ministrul transporturilor la birou

Necesarul de investiţii în infrastructura feroviară şi rutieră din România este de aproximativ 40 miliarde de euro în următorii 10 ani, iar ţara noastră va trebui să se împrumute la partenerii externi pentru realizarea acestor obiective, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

„Pe o analiză pe care noi am făcut-o şi am vazut-o şi eu, în următorii 10 ani nevoia de investiţii în România în infrastructura rutieră şi feroviară depăşeşte 36 de miliarde de euro. Noi trebuie să ne aşezăm la masă toţi şi să spunem: acesta este planul, îşi permite România? Pentru că din fonduri europene o să avem bani, dar puţini; din buget vor fi bani, dar puţini.

Şi atunci va trebui să ne îndreptăm către parteneri financiari externi, care să ne finanţeze, să ne împrumutăm, într-un cuvânt. Să spunem pe nume: să creştem gradul de îndatorare a ţării”, a precizat ministrul Transporturilor, la Digi 24.

Aceasta în condiţiile în care, în prezent, gradul de îndatorare a ţării este sub media europeană, a adăugat el. „Spun că noi am avea nevoie de aproximativ 40 de miliarde de euro ca să ne punem la punct în următorii 10 ani tot ce înseamnă infrastructură feroviară şi rutieră. Cred că România îşi permite acest lucru.

Dacă nu vom face noi acest lucru, indiferent de culoare politică, şi nu ne vom aşeza la masă, copiii noştri, peste 15 ani, vor vorbi despre lipsa infrastructurii moderne în România”, a precizat Bode.

Ministrul a povestit că fost blocat şi el, de Sărbători, în aglomeraţia de pe Valea Prahovei. „Şi eu am trăit această situaţie, din păcate. Frustrarea este cu atât mai mare cu cât eşti într-o funcţie de decizie şi vezi în detaliu blocajele pentru care aceste obiective nu pot înainta.

Am făcut şase ore, şase ore şi jumătate de la Bucureşti la Braşov, pe 30 decembrie. Românii s-au săturat să asculte şi să audă politicieni „ne propunem să…”, „vom face…”. Aş vrea să spunem foarte clar: „am făcut”, „facem”, a susţinut Bode. 

sursă: flux24.ro

2 COMENTARII

  1. ESTE O REALITATE DURA SI ANUME CA … ORI SA FIE DESFIINTZATI COMPLET, ORI SA SE REFACA INFRACSTRUCTURA COMPLET… PESTE TOT, DE LA ” ZERO ” !
    De la Razboi incoace, s-au construit caile ferate , podurile si viaductele adiacente, dar nu s-a mai investit absolut deloc pentru intretinerea lor si arata griaznic, toate… peste tot !

  2. Eram copil si cand mergeam cu trenul era o frumusete in toate garile prin care treceai. Peste tot erau trandafiri, flori, amenajamente si spatii verzi, garile erau o bijuterie, salile de asteptare erau ” dorite ” de toti calatorii , ( nu numai de ” boschetari ” ) … ca erau frumoase, bine amenajate, incalzite … si nu erau doar ” congelatoare ” unde si-ar putea duce satenii … ” slanina la afumat … ca-n turnurile bisericilor abandonate ” .
    RUSIIIINE … ma … rusineeeee sa va fie , ca este o zona prin care trec turistii ma si vad … si comenteaza si VESTEA NE MERGE PESTE TOT ! Nu mai zic de gunoaiele isirate dealungul tuturor cailor ferate, pe spatiile adiacente acestora …
    Ma chiar ca suntem un POPOR MOC.IC.OS DIN CALE AFARA … !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here