Deloc surprinzătoare decizia lui Klaus Iohannis de a nu o revoca pe Laura Codruţa Kovesi. Cei doi par că acţionează în beneficiul celor din afara ţării sau a celor care i-a creat. Deloc întâmplător, înainte cu câteva zile de anunţarea deciziei preşedintelui, ministrul francez de Externe s-a aflat într-o vizită în România, întâlnindu-se în secret cu distinsa şefă DNA. Două zile mai târziu, Macron vine cu laude la adresa lui Iohannis şi ne spune că ” îşi ţine bine ţara în frâu” şi ”face eforturi ca ţara sa să reziste unor asemenea tendinţe” populiste. Singurul efort pe care Iohannis îl face e să-şi clădească cu orice preţ drumul spre un nou mandat.

Mai multe detalii despre acest subiect, puteți citi în ediţia tipărită a Gazetei de Bistrita.

2 COMENTARII

  1. Am intuit si v-am spus ca doamna Kovesi va ” functiona ” pana la capatul mandatului dat de fosta guvernare , pentru ca este din „gasca de interese politice” ale presedintelui care a provenit de la PNL ( sau PD … prin ex domnul presedinte Basescu ) ! Ati vazut ca asa este ?!
    De ce nu intelegeti ca atata vreme cat aceste functii sunt date „prin atribuire directa ” de catre o anumita guvernare politica pe un anumit termen care nu poate fi schimbat , aflat sub tutela presedintelui ” , persoana respectiva nu poate fi schimbata ” deloc, de nimeni… ptr ca este smechereste gandita si este o cale de a pune ” frana ” celor care sunt la putere ( la guvernare ) din grupul invers de interese , daca vechii au pierdut ” trenul ” .
    Cel mai corect ar fi sa fie schimbata ( modelata ) Constituia in doua variante ( trei ma rog ) :
    1/. Absolut toate functiile din stat, din toate puterile ( politico-legislativa , executiv-administrativa si judiciar-judecatoreasca ) sa fie exlcusiv pe criterii de examene de competentza profesionala, de jos in sus, cu conditia indeplinirii cumulative al unor conditii si al unor indicatori thnici si profesionali ( varsta, calificare, experientza… etc. etc. etc. ) peste care sa nu poata trece nimeni si cei care castiga un anumit post prin concurs, sa nu poata fi schimbati niciodata, de nimeni, indiferent de forma de guvernare socio-politica , iar „politicul ” sa nu se poata amesteca absolut deloc in executiv si in sistemul judiciar al statului . Abia atunci cu adevarat ar fi separate puterile in stat ;
    2/. Sau… modificata Constituia in sensul ca absolut toate functiile de conducere, din toate „puterile statului ” , sa fie schimbate odata cu echimbarea guvernarii , tot de jos in sus, astfel incat daca castiga alegerile cineva anume, sa-si puna peste tot „oamenii lor ” ca sa-si poata duce pana la capat „Porgramele de guvernare ” … fara nici o ” frana ori opozabilitate ” din partea nimanui .
    Asa cum este astazi, este total aiurea si oricine ar fi la guvernare, va bate pasul pe loc cum se intampla de fapt .
    3/. Ar mai fi si faptul ca forma de guvernare sa fie polarizata ca Republica Parlamentara exlcusiv ,ori ca Republica Prezidentiala exclusiv si in nici un caz asa cum este astazi o amestecatura , prin care daca presedintele tzarii este din grupul invers de guvernare, este o vesnica lupta de-a soarecele si pisica in care se bat cap in cap unul pe altul , vesnic sicanandu-se unul pe altul , presedintele cu cei de la guvernare si invers .

  2. Numai aici in aceasta tzara, magistratii procurori, sunt constituiti intr-un minister , care se cheama MINISTERUL PUBLIC si care este (doar) reprezentat de ministerul de justitie la nivel guvernamental , dar nu se regaseste in compenentza niciunui guvern si este un fel de ” stat in stat ” , adica actioneaza independent si cu sefi numiti „prin atribuire directa ” de catre „politicul aflat la butoane ” … in perioada cand se ” schimba macazul ” celor 4 sau 5 ani de mandat – timp in care sefii NU POT FI DATI JOS DE NIMENI si nici trasi la raspundere pentru eventualele abuzuri si neglijente in exercitarea sarcinilor de serviciu , sub aceasta masca a INAMOVIBILITATII MAGISTRATILOR .
    Se vorbeste de Ministerul Public, dar care de fapt nu exista, deoarece in componentza guvernului exista doar MINISTERUL DE JUSTITIE , care este condus de un ministru, dar care nu are absolut nici o autoritate asupra acestui ” minister public ” …
    Daca arti priceput ceva… este ok… dar efectiv … eu ori sunt un prost … ori DOAR EU nu am priceput NIMIC ! Ceva… parca zgarie la urechi …

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.