La data de 23 martie a fost semnat contractul de furnizare a Sistemului informatic Registru agricol.

Acesta va fi realizat în cadrul proiectului Gestiunea în sistem informatic a Registrului Agricol și a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Bistriţa-Năsăud -proiect 2, cod SMIS 48355, proiect finantat prin POS CCE 2007-2013, Axa prioritară III „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public”, DMI 2 „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electonice”, Operaţiunea 1 „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii de broad-band, acolo unde este necesar”.

Valoarea totală a contractului de finanţare este 6,6 milioane lei.
Valoarea totală a contractului de furnizare a sistemului informatic este de 3.676.065,56 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 98%.
Întreaga valoare a proiectului este eligibilă.

Proiectul se implementează în localităţile: Ciceu Giurgeşti, Galaţii Bistriţei, Căianu Mic, Dumitra, Şintereag, Şieu Odorhei, Budeşti, Tiha Bârgăului, Şieuţ, Poiana Ilvei, Romuli, Miceştii de Câmpie, Sânmihaiu de Câmpie, Silivaşu de Câmpie şi Urmeniş pe o durată de 18 luni.

Alte 15 primării sunt incluse într-un proiect similar, care se va finaliza în luna iulie.

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă creşterea eficienţei serviciilor publice adresate cetăţenilor şi mediului de afaceri de pe raza primăriilor partenere din județul Bistrița-Năsăud, cu privire la informaţiile din domeniul agricol şi implementarea de tehnologii informaţionale care să contribuie la o gestiune mai bună a problemelor legate de posesia și folosinţa terenurilor agricole.

„Registrul Agricol va fi primul sistem prin care sunt impuse standarde de interoperabilitate între sistemele instituțiilor care au un rol în acest domeniu, respectiv primării, Consiliul Județean, MAI, ANCPI, APIA, Ministerul Finanțelor, ONRC, iar conținutul informațional va avea date despre gospodării, suprafețe, tipuri de culturi, mașini, instalații, unelte. Acest sistem va ajuta la agregarea datelor existente la nivel judetean pentru a putea fi utilizate cu usurință și la nivel național”, informează purtătorul de cuvânt al CJ BN, Bogdan Ivan.

Realizarea proiectului va avea în vedere:
-Crearea unui sistem electronic de tip e-administraţie la nivelul Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud şi a UAT-urilor partenere pentru furnizarea de servicii electronice interactive noi, destinate cetăţenilor, mediului de afaceri şi administraţiei publice, folosind mijloace moderne IT.
-Eficientizarea activităţilor interne ale instituţiilor publice prin implementarea Registrului Agricol în format electronic, integrat cu structură interactivă de sistem informatic geografic, la Consiliul Judeţean, dedicat primăriilor partenere;
-Fundamentarea tehnică în timp real a deciziilor instituțiilor partenere, în domeniile specifice;
-Asigurarea informațiilor și fundamentării necesare planurilor de dezvoltare și proiectelor prioritare care decurg din acestea;
-Asigurarea informațiilor specifice în timp real pentru firme, întreprinzători și cetățeni;
-Realizarea inventarului digital în mediu GIS, al terenurilor de pe raza primăriilor partenere şi corelarea lor cu informaţiile din Registrul Agricol şi Impozite şi Taxe;
-Implementarea unei platforme comunicaţionale dedicată acestui sistem, la nivelul CJ BN şi a primăriilor partenere;
-Instruirea personalului care va utiliza produsele software realizate şi cel care va asigura mentenanţa;
-Informare şi publicitate pentru proiect;
-Auditarea parţială şi finală a proiectului, inclusiv auditarea din punctul de vedere al securităţii aplicaţiei;
-Achiziţionarea de servicii de consultanţă pentru pregătirea şi managementul proiectului și servicii de asistenţă juridică pentru realizarea achiziţiilor publice.

Prin proiect se vor achiziționa:
-echipamentele și dotările ( hardware) necesare ( servere 6 buc., 123 buc. UPS, 15 buc. calculatoare, 15 buc. imprimante multifincţionale, 15 drivere pentru SO, alte componente specifice – rack-uri, switch-uri ş.a.);
-aplicațiile informatice și licențele specifice;
-serviciile de mentenanţă a aplicaţiei pe perioada implementării proiectului;
-serviciile de mentenanţă a aplicaţiei în perioada post implementare – 5 ani;
-serviciile de conectare la infrastructura broadband;
-serviciile de instruire a personalului care va utiliza produsele software implementate;
-serviciile de instruire a personalului care va asigura mentenanţa soluţiei.

De asemenea, Sistemul informatic de gestiune a Registrului Agricol Electronic, va conţine următoarele componente:

– Componenta de interfațare cu sisteme informatice cu funcții complementare (Sistemul informatic al APIA, Sisteme deja existente în cadrul institutiilor beneficiare, cu Registrul de rol nominal unic, cu Registrul național de evidenţă a persoanelor, cu Oficiul Național al registrului Comerțului)
– Componenta de interfațare cu Sistemul Informatic al ANCPI
– Componenta de stocare, gestionare și diseminare a planului parcelar în format geospațial;
– Componenta de reprezentare geospațială a informațiilor din sistem (registrul agricol și planul parcelar) dedicată mediilor mobile (smartphone).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.