Se întâmplă, unii ar spune că prea des, ca traficul aproape infernal să devină și mai neplăcut ca urmare a apariției unor gropi în asfalt.

 

Cum gropile au tendința de a nu dispărea imediat de la sine, porțiuni întregi ale unor artere importante sunt apoi ocupate de șantiere. Asta întinde nervii șoferilor și călătorilor de transport în comun, la maxim. Nimeni nu stă să se gândească la cât de bine este că cineva repară o stradă care, altfel, l-ar fi putut înghiți, când întârzie la serviciu.

Poate că totuși nu ar fi rău să folosim câteva din minutele pierdute în trafic să ne gândim cum am ajuns aici.

content-imageOricât ne-ar plăcea să credem că ce este vechi e bun, pentru că, nu-i așa, altfel se lucra pe timpuri, realitatea de zi cu zi ne tot contrazice. Realitatea este că avem rețele de canalizare de peste 100 de ani. Tot realitatea ne spune că multe dintre acestea fie nu au fost reparate, fie au fost reparate prost zeci de ani la rând.

 

Iar semnele bătrâneții și a tratamentelor proaste se văd și la infrastructura subterană, nu doar la oamenii. Așa apar cratere în asfalt, cratere ce îngreunează traficul și pot cauza victime.

Nu de mult s-a surpat o porțiune de asfalt pe Șoseaua Ștefan cel Mare, pe lângă Spitalul de Urgență Floreasca. Canalul respectiv a fost dat în folosință în 1906. De atunci a mai cedat o dată, dar a fost reparat cu tehnologii și materiale nefericit alese. Practic, abia acum, în 2016, canalul respectiv a fost (re)adus la standardele de siguranță și funcționare necesare, pentru că, de data aceasta, Apa Nova nu doar a cârpit, ci a refăcut complet rețeaua de canalizare, inclusiv canalul colector din zona Spitalului de Urgență, folosind tehnologiile potrivite. E un semn că se poate și nu putem decât spera că nu este doar un caz izolat. Și așteptăm ca și pe viitor să fie la fel, chiar dacă avaria va fi în altă zonă, fără spitale, doar cu oameni obișnuiți ce își plătesc lunar facturile de utilități.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.