal, iar în mod logic aceste compromisuri generează greșeli, rabat de la profesionalism dar și tragedii. În acest context dramatic pe care instituția îl traversează, înregistrând cea mai mare pantă de accelerare a incompetenței manageriale generată de utilizarea ilegală a „împuternicirilor” și „desemnărilor” pe funcțiile de conducere, prin încălcarea flagrantă, în formă continuată, a prevederilor art. 2716 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, Sindicatul EUROPOL a sesizat Consiliul Suprem de Apărare a Țării.

Activitatea de asigurare a ordinii publice sau de combatere a fenomenului infracțional și contravențional au ajuns să fie coordonate de persoane care nu dețin capacitățile și competențele necesare îndeplinirii în mod responsabil și eficient a actului managerial, fiind creat astfel un dezechilibru în cadrul ierarhiei profesionale existente la nivel instituțional. În cuprinsul sesizării am readus la cunoștința CSAT evenimentele grave, intens mediatizate, care au relevat disfuncționalitățile apărute în mecanismele de coordonare, acțiune și asumarea responsabilității deciziilor la nivelul funcțiilor de comandă existente în cadrul Poliției Române, amintind câteva din acestea, astfel:

-cazul Recaș soldat cu împușcarea mortală a polițistului Cristian Amariei (02.06.2019);

-cazul Caracal soldat cu sechestrarea, violarea și uciderea a două tinere (25.07.2019);

-cazul Onești soldat cu sechestrarea și uciderea a două persoane (01.03.2021).

La momentul sesizării CSAT am adus în discuție rolul important pe care Ministerul Afacerilor Interne îl are inclusiv în cazul unui atentat terorist, prin structurile subordonate, în ceea ce privește cooperarea instituțională, moment în care managementul situațiilor de criză, coordonarea și schimbul de informații devine vital realizându-se contra-cronometru, în această activitate funcționând aproape toate instituțiile statului ca Sistem Național de Prevenire și Combatere a Terorismului, sens în care este nevoie de profesioniști și gestionare corespunzătoare și eficientă a resurselor umane și logistice, iar neîndeplinirea corectă a acestui rol de către MAI ar reprezenta o amenințare la siguranța națională.

Detalii, aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.