Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piața materialelor de construcții, a înregistrat în primul semestru din 2018 o cifră de afaceri consolidată de 338 de milioane lei, dublându-și cifra de afaceri față de primul semestrul al anului anterior, când a cumulat afaceri de circa 172 milioane lei.

 

Principala contribuție la această creștere au avut-o business-urile intrate anul trecut în portofoliul Grupului, respectiv Depaco  (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia și business-ul Politub. Istoric primul semestru reprezinta aproximativ 40% din afacerile anuale ale Teraplast, conform sezonalitatii industriei, informează compania, într-un comunicat.

Principalii indicatori, mii lei

Divizia Steel S1 2018 S1 2017 Crestere
Cifra de afaceri 193.485 64.188 201%
EBITDA 15.648 7.257 116%

 

DiviziaMaseplastice S1 2018 S1 2017 Crestere
Cifra de afaceri 145.009 107.483 35%
EBITDA 12.651 11.062 14%

 

Dincolo de consolidarea noilor achizitii, fiecare linie de business si-a continuat cresterea organica, rezultat al strategiei urmate de Grup, care s-a axat cu preponderență pe dezvoltarea rețelei de distribuție, creșterea prezenței în piețele europene si capacitatea de inovare în dezvoltarea de noi produse.

 

Ioana-Birta-director-financiar-Teraplast

Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlastRezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziții importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în Grup a business-ului Wetterbest și a activității Politub. Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plus valoare și vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă și obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri față de anul trecut. Evolutia profitului este în urma cresterii cifrei de afaceri, motiv pentru care în următoarele 6 luni ne vom concentra pe creșterea eficienței business-urilor și îmbunătățirea marjei, în special pe segmentele de țiglă metalică și sisteme de apă, gaz și canalizare.

Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 112 mil. lei, în creștere cu 74% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul unei creșteri EBITDA de 58%. Această creștere a fost generată în special de fabrica din Serbia, de unde se comercializează produse în 8 țări europene.

Unitatea de producție din Bistrița se va concentra pe dezvoltarea segmentului premium„, precizează sursa citată.

Panouri sandwich TeraSteel

 

Începând cu anul 2018, situațiile financiare ale Grupului includ și compania Depaco, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 25% față de primele șase luni ale anului precedent,prin continuarea dezvoltării segmentului de acoperișuri pentru construcții industriale și prin sporirea prezenței în nordul țării. Wetterbest își continuă strategia de majorare a cotei de piață.

Divizia de mase plastice a înregistrat venituri de 145 milioane de lei în S1 2018, în creștere cu 35% față de S1 2017. Pe acest segment, Grupul TeraPlast este liderul pieței în care activează și, totodată, își îmbunătățește constant prezența în țările învecinate.

Tevi PVC TeraPlast

Segmentul granule a obținut o performanță notabilă: venituri de 32 mil lei, o creștere de 40% față de prima jumătate a anului 2017, în condițiile menținerii marjei EBITDA la 12%. Pe acest segment, TeraPlast este producătorul numărul 1în România, respectându-și promisiunea de a dezvolta o gamă largă de granule, conform specificațiilor tehnice ale clienților, oferind producătorilor de cabluri cele mai eficiente soluții. În baza acestor competențe, TeraPlast și-a îmbunătățit prezența în țările învecinate.

Conform reprezentanților companiei, construcțiile din sectorul privat sunt în continuare pe un trend crescător,însă în contextul încetinirii creșterii consumului și a producției industriale, nu se  așteaptă la oportunitățile pe care piața le-a oferit în 2017. În ceea ce privește proiectele de infrastructură, sunt multe licitații publice începute și neatribuite, prin urmare afacerile Grupului vor fi determinate și în acest an de dinamica sectorului privat.

 

Cu o tradiție de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent unul dintre cei mai importanți  producători de materiale pentru piața construcțiilor. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe șase linii de business:Instalații & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Fereste & Uși și Țiglă Metalică (prin brandul Wetterbest). Grupul TeraPlast este activ pe piața externă din octombrie 2017, după deschiderea TeraSteel Serbia, prima fabrică inaugurată după 1990 și aflată integral în proprietatea unei firme românești.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast – este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.