Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a scos la licitaţie, săptămâna trecută, contractul pentru modernizarea unei porţiuni în lungime de aproximativ 1,5 km de drum judeţean, cuprinsă între Ilva-Mică şi Leşu, de pe DJ 172C, între km 17+760-19+250. Costul estimat pentru execuţia lucrărilor este de peste 8,3 milioane lei, la care se adaugă aproximativ 356.000 lei pentru întocmirea documentaţiei tehnice. Totalul estimat al contractului scos la licitaţie depăşeşte 9,6 milioane lei.

 

Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud nu se dezminte când vine vorba de lucrări de modernizare a drumurilor din judeţ. Costurile estimate sunt foarte mari, în raport cu ceea ce se preconizează a se executa, în condiţiile în care vorbim de lungimi scurte ale drumurilor prevăzute pentru a fi modernizate. Dacă până la această dată am vorbit de costuri aproape duble faţă de standarde, în cazul lucrărilor care se vor derula pe o porţiunea de 1,49 km de pe DJ 172 C dintre Ilva Mică şi Leşu, costurile estimate ajung la peste 5,5 milioane lei per kilometru (peste 1,27 milioane euro per km).

 

Ce prevede contractul

„Contractul are ca scop elaborarea PT +DDE+ CS şi execuţia lucrărilor de modernizare pe DJ 172 C, KM 17+760-19+250, Ilva Mica Leşu, jud. Bistriţa Năsăud , conform studiului de fezabilitate ce face parte integrantă din documentaţia de atribuire.

 

Total valoare estimată 9.620.930 lei, din care :

– 1. Lucrări investiţie de bază8.300.353 lei, la care se adaugă organizare de şantier – 134.647 lei, şi diverse şi neprevăzute în procent de 10 %, respectiv 830.035 lei (calculat conform prevederilor HG 28/2008) rezultând o valoare totală de 9.265.035 lei.

– 2. Lucrări de proiectare în valoare de 299.942 lei la care se adaugă diverse şi neprevăzute in procent de 10 % – 55.953 lei rezultând o valoare de 355.895 lei. Elaborarea şi evaluarea ofertelor se va raporta la valoarea care cuprinde şi procentul aferent cheltuielilor de diverse şi neprevăzute. Menţionăm faptul că, din valoarea aferentă procentului de diverse şi neprevăzute vor fi decontate, doar dacă apar, acele cheltuieli cu produse/servicii/lucrări care pot fi incidente pe parcursul derulării contractului de lucrări şi care nu prezintă modificări substanţiale ale contractului de achiziţie publică.

 

Documentaţia finală se va întocmi în faza PT+DDE+CS, în 5 exemplare şi un exemplar pe suport electronic şi cuprinde :

– proiectul tehnic, detalii de execuţie, piese scrise şi desenate;

– documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie (DTAC);

– caietele de sarcini semnate şi verificate vor fi explicite şi întocmite în concordanţă cu prevederile tehnice în vigoare la data întocmirii acestora (se va anexa lista actelor normative în baza cărora au fost elaborate caietele de sarcini);

– lista de cantităţi şi obţinerea preţurilor se va întocmi pe articole de deviz şi va cuprinde lucrările necesare, conform studiului de fezabilitate;

– devizul general, centralizatorul lucrărilor şi lista cu indicatorii tehnico-economici principali se vor întocmi în conformitate cu H.G. nr.28/2008;

– toată documentaţia va fi stampilată şi verificată de un verificator de proiect atestat şi va fi însoţită de referatul verificatorului de proiect. Termenul de prestare a serviciilor/execuţia lucrărilor: 36 luni de la semnarea contractului de execuţie, din care pentru proiectare – 2 luni de la semnarea contractului”, precizează CJ BN pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

 

Lucrări propuse în studiul de fezabilitate

Potrivit studiului de fezabilitate, tronsonul de drum propus pentru modernizare este din piatră şi este intercalat între sectoare de drum asfaltate. Drumul este des străbătut de autobasculante de mare tonaj care circulă spre carierele de piatră din zonă, dar şi de alte categorii de autovehicule.

Conform documentului citat, s-au propus două variante de modernizare a segmentului de drum judeţean dintre Ilva Mică şi Leşu. Una ar fi cu strat de uzură din beton asfaltic, iar cea de a doua cu un strat de uzură din beton rutier, care însă prezintă multe dezavantaje.

Pe lângă lucrările care se referă strict la modernizarea carosabilului, trebuie înlocuite zidurile de sprijin din piatră brută de pe partea stângă a drumului, pe o lungime de circa un kilometru, cele existente fiind în stare avansată de degradare, în timp ce pe partea dreaptă vor fi executate fundaţii continue de tip L (n.r. – executate de obicei din beton armat), iar şanţurile de pe partea stângă a drumului vor fi decolmatate şi amenajate din ciment. De asemenea, se propune înlocuirea celor 11 podeţe existente pe cei circa 1,5 km de drum, dar şi amenajarea zonelor cu torenţi.

 

Condiţii pentru ofertanţi

Conform menţiunilor existente pe SEAP, firmele care doresc să depună oferte pentru obţinerea contractului de modernizare a sectorului de 1,49 km de drum de pe DJ 172 C trebuie să depună o garanţie de participare în cuantum de 100.000 de lei.

În acelaşi timp, ofertanţii trebuie să demonstreze că în ultimii trei ani au avut o cifră medie de afaceri de 14.430.000 lei. Totodată, pentru proiectare, ofertanţii trebuie să prezinte lista principalelor servicii prestate în ultimii trei ani din care să rezulte că au prestat în ultimii trei ani (calculaţi până la data limită depunerii ofertei) servicii similare celor solicitate prin documentaţia de atribuire. Ofertanţii vor prezenta lista serviciilor prestate în ultimii trei ani, din care să rezulte servicii similare contractului ce urmează a fi atribuit, prestate la nivelul a maxim două contracte, cu valoare cumulată de cel puţin 250.000 lei, fără TVA. Lista principalelor servicii prestate în ultimii trei ani va conţine valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceştia din urmă sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi.

Pentru execuţie ofertanţii trebuie să facă dovada ca în ultimii cinci ani (calculaţi până la data limita depunerii ofertei) a executat lucrări similare celor solicitate prin documentaţia de atribuire. Ofertantul va prezenta lista lucrărilor executate în ultimii cinci ani, lista din care să rezulte lucrări similare contractului ce urmează a fi atribuit, executate la nivelul a maxim trei contracte, cu valoare cumulată de cel puţin 8.000.000 lei, fără TVA. Lista principalelor lucrări executate în ultimii cinci ani va conţine valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca aceştia din urmă sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.