Acuzaţi că trag sfori şi sifonează bani publici, liderii PDL din judeţ demonstrează că infrastructura este prioritatea numărul unu şi că niciodată nu au intrat atâţia bani în judeţ.
De la preluarea mandatului de preşedinte al Consiliului Judeţean Liviu Rusu se află în conflict cu membrii opoziţiei, dar Rusu susţine că faptele sale vor face diferenţa, până la urmă.

Pentru modernizarea drumurilor  judeţene şi drumurilor comunale sunt pompaţi milioane de euro. Banii provin din fonduri europene şi din bugetul Consiliului Judeţean, dar şi din fonduri guvernamentale.
Modernizarea DJ 151 este de departe cel mai mare proiect de infrastructură demarat în întreg judeţul, în ultimii ani.

Milioane de euro, dirijate pe lucrări de infrastructură

Proiectul intitulat „Reabilitare DJ 151 km 45+810 – 126+712, Limita jud. MUREŞ-BISTRIŢA, jud. Bistriţa-Năsăud” a cărui valoare este de 126.610.050,000 lei. Lucrările se derulează în perioada 2009-2011 .Traseul leagă de reşedinţa de judeţ ,16 localităţi componente a cinci comune şi a municipiului Bistriţa: Ţagu, Budeşti, Fânaţe, Budeşti, Zoreni,Sânmihaiu de Câmpie, Sângeorzul Nou, Lechinţa, Chiraleş, Şirioara, Coasta, Şieu Odorhei, Şintereag, Blăjenii de Jos, Blăjenii de Sus, Sigmir, Bistriţa.
Licitaţia a fost câştigată de firma Romstrade, societate condusă de Nelu Iordache, cunoscut fiind ca un apropiat al partidului de guvernământ, care a dat în subantrepriză porţiuni din acest drum.
Lucrările la DJ 151sunt în grafic, dar Liviu Rusu se declară nemulţumit de calitatea mixturilor asfaltice la DJ 151, care sunt prea uşor agrementate. Preşedintele CJ BN ar dori ca drumurile judeţene să arate la fel de bine ca drumurile naţionale, lucrări unde s-au folosit mixturi din import de o calitate superioară.
Opoziţia susţine că actuala putere nu face nimic, doar a copiat iniţiativele lui Gheorghe Marinescu, atât modernizarea DJ 151 cât şi proiectul de gestionare a deşeurilor fiind studiate din timpul mandatului lui Gheorghe Marinescu (PSD.)
În replică, Rusu susţine că „Marinescu avea doar o proiecţie, nicidecum proiecte. Documentaţiile erau  întocmite greşit şi am făcut mari eforturi să obţinem finanţarea. În ultimii 20 de ani nu au intrat niciodată atât de mulţi bani în judeţ. Sute de milioane de euro, proiecte de infrastructură, apă-canal, gestionare a deşeurilor. Toate astea în ultimii ani sunt bani din fonduri europene şi de la Guvern, de aceea judeţul se dezvoltă”.

Rusu, nemulţumit de calitatea lucrărilor

Societate Lucrări Drumuri şi Poduri a executat o parte din aceste lucrări finanţate de Consiliul Judeţean, doar că banii nu au intrat în conturile societăţii, fiind vorba de un conflict între Liviu Rusu şi directorul Liviu Ciupe, aflat momentan în concediu de boală prelungit. LDP are de încasat sume mari de bani, de la primăriile care au încheiat contracte, dar şi de la CJ BN. Pe anumite sectoare de drum au apărut nereguli, motiv pentru care preşedintele CJ a solicitat refacerea lucrărilor.
Liviu Rusu este conştient că rivalii din opoziţie fac tot ce pot să îi bage beţe în roate, dar nu poate să-i mulţumească pe toţi, deoarece sunt politicieni care îşi urmăresc propriul interes, în detrimentul locuitorilor şi se aşteaptă să câştige licitaţiile organizate de Consiliul Judeţean, pentru a folosi banii în interes propriu.

Infrastructura Colibiţei dezvoltă turismul

Modernizarea drumului de la Colibiţa este o lucrare de infrastructură care va dezvolta potenţialul turistic al zonei. La acel tronson se lucrează pe etape, primii doi kilometri de drum fiind executaţi de Dimex, firmă ce a câştigat licitaţia de anul trecut. Reabilitarea celor doi kilometri de drum Bistriţa Bârgăului – Colibiţa, DJ 173A a costat aproximativ 1,8 milioane de lei. Drumul va fi modernizat în continuare, până în Miţa, contravaloarea lucrărilor fiind suportată din bugetul judeţean.  
Drumul Colibiţa Blaj Mureşeni este o lucrare ce va fi finanţată din fonduri guvernamentale va, completând dezvoltarea zonele rurale de munte şi potenţialul turistic al judeţului.

