Activitatea funcționarilor de la ghișeele instituțiilor publice din județul Bistrița-Năsăud va fi evaluată direct de către cetățeni, a anunțat prefectul Stelian Dolha. Potrivit acestuia, într-o primă etapă se vor introduce chestionare prin care cetățenii vor putea preciza gradul de satisfație, urmând ca după alegerile din acest an să fie introduse inclusiv tablete la ghișee.

Trebuie să facem ceva și am început cu o variantă intermediară pe care deja am propus-o instituțiilor deconcentrate, cu care au fost de acord și cu care intrăm imediat după ședința de Colegiu Prefectural. Este vorba despre un chestionar simplificat în care îi întrebăm pe cetățeni dacă au fost mulțumiți  sau nu de serviciile pe care le-au găsit în instituții. (…) Pe baza acestui chestionar va trebui să măsuram eficiența instituției, gradul de satisfacție al clientului în instituția respectivă”, a declarat Stelian Dolha, într-o conferință de presă.

Chestionarul va fi disponibil în instituții încă de săptămâna viitoare, iar prefectul a mai precizat că ideea i-a venit după ce a primit mai multe reclamații cu privire la activitatea angajaților de la ghișeele unor instituții.

În plus, în viitor, în fața ghișeelor instituțiilor publice vor fi amplasate și tablete, cu ajutorul cărora va fi măsurat gradul de satisfacție.

Părerea ta contează, evaluează serviciul, trimite răspunsul. Adică, cu alte cuvinte, în momentul în care se apasă varianta respectivă, ar trebui să se deschidă un mic test cu câteva întrebări: De ce ești nesatisfăcut? De ce? La fel și la satisfăcător, și aici trebuie să existe câteva îmtrebări. Varianta există deja în hipermarketuri. Deci în mediul privat există, există și în varianta publică, numai că în țările civilizate. La noi proiectul acesta cred că ar trebui să fie primul din România în instituții deconcentrate”, a declarat prefectul.

Stelian Dolha a mai spus că tabletele vor fi puse la dispoziție de Serviciul de Telecomunicații Speciale. 

”STS o să ne pună la dispoziție între 10 și 20 de tablete, dar mai avem nevoie de un soft, cu ajutorul căruia să facem online centralizarea. (…) Softul o să fie făcut undeva după alegeri, asta mi-au spus cei de la STS, pentru că acum sunt încărcați. (…) Cu asta putem să evaluăm personalul din spatele ghișeului și o să știm de fapt cum s-a comportat cu cetățeanul în funcție de evaluarea clientului. O avem în timp real această evaluare, știm exact ce face fiecare funcționar public și atunci nu va mai trebui să le dăm tuturor calificativul foarte bine la toți. O să primească fiecare calificativul în funcție de serviciul pe care l-a efectuat, felul în care s-au comportat și au abordat fișa postului”, a mai explicat prefectul Stelian Dolha.

Stelian Dolha susține că a purtat discuții și cu ministrul Muncii, Violeta Alexandru, care i-a sugerat să amplaseze chiar și camere video la ghișee.

1 COMENTARIU

  1. Un exemplu foarte relevant într-o organizare dezastruoasă este la Serviciul Permise Auto.
    Să fi reprogramat pentru a susține a 2-a oară proba practică la ctg. B,peste 3 luni de zile este o adevărată bătaie de joc
    Ești trimis iară la scoala de șoferi cu motivarea să mai efectuezi minim 6 ore de conducere.
    Această metodă este mână-n mână cu școlile de șoferi pentru venituri in plus.
    Stau în birouri mulți oameni care pot fi scoși in trafic pentru examinari dar indolența și bătaia de joc față de oameni continuă,chiar dacă în presă au spus că problemele se vor rezolva.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.