„Eficiență” la Poliția Locală! Agenții nu reușesc să se angajeze nici ca paznici la Primărie

260

Mai marii Primăriei Bistrița au decis să renunțe la trei dintre cei cinci polițiști locali responsabili cu paza. Doar doi au reușit să promoveze concursul organizat pentru cele două posturi rămase. Soluția pentru ceilalți care s-au dovedit a fi necalificați pentru posturile pe care le ocupau ar fi: LDP Security.

Dintre cei cinci polițiști locali care păzesc intrarea la clădirea principală a Primăriei Bistrița au rămar doar doi. Hotărârea a fost luată primăvara aceasta, înainte de Paște, în Consiliul Local.

La ședința din Joia Mare, cei cinci polițiști au transmis Consiliului Local Bistrița o plângere prealabilă, în care cer revocarea hotărârii din martie care prevede desființarea celor trei posturi de la Compartimentul Pază al Poliției Locale.

„Arătăm că toți am fost angajați pe perioadă nedeterminată, că ne-am îndeplinit atribuțiile de serviciu și nu am fost vreodată sancționați disciplinar. Desființarea celor trei posturi și scoaterea la concurs a celor două rămase în noua organigramă, ne punem pe toți într-o situație extrem de neplăcută, cu atât mai mult cu cât doi dintre noi mai avem un an până la pensionare. Prezenta constituie plângere prealabilă sesizării instanței de contencios administrativ, conform prevederilor art. 7 din Legea nr. 554/2004, actualizată”, precizează cei 5 în plângerea trimisă Consiliului Local în luna aprilie.

Doar doi din cinci au luat examenul pentru postul deja ocupat

Cele două posturi rămase la Compartimentul Pază au fost scoase la concurs, pentru a se decide practic cine rămâne din cei cinci polițiști care ocupau posturile respective. Pentru a le da șansa de a rămâne în sistem, au fost organizate concursurile pentru patru posturi la Ordine Publică, tot la Poliția Locală.

Acestea însă presupun ca activitatea agenților să se mute în stradă. Polițiștii locali în cauză nu au participat la concursul respectiv, preferând să aplice pentru posturile pe care le-au ocupat.

Examenul scris pentru cele două posturi de pază la Primăria Bistrița s-a desfășurat în data de 13 iunie. Din cei cinci aplicanți, doar doi au fost declarați admiși, realizând minim 50 de puncte. Ceilalți trei au făcut 41,5 puncte, 47 și respectiv 27 de puncte.

Deși la ședința de Consiliu Local au „amenințat” municipalitatea că își vor căuta dreptatea în instanță, acest lucru nu s-a întâmplat încă.

Care este soluția pentru cei care au rămas pe dinafară? Ei bine, viceprimarul Cristian Niculae îi trimite la LDP Security, potrivit unor declarații făcute pentru ziarul Timponline.ro.

„Eu am discutat la LDP Security care are nevoie de oameni și îi va încorpora pe cei care doresc. Eu îmi doresc ca, în Poliția Locală, să vină oameni competenți, oameni tineri care pot să-și îndeplinească sarcinile de polițist local. Sunt convins că nu vor rămâne pe drumuri (n.r. polițiștii care nu au reușit să ia concursul) și nici nu-mi doresc asta”, a declarat viceprimarul Cristian Niculae.

Poliția Locală, una dintre găurile negre ale Primăriei Bistrița

Cu siguranță una dintre găurile negre ale Primăriei Bistrița care înghite sume colosale și întârzie să își arate eficiența este Poliția Locală. An de an, sumele alocate Poliției Locale au crescut substanțial.

Astfel, dacă în 2017 Poliția Locală primea 6 milioane de lei, în 2019, suma alocată instituției ajungea la 8 milioane de lei. Poliția Locală este subvenționată din bugetul local și are atribuții în siguranța circulației, ordine publică, disciplină în construcții, protecția mediului, evidența persoanelor sau parcări.

Culmea, mai bine de 90% din această sumă merge pe salariile celor 85 de angajați ai instituției. Din cei 8 milioane, 7,8 milioane reprezintă cheltuieli de personal. Funcțiile de conducere, 8 la număr, „papă” câte 10.000 de lei lunar, fiecare.

Sume colosale înghite Poliția Locală nu doar pentru salarii, ci și pentru o serie de investiții, care, de multe ori, face ca instituția să fie mai bine dotată decât Inspectoratul de Poliție Județean.

Cu 85 de angajați, Primăria Bistrița dă bani grei pe servicii care ar fi putut fi asigurate de Poliția Locală, cum ar fi servicii de pază, transport valori sau monitorizare sistem de alarmă. Pentru toate acestea, în 2017, de exemplu, Primăria Bistrița dădea 700.000 de lei.

Se plimbă de mai bine de 100.000 de lei

Potrivit programului anual de achiziții publice, polițiștii locali cheltuiesc doar pentru carburanți mai bine de 110.000 de lei. Aceasta este doar una dintre cheltuieli. În 2017, uniformele polițiștilor au ajuns să coste peste 180.000 de lei.

Astfel, doar pentru şepci, şepcuţe, băşti, fesuri şi pălării, în total 6 tipuri de accesorii pentru protejat capul, Poliţia Locală cheltuieşte aproape 23.000 de lei. Pe cravate, fulare şi mănuşi se mai duc 6.000 de lei.

Pentru 60 de costume de vară, Poliţia Locală a alocat 14.400 de lei, iar pentru 42 de costume interioare de iarnă 10.920 de lei. Astfel, un costum de vară costă 240 de lei, iar unul de iarnă 260 de lei.

La acestea se mai adaugă peste 1.000 de ecusoane, embleme şi epoleţi, pentru care instituţia este dispusă să plătească 22.800 de lei. Poliţiştii mai au nevoie de aproape 200 de cămăşi (10.900 de lei) şi de 164 de tricouri (6.560 de lei).

La lista lungă de elemente de vestimentaţie se mai adaugă şi 45 de pelerine (8.100 de lei), 82 de geci îmblănite (11.070 lei), 55 de geci speciale pentru vânt, care costă 150 de lei bucata, dar şi 82 de veste împotriva vântului (7.134 de lei).

Poliţia locală mai cumpără şi pantofi de iarnă (5.535 de lei), pantofi de vară (11.070 de lei), ghete (6.200 de lei), centuri şi curele.

Anul acesta, instituţia nu ignoră nici dotările tehnice, deşi acestea nu trec de 134.166 de lei. Pentru echipament de transmisie de date wireless, Poliţia Locală a alocat aproape 11.000 de lei, iar pentru un dispozitiv de înregistrare şi redare video 16.666 de lei. Poliţia Locală mai cumpără aparate de semnalizare acustică sau optică cu 7.500 de lei, dar şi patru camere video, în valoare de 23.000 de lei.

Poliția Locală investește și în pregătirea angajaților săi. În 2017, pentru trei cursuri de calificare, instituția a alocat 61.000 de lei. Printre cursurile achiziționate se numără și unul de formare profesională și simulare în domeniul armelor de foc și munițiilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here