Din partea Guvernului, bani grei pe drumuri comunale şi judeţene

Politica de la nivelul CJ BN este susţinută de Guvern, motiv pentru care s-au alocat sume importante pentru dezvoltarea infrastructurii.
În cursul acestui an s-au alocat aproximativ 58 de milioane de euro. Drumurile comunale vor fi modernizate în cursul acestui an prin Programului Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, derulat prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, prin proiectul „Reabilitare si modernizare – 10,000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local”:
DJ 172 C Strâmba – Ilva Mică
DJ 172 D Ilva Micã – Lim. Jud. Suceava
DJ 172 E Strugureni – Matei
DJ 172 G Nuşeni – Feleac -Chiraleş
DJ 173 Budacu de Sus – Şieu
DJ 173 Milaş – Lim. Jud. MS
DJ 173 B Bistriţa-Tărpiu
DJ 173 D Mureşenii Bârgăului – DJ 173 A
DC 2 C Cormaia – Mănăstirea Buna Vestire
DC 2 D Podirei – Liviu Rebreanu
DC 2 F Năsăud – DN 17 C – Luşca – DN 17 D
DC 2 I Năsăud – Rebrişoara
DC 2 J Năsăud – Salva
DC 4 E Lunca Ilvei – Piatra Fântânele
DC 8 C Bistriţa – Slătiniţa (Str. Gh. Pletosu, Str. V. Hosu, Str. M. Eminescu, Str. V. Rusului)
DC 11 DJ 173 – Ardan
DC 31 DJ 151 – Caila
DC 31 A Şieu Măgheruş – Sigmir
DC 39 Piatra – Mireş – Perişor
DC 42 DN 17 C – Bichigiu.
Lucrările vor începe în cursul lunii iunie, dată la care se preconizează că se vor finaliza licitaţiile de adjudecare a acestor tronsoane.
Pesediştii acuză că banii s-au alocat pe criterii politice şi că au fost alese drumurile care trec prin zonele în care conduc primari din rândul PD-L.
Lista a fost suplimentată cu modernizarea sectoarelor Borleasa – Târlişua şi Cireşoaia – Branişte.

Cu intervenţia lui Oltean, drumurile de pe Ilve ajung la nivel european

Preşedintele PDL BN, Ioan Oltean, este susţinut de Guvern, motiv pentru care zona Ilvelor a fost cuprinsă în proiectele de dezvoltare demarate la nivel naţional.
Cel mai mare proiect de dezvoltare a infrastructurii judeţene îl reprezintă modernizarea DJ 172 D, drumul ce face legătura între Ilva Mică şi Suceava. Cei 42 de kilometri de drum vor fi modernizaţi din bani guvernamentali. Lucrarea are o valoare de 90 de milioane de lei, fără TVA şi prevede ample lucrări de infrastructură, viaducte. Jumătate din banii guvernamentali alocaţi judeţului sunt destinaţi acestui proiect îndrăzneţ, care va face legătura cu Suceava.
Consiliul Judeţean a finanţat parţial modernizarea tronsonului DJ 172 D, sector 2, km 18+797-22+702, Măgura – Ilva Mare. Valoarea acestui proiect se ridică la 3,6 milioane de lei, licitaţia fiind adjudecată de LDP. De aceşti bani se vor moderniza aproximativ doi kilometri de drum, lucrările fiind ulterior suplimentate din fonduri guvernamentale .
Modernizarea tronsonului Jelna – Budacu de Sus a fost un proiect început de Marinescu şi finalizat în actualul mandat a lui Liviu Rusu. LDP va turna ultimul strat de asfalt, lucrarea fiind adjudecată cu 1,4 milioane de lei.
Valea Budacului va fi asfaltată cu intervenţia preşedintelui Consiliului Judeţean. Reabilitarea DJ 173 C a început în 2009, dinspre Budacul de Jos şi până la aceasta oră s-au finalizat aproximativ doi kilometri de drum.
S-au montat borduri şi s-au amenajat trotuare, în continuarea străzii Mihai Viteazul, iar în cursul acestui an, LDP va finaliza drumul ce leagă Bistriţa de Budacul de Jos. Modernizarea unui kilometru de drum depăşeşte un milion de lei.

Plângeri penale pentru abuzuri

În timpul acestui mandat de preşedinte al Consiliului Judeţean, Liviu Rusu s-a pricopsit cu o serie de plângeri penale în cei trei ani de mandat. Procurorii au dispus neînceperea urmăririi penale. Toate i se trag din conflictul pe care îl are cu reprezentanţii opoziţiei. Angajaţii concediaţi l-au dat în judecată, opoziţia au înaintat mai multe plângeri penale.
Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a sesizat, în 2009, Parchetul de pe lângă Judecătoria Bistriţa pentru că Liviu Rusu nu ar fi menţionat în declaraţia de interese că administrează două societăţi comerciale.
Liviu Rusu a demonstrat că nu mai este administrator al celor două societăţi, MONTANA ISLAZ S.R.L. şi RUBIRA GRUP S.R.L. Actele care au stat la baza autosesizării Agenţiei Naţionale de Integritate sunt în principal declaraţia de avere completată de Liviu Rusu în 2005, pe când deţinea calitatea de consilier judeţean al Partidului Democrat, şi declaraţia de avere completată, în 2008, imediat după validarea mandatului de preşedinte al CJ BN.
Liviu Rusu susţine că până la urmă faptele vor decide şi că în urma lui va rămâne ceva.
„Recunosc că nu pot fi o persoană plăcută, dar uitaţi-vă cum arată judeţul şi spuneţi-mi ce a făcut Marinescu în trei mandate. Judeţul se dezvoltă pe zi ce trece, avem proiecte mari pe care o să le ducem la capăt. Nu vreau să mă laud, dar în urma mea va rămâne ceva, pentru că sediile modernizate, drumurile şi castelele pe care vrem să le punem la punct nu sunt ale lui Liviu Rusu, ci ale locuitorilor acestui judeţ” susţine preşedintele CJ BN.
Cosmin Botezat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.