Datorită aşezării geografice favorabile, calităţii solului, pădurilor bogate şi minereurilor, meleagurile judeţului Bistriţa-Năsăud au fost populate încă din cele mai vechi timpuri. Vestigiile arheologice din neolitic, din epocile dacică, daco romană şi romană descoperite pe teritoriul întregului judeţ, constituie mărturii ale perenităţii şi ale continuităţii poporului român pe aceste locuri. De asemenea, documentele din sec. XIII-XV atestă existenţa voievodatului lui Gelu, formaţiune statală ce cuprindea o bună parte din teritoriul actual al judeţului (Salva, Mocod, Maieru, Rebra, etc).

În Evul Mediu, cetăţile Bistriţa, Rodna şi Ciceu erau puternic fortificate şi aveau vechi tradiţii meşteşugăreşti şi legături comerciale, ţinuturile Năsăudului şi Bistriţei constituind o punte de legătură între Transilvania şi Bucovina, spre Moldova, prin punctul de vamă de la Rodna. Datorită acestui fapt Bistriţa s-a plasat pe locul cinci în ierarhia oraşelor din Transilvania în Evul Mediu. Datorită importantului rol jucat în istoricul dezvoltării, Bistriţa este în prezent capitala judeţului.

Începând cu secolul al XII-lea istoria românilor din aceasta zona are puternice interferenţe cu istoria germanilor care au venit aici aduşi de regii arpadieni, precum şi cu istoria Ungariei şi mai târziu a Imperiului Austro-Ungar. Pe timpul acestui imperiu în zona Bistriţa si a Năsăudului s-au format regimentele grănicerești din populaţia autohtonă, care aveau sarcina de a constitui o pavăză a imperiului pentru partea estică a acestuia şi care s-au bucurat de anumite privilegii din partea împărătesei Maria Teresa.

La Bistriţa, poetul Andrei Mureşanu a compus „Deşteaptă-te române” imnul de astăzi al României, fapt pentru care există în municipiu o casă municipală muzeu dedicată acestui mare patriot român, precum şi o impunătoare statuie a lui aflată în centrul municipiului, unde se celebrează în fiecare an principalele evenimente comemorative naţionale.

De-a lungul istoriei, municipiul Bistriţa a făcut trecerea de la burg german la oraş industrial. În prezent, municipiul Bistriţa deţine o platformă industrială cu potenţial însemnat, o reţea comercială considerabilă şi atracţii turistice, atât pentru vizitatorii români cât şi pentru cei străini.

Judeţul Bistriţa-Năsăud a dăruit ţării o seamă de personalităţi marcante, dintre care îi amintesc pe George Coşbuc, Andrei Mureşanu, Liviu Rebreanu, Grigore Moisil, Ion Pop Reteganu.

Un ,,boom” cultural și economic este reprezentat de către înființarea unei universități ,,pur” bistrițene, care să cuprindă personal didactic si auxiliar, studenți și personal, în prima faza, exclusiv din județul nostru!

Ce beneficii ar aduce această universitate comunității

Prin muncă voluntară, leadership și contribuții filantropice, absolvenții universităților publice îmbogățesc viața civică și economică a comunităților lor. De asemenea, aceștia contribuie mai mult la impozite și sunt mai puțin dependenți de serviciile guvernamentale decât colegii lor a căror cea mai înaltă diplomă este o diplomă de liceu. Colegiile și universitățile alimentează economia cunoașterii. Pe măsură ce creează o piață a forței de muncă mai educată, colegiile și universitățile cresc, în esență, salariile tuturor lucrătorilor. Atunci când numărul de absolvenți de colegiu crește cu un procent într-o regiune, salariile generale ale absolvenților de liceu cresc cu 1,6%. De asemenea, universitățile ajută la dezvoltarea infrastructurii orașului, fac donații organizațiilor comunitare locale și găzduiesc evenimente comunitare care contribuie la aducerea a sute de mii de euro în venituri în comunitate în fiecare an. Universitățile aduc, totodată, un impact demografic prin intermediul studenților internaționali sau din alte zone ale României.

Ce au de câștigat studenții?

Taxă de școlarizare accesibilă, în special pentru studenții din stat. Caracterul accesibil al unei universități bistrițene este unul dintre cele mai pozitive aspecte ale sale, chiar și fără nicio formă de asistență financiară a studentului, este fără îndoială cea mai ieftină cale către o diplomă. Totodată, studenții performanți din județul Bistrița-Năsăud însă nu doar aceștia, ar primi burse de performanta, merit, ajutor, cu o valoare consistentă și considerabilă.

