Declarația lui George Simion, candidatul AUR în turul 2 al alegerilor prezidențiale, că promisiunea făcută românilor de a construi case de 35.000 de euro a fost doar „marketing”, a înfuriat specialiștii din domeniu. Mai multe agenţii de publicitate au reacţionat vineri, 9 mai, pentru a corecta ideea că “marketingul înseamnă minciună”.

IAB România, UAPR (Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România) şi ADC*RO (Art Directors Club România), au luat cunoştinţă din spaţiul public despre declaraţiile unuia dintre candidaţii din turul al doilea al alegerilor prezidenţiale 2025 prin care acesta induce ideea ca marketingul şi promovarea înseamnă promisiuni false şi inducerea oamenilor in eroare, fiind astfel prezentate ca sinonime cu minciuna.

În 2024, George Simion a promis românilor case la prețul de 35.000 de euro dacă ajunge președinte, iar peste 40.000 au și semnat „contracte” cu liderul AUR.

„Ca profesionişti în domeniul comunicării, publicităţii şi marketingului, IAB Romania, UAPR şi ADC*RO exprimă cu fermitate poziţia împotriva acestor puncte de vedere ofensatoare şi profund eronate. Respingem orice tentativă de discreditare a unui întreg domeniu profesional care joacă un rol esenţial în economia modernă. Marketingul nu este despre manipulare sau dezinformare, ci despre înţelegerea nevoilor reale ale oamenilor şi răspunsul relevant, etic şi creativ la acestea”, arată specialiştii din domeniu într-un comunicat de presă.

Partidul AUR promite și în 2025, „case la 1 leu” pentru românii din diasporă. Liderul AUR a menționat inițiative similare din Italia, în care clădirile degradate din localități cu populație redusă sunt vândute la un euro celor care sunt dispuși să le renoveze și să se mute în ele.

„Discreditarea a zeci de mii de profesionişti care muncesc onest în România”

Reprezentanţii agenţiilor de publicitate spun că industria marketingului este „reglementată, ghidată de principii etice, susţinută de creativitate şi responsabilitate socială”.

„A reduce tot acest efort la o etichetă falsă echivalează cu discreditarea a zeci de mii de profesionişti care muncesc onest în România şi contribuie activ la dezvoltarea economică, antreprenorială şi educaţională a societăţii. De asemenea, a induce ideea că “marketingul înseamnă minciună” este nu doar fals, ci şi periculos. O astfel de afirmaţie nu face decât să alimenteze o cultură a neîncrederii în societatea românească”, se arată în comunicatul citat.

Reprezentanţii din domeniu cer candidaţilor la alegerile prezidenţiale „să manifeste respect faţă de industria marketingului şi comunicării” şi îi încurajează pe toţi cei care activează în această industrie „să nu accepte asemenea poziţii în spaţiul public”.

IAB România, afiliată IAB Europe şi prezentă în România din 2006, este asociaţia reprezentativă pentru industria de comunicare online din ţara noastră, membrii IAB incluzând entităţi reprezentative in Romania: advertiseri, agenţii de media, creaţie, performance, publishers şi companii şi platforme de tehnologie. Misiunea Asociaţiei este de a promova şi proteja un ecosystem online echilibrat şi sănătos, prin acţiuni de autoreglementare, formare profesională şi reprezentare.

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) este asociaţia profesională care reuneşte cele mai importante agenţii de publicitate, media, digital si PR din industria de comunicare din România. Din 2000, UAPR urmăreşte apărarea intereselor agenţiilor de publicitate, dezvoltarea şi profesionalizarea industriei şi promovarea unor standarde profesionale de referinţă.

Fondat în 2008, Art Directors Club România (ADC*RO) este o asociaţie non-profit dedicată promovării şi recunoaşterii excelenţei în creativitate. Organizaţia are ca misiune conectarea celor mai valoroase talente creative din industrie şi susţinerea acestora prin oferirea de resurse şi instrumente care să le permită să se exprime cu solidaritate, generozitate şi profesionalism.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.