Cine se bat pe autostrazi de miliarde de euro

23 de consorţii formate din firme româneşti şi străine au depuse oferte pentru construcţia a circa 35 de kilometri de autostrăzi, cu o valoare cumulată de aproape un miliard de lei. Bătălia pentru aceste tronsoane se dă în contextul în care de la începutul anului, compania de drumuri nu a atribuit decât contracte mici, de maximum câteva zeci de milioane de euro fiecare.

Firme româneşti precum Spedition UMB (controlată de Dorinel Umbrărescu) şi Straco Grup (Alexandru şi Traian Horpos), precum şi companii străine precum Tirrena Scavi (Italia), FCC Construccion (Spania) sau Strabag (Austria) s-au înscris în cursa pentru construcţia a 35 de kilometri de autostrăzi, pe rutele Gilău-Nădăşelu, respectiv Timişoara-Lugoj, lot 2. Dacă primul tronson, care face parte din autostrada Transilvania, are o lungime de circa 8,7 kilometri şi este estimat să coste între 317 şi 348 de milioane de lei (70,5 milioane de euro – 77,3 milioane de euro), cel de-al doilea, care aparţine Coridorului IV paneuropean, are o lungime de circa 25,6 kilometri şi ar urma să coste 612 milioane de lei (136 de milioane de euro).

Singurul antreprenor român care s-a încumetat să participe pe cont propriu la aceste licitaţii, fără a se asocia cu alte firme româneşti sau străine, este Dorinel Umbrărescu, care controlează doi dintre cei mai mari constructori români, Spedition UMB şi Tehnostrade, cu afaceri cumulate de peste 320 de milioane de euro şi profituri nete totale de 68 de milioane de euro.

"Suntem singura asociere românească de la A la Z. Eram mai mici, acum am crescut, avem experienţă în construcţia de autostrăzi, fapt ce ne-a permis să participăm pe cont propriu. Îndeplinim condiţiile de participare singuri", au declarat pentru ZF reprezentanţi ai constructorului Spedition UMB, care a participat la ambele licitaţii alături de cealaltă firmă deţinută de Umbrărescu, Tehnostrade. "Am participat şi la celelalte trei licitaţii (Dumbrava-Ilia, lot 2 şi lot 3, respectiv Ilia-Deva, în cazul cărora vor fi anunţate firmele care au depus oferte astăzi sau mâine – n. red.) tot singuri", au mai spus reprezentanţii Spedition UMB, firmă ce a lucrat la autostrăzile Bucureşti-Ploieşti şi Timişoara-Lugoj, lot 1. Această ultim tronson, cu o lungime de 9,5 kilometri, ar urma să fie inaugurat cel târziu pe 10 septembrie, cu aproape 8 luni înainte de termenul contractual, potrivit companiei Spedition UMB.

Foarte multe firme străine, în special din Spania şi Italia, s-au înscris în lupta pentru construcţia celor 35 de kilometri de autostrăzi. În contextul în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a atribuit de la începutul acestui an contracte foarte mari, cel mai mare fiind de circa 40 de milioane de euro pentru construcţia unui tronson din centura Capitalei, constructorii s-au înghesuit la licitaţiile de autostrăzi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.