Consilierul prezidenţial Ligia Deca a declarat, joi, că sistemul educaţional trebuie gândit plecând nu de la provocările imediate, ci mai ales de la aşteptările privind evoluţia societăţii şi a economiei.

„Cuvântul cheie în Educaţie, dar şi în lumea privată, lumea muncii, de acum încolo, va fi future-proofing, cu tot ceea ce înseamnă acest lucru. Trebuie pentru asta să gândim sistemul educaţional şi asta am încercat să facem în proiectul ‘România educată’, plecând nu de la provocările imediate, ci mai ales de la cum ne aşteptăm să evolueze societatea şi economia”, a explicat Deca, în cadrul conferinţei „From City to Smart City”.

Potrivit acesteia, de multe angajatorii pun accent pe faptul că absolvenţii, fie de şcoală profesională, fie de învăţământ superior, nu sunt suficient de pregătiţi.

„Meseriile viitorului sunt sau, mai bine zis, competenţele viitorului presupun un grad de alfabetizare pe mai multe paliere. Cu siguranţă accentul este pe alfabetizare digitală, adică chiar dacă ne aşteptăm ca, să zicem, un instalator care a parcurs ruta profesională (…) să aibă o carieră de succes, ne aşteptăm ca el să se poată promova bine şi în online sau să poată folosi algoritmi de căutare a celor mai bune pieţe ca să-şi practice meseria şi de aici cred că putem să discutăm poate despre ce înseamnă competenţe cheie pentru învăţământul obligatoriu, iar această discuţie cred că va începe acolo unde cererea este mare şi anume în oraşele smart”, a afirmat Ligia Deca.

Conform acesteia, conceptul de şcoli de proximitate are un succes parţial în marile oraşe.

„Funcţionarea şcolii generează o mobilitate urbană crescută, poate mai crescută în România, acolo unde toţi părinţii caută să-şi ducă copiii la o şcoală pe care ei o văd că ar da şanse mai mari copiilor lor în viitor, deci, acele şcoli de proximitate, conceptul în sine, aş spune că în marile oraşe are un succes parţial. De aici apar o serie întreagă de provocări, de la trafic, poluare, discuţia despre calitatea educaţiei, suprapopularea şcolilor. La unele dintre aceste provocări răspunsul poate fi digitalizarea, dar la alte întrebări cred că răspunsul vine dintr-o abordare mai sustenabilă a organizării urbane, dar şi a organizării sistemului de educaţie”, a adăugat Deca.

Ea a arătat că pandemia de COVID-19 a adus discuţia despre digitalizarea educaţiei în prim-plan. „Dacă până acum vorbeam despre digitalizarea educaţiei ca despre un trend al viitorului, deja vorbim despre digitalizare şi despre oportunităţile pe care această digitalizare ni le oferă atât în creşterea calităţii, cât şi în creşterea echităţii, cumva forţaţi de împrejurări, forţaţi de acest an 2020, an pandemic, an electoral”, a susţinut consilierul prezidenţial.

Sursa: Agerpres

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.