Începând de astăzi, municipiul Bistrița a reintrat în scenariul roșu, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Bistrița-Năsăud adoptând o decizie în acest sens. În urma acesteia, restaurantele, cafenele și barurile s-au închis din nou, după doar două săptămâni în care acestea au fost deschise. Decizia adoptată de CJSU l-a nemulțumit pe deputatul PSD Bogdan Ivan, care susține că aceasta a fost luată ”din pix” și că industria HoReCa are din nou de suferit.

Guvernarea care vrea schimbare nu face decât să schimbe lucrurile de la o săptămână la alta și, mai rău, să schimbe regulile în timpul jocului! Restaurantele și cafenelele închise din nou în Bistrița-Năsăud prin decizia CJSU, condus de prefectul PNL Stelian Dolha! Printr-o decizie „din pix“, de pe o zi pe alta, mii de oameni rămân fără locuri de muncă și sute de antreprenori cu afacerile închise. Persoane care au de trăit, au copii de trimis la școală și rate la bănci. Iar voi vă bateți joc de ei!”, a scris pe Facebook Bogdan Ivan.

În opinia acestuia, antreprenorii din domeniul HoReCa au ajuns la limita răbdării.

Am prieteni, am cunoștințe, cunosc oameni care lucrează în acest sector și știu prin ce trec: După ce au fost nevoiți să își pună lacătul pe ușă, să trimită oamenii în șomaj, în urmă cu două săptămâni, au revenit și și-au anunțat angajații să se întoarcă la muncă ori cu făcut noi angajări. Acum îi trimit din nou acasă! După ce au făcut angajări noi, acum sunt nevoiți să concedieze! După ce și-au asigurat stocurile necesare pentru funcționare, acum, din nou, nu mai au ce face cu ele! Până când? ”Specialiștii” PNL și USR Plus care au arătat din nou că nu le pasă de oamenii care se bazează pe munca lor pentru a trăi, au arătat încă o dată că nu sunt capabili să găsească soluții acceptabile pentru criza prin care trece acest domeniu de care depind atâția oameni!”, a mai spus Ivan.

Totodată, deputatul Daniel Suciu a criticat și el decizia de reintroducere a restricțiilor în Bistrița.

”Așa domnule prefect, fix așa se face, de pe o zi pe alta! Nu contează angajații, nu contează stocuri făcute, afaceri ruinate, nu! Încă nu mi-a răspuns nimeni la întrebarea referitoare la studiile făcute care dovedesc că în restaurante sau cafenele se îmbolnăvește lumea. Totuși, industria HORECA a devenit în Bistrița un fel de hopa-mitică pentru liberali, fără despăgubiri, fără niciun ajutor din partea statului, închiși și deschiși deja ca un sport de rutină. Măcar de data asta i-ați chemat și le-ați comunicat ce-i așteaptă sau ați făcut ca și cu directorii de școală, care au aflat din presă că-s schimbați?”, a precizat Suciu.

Reamintim că, începând de astăzi, în municipiul Bistrița se impun restricții. Potrivit hotărârii CJSU Bistrița-Năsăud, se interzice activitatea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și activitatea operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc.

De asemenea, este interzisă organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte. Totodată, purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, este obligatorie pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise.

La data de 11 ianuarie 2021, rata de infectare în municipiul Bistrița a urcat la 3,45 la mia de locuitori.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!