România avea anul trecut 86.080 de kilometri de drumuri publice, din care mai mult de 36%, respectiv 31.084 kilometri, erau drumuri pietruite și de pământ, în timp ce lungimea autostrăzilor era de numai 747 de kilometri (4,2%), la fel ca în 2015, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).
Potrivit sursei citate, în anul 2016 comparativ cu anul 2015, lungimea drumurilor modernizate a crescut cu 4%. „La 31.XII.2016, drumurile publice totalizau 86.080 kilometri, din care 17.612 km (20,5%) drumuri naționale, 35.361 kilometri (41,1%) drumuri județene și 33.107 km (38,4%), drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura rețelei de drumuri publice s-au înregistrat: 33.928 kilometri (39,4%) drumuri modernizate (în proporție de 91,7% drumuri modernizate cu îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu), 21.068 kilometri (24,5%) drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 31.084 kilometri (36,1%) drumuri pietruite și de pământ”, se arată în comunicatul INS.
În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, 41,7% din lungimea drumurilor modernizate și 50,5% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită. Potrivit datelor INS, din totalul drumurilor naționale, 35,2% (6.200 kilometri) erau drumuri europene, 4,2% (747 kilometri) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1,6% (280 kilometri) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.820 kilometri) drumuri cu 4 benzi și 0,1% (22 kilometri) drumuri cu 6 benzi.
Drumurile județene erau în proporție de 38,6% drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 42,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite. La 31 decembrie 2016, liniile de cale ferată de folosință publică în exploatare însumau 10.774 km, din care 10.635 km (98,7%) linii cu ecartament normal și 134 km (1,2%) linii cu ecartament larg. Liniile de cale ferată în exploatare electrificate reprezentau 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare. Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu a fost de 45,2?. Densitățile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea București-Ilfov (154,7?), regiunea Vest (58,9?), regiunea Sud-Est (48,9?) și regiunea Nord-Vest (48,8?). La aceeași dată, lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.030 km, reprezentând 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare.