Brandul Dracula nu-i mai umple buzunarele lui Moldovan! A scăzut prețul hotelului din Pasul Tihuța cu 70%

1089

Antreprenorul Ioan Moldovan nu își va umple buzunarele după vânzarea Hotel Castel Dracula din Pasul Tihuța. Obiectivul turistic situat chiar la granița dintre Transilvania și Moldova a fost scos la vânzare în urmă cu un an. După un an de așteptare, Ioan Moldovan a fost nevoit să lase prețul cu 70%, care, culmea, spun specialiștii ar reprezenta valoarea reală a hotelului.

La începutul lunii martie a anului 2018, antreprenorul Ioan Moldovan șoca pe toată lumea și scotea la vânzare toate hotelurile deținute: Hotel Castel Dracula din Pasul Tihuța, Hotel Codrișor și Coroana de Aur. Pentru toate trei, omul de afaceri cerea nu mai puțin de 24 de milioane de euro.

Cel mai scump era Hotel Coroana de Aur, pentru unitatea cu 97 de camere și restaurant cu 300 de locuri, Ioan Moldovan cerând nu mai puțin de 14 milioane de euro, cu TVA.

Următorul pe listă era Hotel Castel Dracula, care a fost scos la vânzare în prima fază cu 7 milioane de euro, cu TVA. Pentru Hotel Codrișor, unitatea de cazare din parc cu 26 de camere și trei apartamente, Ioan Moldovan cerea 2,5 milioane de euro.

Ulterior, afaceristul a renunțat la vânzarea a două dintre cele trei hoteluri: Hotel Crodrișor și Hotel Coroana de Aur. În schimb, a mai scos la vânzare și alte obiective deținute. Printre ele se numără clădirea de lângă Piața Decebal, denumită Odyseea, restaurantul lăsat în paragină situat la doi pași de Gara Bistrița sau hanul de lângă spital.

Se pare că doar hanul de lângă spital și-a găsit cumpărător. Acesta a fost achiziționat de un investitor, care ar vrea să-l radă de pe fața pământului și să construiască în locul său un bloc. Deocamdată și planurile sale sunt încurcate, întrucât nu poate să obțină avizele și autorizațiile necesare din cauza faptului că spitalul se pregătește să amenajeze un heliport, investiție care vine cu noi reguli pentru cei care visează mastodonți cu multe etaje în zonă.

Prețul Hotel Castel Dracula a scăzut cu 70% într-un an

Deși reprezentanții Hotel Castel Dracula susțineau încă de la publicarea anunțului de vânzare că obiectivul nu duce lipsă de investitori interesați, într-un an, Moldovan nu a reușit să bată palma cu niciunul dintre ei.

În luna martie se împlinește un  an de când Hotel Castel Dracula este la vânzare. Acesta a pornit la drum cu un preț de 7 milioane de euro, iar într-un an prețul i-a scăzut cu 70%, ajungând la două milioane de euro, cam cât cerea în prima fază pe Hotel Codrișor, obiectiv mult inferior.

Dacă unii experți din zona imobiliară pun această scădere pe seama disperării afaceristului de a se scăpa de acest obiectiv, alții spun că aceasta ar fi valoarea reală a hotelului.

Hotelul se întinde pe 4.097 de metri pătrați. Acesta are trei etaje, parter și demisol și este compus dintr-un restaurant, o cramă, două bucătării, o terasă și o zonă specială de agrement unde sunt „speriați” turiștii cu cavoul lui Dracula.

Unitatea de cazare are 140 de locuri, dispuse în 63 de camere. La acestea se adaugă și trei apartamente. Complexul are propria stație de captare și tratare a apei, stație proprie de epurare a apelor uzate și un depozit de carburant.

Ioan Moldovan a pus mâna pe acest hotel încă din anii `80, când l-a preluat în gestiune, deși începuse la hotel ca un simplu bucătar. La începutul anilor `90, acesta a reușit să cumpere hotelul.

Administratorul hotelului, Ana Maria Muscar explica pentru mass-media că decizia de a vinde unitatea de cazare are legătură cu faptul că nu există un buget pentru partea de agrement. Turiștii ar vrea un SPA sau o bază sportivă, iar Ioan Moldovan n-ar mai fi dispus să bage bani în așa ceva.

Și afacerile din zona prelucrării cărnii au avut de suferit

Motivele pentru care vinde Moldovan tot ce ține de turism sunt neclare. Faptul că Ioan Moldovan  este într-un impas financiar este susținut și de situația în care se află firmele sale și mai ales de datoriile acumulate. Cumulat, datoriile firmelor sale trec de 100 de milioane de lei.

Cea mai mare cifră de afaceri este înregistrată de Agro Invest: 86,6 milioane de lei. Profitul însă abia trece de 187.800 de lei, iar datoriile ajung la 50 de milioane de lei.

Combis are o cifră de afaceri de 67,2 milioane de lei și datorii de 27,6 milioane de lei. Profitul nu trecea de 172.188 de lei.

Hotel Castel Dracula funcționează pe Agro Invest, iar Hotel Coroana de Aur pe propria firmă: „Hotel Coroana de Aur” SRL. În anul 2016, Hotel Coroana de Aur SRL înregistra o cifră de afaceri de 15,5 milioane de lei și un profit de doar 30.000 de lei. Datoriile ajungeau și în acest caz la 6 milioane de lei, adică aproape jumătate din cifra de afaceri.

Începând cu mijlocul lunii martie 124 de persoane care munceau la abatorul procesatorului de carne au fost nevoiți să își caute un alt loc de muncă. Agro Invest anunța Agenția Județeană pentru Ocuparea și Formarea Muncii concedierea colectivă a mai bine de 50% din personal.

Fabrica de procesare din Bistrița și vechiul abator au continuat să funcționeze, însă cu activitate redusă substanțial. La acea dată, se vehicula că de vină pentru această situație fără precedent pentru omul de afaceri, ar fi lipsa lichidităților și a întârzierilor la achitarea facturilor de către clienți. Acestea ar fi dus la acumularea de datorii destul de mari și la blocarea conturilor firmei.

Combis este cea mai veche firmă din județ, fiind înființată în 1994. Compania este compusă din două abatoare în Șieu-Măgheruș și Bistrița, o fabrică de procesare și 8 magazine proprii în Bistrița, Beclean și Prundu Bârgăului.

Cea care a anunțat concedierile masive a fost însă Agro Invest, asociatul majoritar al Combis. Ioan Moldovan mai deține brandurile Jupânul și Bistricior, cu cel din urmă încercând o revitalizare a acestei părți de business.

Într-un singur an, Agro Invest s-a pricopsit cu patru procese civile, trei deschise de colaboratori și clienți și unul de firma omului de afaceri Ioan Moldovan. Toate vizează recuperări de datorii.

Printre cei care au acționat în judecată Agro Invest se numără inclusiv CNAIR, prin Direcția de Drumuri Cluj. Instituția a chemat în judecată societatea comercială, pentru a o obliga să achite o factură.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here