Situaţia delicată în care se află TAROM – Compania Naţională de Transporturi Aeriene a României – durează deja de mult prea mult timp, iar faptul că până acum nu s-a găsit nicio soluţie pentru eficientizarea companiei este extrem de îngrijorător! Pierderile financiare cu care se confruntă TAROM, problema flotei vechi, serviciile de o calitate extrem de slabă au fost supuse atenţiei mai multor miniştri ai transporturilor. Au fost dispuse controale, s-a vorbit de un proces de restructurare, chiar s-a pus problema falimentului, dar nimic nu a avut efectul scontat, dimpotrivă, situaţia financiară a TAROM rămânând în continuare dificilă cu anulări de zboruri şi întârzieri de 2-3 ore.

Pe lângă aceste probleme, intrarea pe piaţa internă a firmelor de transport aerian low-cost va reprezenta o lovitură reală pentru Compania TAROM. Compania aeriană Wizz Air a anunţat lansarea unor zboruri pe rute interne de pe Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti, cu  prețuri ce pornesc de la 39 de lei per segment. Blue Air a lansat în toamna anului trecut zborurile pe ruta Bucureşti-Iaşi cu preţuri care concurează serios TAROM, iar operatorul aerian irlandez Ryanair a anunţat că îşi va deschide bază la Timişoara şi va începe să zboare şi pe rute interne. Concurenţa puternică a operatorilor low-cost în paralel cu dificultăţile mari la întreţinere, la operare, ale avioanelor din flota TAROM nu vor face altceva decât să adâncească criza în care se află această companie românească, un brand atât de important pentru ţara noastră.

Trag pe această cale un semnal de alarmă: avem nevoie de un plan de management prin intermediul căruia să se aducă îmbunătăţiri serviciilor pe care le oferă Compania TAROM şi care să stabilească o mai bună funcţionare a companiei în contextul intrării pe piaţa internă a companiilor de transport aerian low-cost!

 

Senator Cristian Florian

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.