Suntem deja departe de criza economica si financiara care a afectat toate sectoarele de afaceri in jurul anilor 2008 – 2010. Acum, cele mai multe domenii tresalta in mod pozitiv, anuntand din nou cresteri dupa cresteri, in fiecare perioada de raportare. Evident, cele mai castigate sunt corporatiile, brandurile de top care reusesc sa ii atraga pe clienti inclusiv prin atasamentul fata de brand. Iata mai jos o scurta lista cu astfel de branduri promitatoare si in 2018, lista ce nu se doreste a fi un clasament, ci doar o prezentare alternativa de marci consacrate:

 

Apple – Cu mici probleme generate de unele vanzari sunt asteptari in ultimii ani, dupa disparitia omului simbol al acestei companii, Apple a reusit sa surprinda in continuare pozitiv, iar iPhone-urile si noile generatii de dispozitive mobile de tip AppleWatch si MacBook se bucura de un mare succes pe toate pietele.

Samsung – De asemenea cu unele probleme ce au afectat imaginea companiei, Samsung pare sa ramana pe linia de plutire si sa-si pastreze pozitia de lider in categoria smartphone-urilor cu sistem de operare Android. Un an bun se anunta pentru companie in 2018.

fortuna – Acest brand are tot mai mult succes pe piata romaneasca, prin prisma retelei nationale de agentii de pariuri sportive, dar mai ales prin potentialul online. Aici exista inclusiv sectiune de jocuri de casino, operatorul avand licenta pe piata locala pentru astfel de jocuri la distanta. Domeniul creste, deci numai vesti bune pentru companie. Sa nu uitam ca marca este asociata si cu Echipa Nationala de Fotbal a Romaniei, in calitate de sponsor oficial.

Libra Internet Bank – In 2017, aceasta banca „mica” a reusit in sfarsit sa depaseasca 1% cota de piata in Romania, dupa ani de cresteri succesive. Banca actioneaza pe o nisa aparte, nu intamplator avand cuvantul „internet” in denumire. Prezentata ca o banca a profesiilor liberale, Libra Internet Bank s-a remarcat prin inovatii pe piata – sistem de portare a banilor cu cardul, cont deschis online, credit acordat online etc.

Banca Transilvania – Merita sa mai amintim o banca in aceasta lista: Banca Transilvania, nr. 2 in piata, tocmai a cumparat Bancpost, dupa ce in trecutul apropiat a achizitionat si integrat banca Volksbank Romania.

Pepsi – Dupa ce in 2017 a castigat din nou „titlul” de cel mai bun gust de cola in competitia cu rivalul sau etern, Pepsi ar putea avea un 2018 foarte bun, caci activeaza deja in tot mai multe sectoare pe piata alimentara.

Vivo! – Mai multe mall-uri au capatat acest nume in ultimul an, cand cei de la immofinanz au decis sa foloseasca acelasi nume pentru tot portofoliul. In 2018 ar putea sa se vada mai bine rezultatele acestui rebranding.

Angst – La inceput de 2018, grupul Angst a preluat pachetul majoritar al fabricii Salsi Sinaia. Cu trei unitati de productie, brandul de pe piata alimentara ar putea sa evolueaze si mai bine, printr-o strategie decisa 100% de familia Minea.

Carrefour – Cu tot mai mare implicare pe piata online si cu toate magazinele Billa integrate sub brandul sau, Carrefour va ataca si mai puternic piata romaneasca de retail, cu toate formatele de magazine.

H&M – Tot mai bine reprezentata pe piata din Romania, aceasta marca de top are sansa de a atrage noi categorii de clienti, inclusiv prin prisma magazinului sau online.

 

Sunt cu siguranta si alte branduri care merita urmarite in anul 2018. De obicei, cele asociate pe cat posibil cu inovatia, care tin bine legatura cu consumatorii si inteleg trendurile de pe pietele pe care activeaza.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.