Atmosferă dinamică

Campusul de la universitatea de stat este plin de viață la orice oră, oferind multe oportunități sociale și o selecție variată de activități extracurriculare. Indiferent dacă universitatea este situată în centrul orașului nostru sau la marginea sa, veți avea o oportunitate mult mai mare de a cunoaște și de a dezvolta relații cu multe tipuri diferite de persoane, datorită zecilor de evenimente extracurriculare la care studenții pot participa la o mare școală de stat. De obicei, corpul studențesc este incredibil de divers și foarte mare.

Oportunități de angajare în campus

Este grozav dacă nu trebuie să lucrați în timpul facultății, dar dacă aveți nevoie de bani în plus în timp ce vă obțineți diploma, cel mai bun lucru după evitarea totală a angajării este să lucrați în apropiere, astfel încât să nu trebuiască să adăugați zeci de minute sau chiar ore de navetă la lunga listă de lucruri care vă împiedică să studiați pentru examenele finale. Adăugați la acest lucru facilitățile mari ale bibliotecii unei eventuale universități bistrițene pentru a vă ajuta mai bine cu orice cercetare pe care ar putea fi nevoie să o faceți și veți fi practic fără scuze pentru a nu vă depăși examenele.

Corpul studenților loiali

Spiritul școlar și loialitatea studenților sunt componente importante ale atmosferei universitare de stat, ceea ce duce adesea la programe sportive bine finanțate. Majoritatea studenților sunt dedicați susținerii și îmbunătățirii școlii și programului lor sportiv, participând frecvent la meciuri și alte evenimente școlare. Multe universități publice au programe de cercetare științifică sau medicală avansată.

Flexibilitate

Precum un colegiu comunitar, universitatea publică este un loc excelent de urmat dacă intenționați să lucrați pe tot parcursul carierei universitare. Există multe opțiuni care le permit studenților mai multă flexibilitate atât în clasă, cât și în afara ei.

Instructori bine informați

Universitățile de stat atrag adesea savanți distinși drept profesori și, prin urmare, pot oferi o experiență academică generală mai bună pentru cei care consideră că facultatea este ceea ce face diferența între o simplă diplomă de liceu și o educație academică de calitate.

Cursuri provocatoare

Pe lângă faptul că dispune de o mare varietate de specializări din care se poate alege, există, de asemenea, o mare disparitate între nivelurile de dificultate ale cursurilor de la o universitate de stat. În cea mai mare parte, cursurile generale sunt ceea ce sunt, dar ritmul cursurilor de nivel superior depinde în mare măsură de agenda instructorului. Unii instructori încearcă să compenseze standardizarea ridicând ei înșiși ștacheta, și chiar reușesc.

Găsirea informațiilor

Dimensiunea contribuie la multe dintre problemele care apar în universitățile publice. Fie că școala face o greșeală în foaia matricolă sau vă dă o amendă de parcare nemeritată, poate fi dificil să luați legătura cu persoana care poate anula astfel de erori. In cadrul unei Universități Bistrițene de mărime medie, puteți uita de aceasta problema.

Disponibilitatea cursurilor

Este posibil ca sălile de clasă să se umple rapid, așa că s-ar putea să nu puteți obține programul pe care îl doriți. Cele mai multe universități publice au un număr de oferte pentru fiecare curs, iar clasele pot fi foarte mari, ceea ce înseamnă că mediul ar putea să nu fie la fel de stimulativ ca in cazul unei Universități mai mici. Înscrierea rapidă la cursuri ar trebui să fie o prioritate pe tot parcursul școlii, deoarece poate însemna diferența dintre a absolvi în trei ani sau în patru.

Accesibilitatea profesorilor

Accesul la profesori poate fi limitat, deoarece fiecare dintre profesori are sute de studenți. De asemenea, este posibil ca unii profesori să se concentreze mai mult pe efectuarea de cercetări și publicare decât pe predare. A lua legătura cu ei atunci când aveți nevoie de asistență după orele de curs poate fi dificil, mai ales dacă nu vă sunt cunoscuți. In cadrul unei Universități Bistrițene de mărime medie, puteți uita de această problemă.

Studenții nu se pot pierde în mulțime

În special dacă sunt introvertiți sau nu sunt înclinați să se alăture organizațiilor studențești, studenții de la o universitate mai mare riscă mai mult să se simtă singuri sau izolați. Există un risc mult mai mare ca acest lucru să se întâmple pentru o perioadă prelungită de timp la o universitate mare, unde clasele sunt mari și studenții sunt în număr de zeci de mii. În schimb, odată cu înființarea unei universități bistrițene de mărime medie, toate aceste probleme devin trecut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.