Cei care pleacă în vacanță în străinătate nu trebuie să își uite cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS).

Încă din anul 2007, persoanele asigurate de pe teritoriul României pot solicita cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS), care le dă dreptul la asistență medicală devenită necesară în timpul şederii temporare pe teritoriul statelor membre UE, Spaţiul Economic European sau Elveţia.

Prin ședere temporară se înțelege deplasarea unei persoane în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene/SEE/Elveţia pentru motive turistice, profesionale, familiale sau pentru studii, pentru o perioadă de timp de cel mult 6 luni.

Acest card se eliberează la cerere.

„Asiguratul va depune în scris, la sediul casei de asigurări în evidenţa căreia se află, o solicitare la care anexează o copie a cărţii de identitate sau, în cazul minorilor, a certificatului de naştere.
Asiguratul va intra în posesia cardului în termen de maxim 7 zile lucrătoare de la data înregistrării în sistem a cererii. În cazul în care circumstanţe excepţionale împiedică eliberarea Cardului European, casa de asigurări de sănătate va elibera un certificat provizoriu de înlocuire a cardului (CIP)”, informează CJAS BN.

Costul cardului european este suportat din FNUASS ( fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate), iar perioada de valabilitate a Cardului European de Asigurări de Sănătate este de 6 luni de la data emiterii.

„Asiguratul care posedă CEASS beneficiază de serviciile medicale devenite necesare, în timpul şederii temporare pe teriotoriul unui stat membru UE/SEE/Elveţia, în aceleaşi condiții ca şi asiguraţii din ţara în care s-a deplasat.
Este însă posibil ca, pentru anumite servicii, să fie necesară co-plata, chiar dacă în România aceleaşi servicii sunt decontate integral. Acest lucru depinde de sistemul de asigurări din ţara în care ne sunt acordate aceste servicii.
Cardul european nu acopera situația în care asiguratul se deplasează întru-un stat membru UE/SEE/Elveţia în scopul obţínerii unui tratament medical planificat, acoperind numai serviciile medicale obţinute de la furnizorii care fac parte din sistemul de securitate socială din ţara respectivă”, mai adaugă CJAS BN.

Titularii Cardului European emis de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, în perioada de valabilitate a cardului, beneficiază de servicii medicale în Romania în aceleaşi condiţii ca şi persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din ţara noastră. Furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a acorda asistenţă medicală necesară, urmând a evidenţia şi raporta distinct caselor de asigurări sociale de sănătate serviciile medicale acordate pentru aceste categorii de persoane.

Decontarea serviciilor medicale aferente cardului european se face la nivel interinstituţional.

„În situaţia în care asiguratul se află pe teritoriul unui stat membru UE/SEE/Elveţia şi, din diferite motive, nu se mai află în posesia cardului european de sănătate ( a fost distrus sau i-a fost furat) , acesta trebuie să contacteze casa de asigurări care i-a emis cardul ( prin poştă, fax, email) şi să solicite certificatul provizoriu de înlocuire al cardului european de asigurări sociale de sănătate. Casa de asigurări de sănătate îi va trimite certificatul la adresa menţionată în termen de 24 ore.
Certificatul provizoriu de înlocuire (CIP) conferă asiguratului aceleaşi drepturi ca şi cardul european de sănătate”, mai precizează CJAS BN.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.