Indiscutabil, UPC este una dintre cele mai dinamice companii multinationale din industria de comunicatii prin cablu din România. Tinde si are pretentii sa devina punctul unic de acces la informare, divertisment si comunicare. Asemenea pretentii si aspiratii trebuie sa fie sustinute si de realitatea de pe teren, prin asigurarea unor servicii de calitate la produsele oferite, televiziune prin cablu, internet si telefonie fixa.

În ultima perioada de timp se pare ca numarul celor nemultumiti de anumite servicii furnizate de aceasta companie a crescut. Sunt vizate cu precadere serviciile de internet si televiziune prin cablu, care nu functioneaza la standardele cuprinse în contractele încheiate cu clientii. Am fost vizitati recent la redactie de unul dintre acesti "nemultumiti", care pe buna dreptate se plânge de unul din produsele oferite, televiziunea prin cablu.

Servicii de slaba calitate

Din datele publice pe care le avem la dispozitie, UPC furnizeza diverse servicii în peste 200 de localitati din România, unui numar de circa 1.300.000 de clienti. Compania are investitii de peste 500 milioane de dolari, aceasta fiind cea mai mare investitie directa americana. Este cel mai mare furnizor national de comunicatii prin cablu, fibra optica, wireless si satelit. Nimeni nu poate sa nege ca UPC nu poseda experienta, infrastructura si resursele necesare pentru a fi furnizorul celor mai bune servicii de comunicatii din România. Dar lucrurile se pare ca nu stau asa, deoarece multi clienti ai UPC se arata nemultumiti de serviciile oferite, reclamând la diverse autoritati calitatea unora dintre acestea, în special fiind vizata televiziunea prin cablu.

Înainte de 1989, dar si dupa, a circulat un banc cu priza la public, vis-a-vis de posibilitatea unui client de a opta pentru un alt furnizor de servicii, în situatia în care acesta este nemultumit de prestatia pe care o primeste de la unul din acestia. Se povesteste ca atunci când Dumnezeu a facut lumea, în ziua a sasea, l-a creat pe Adam, iar din coasta acestuia, ca sa nu se plictiseasca, a facut-o pe Eva si i-a spus acestuia: "alegeti o femeie". Dupa cum vedeti, posibilitatile de alegere au fost foarte limitate. Sigur, atunci înainte de 1989, dar si o anumita perioada dupa, situatia era ca în bancul de mai sus, nu aveai alta optiune, la orice utilitate sau serviciu – gaz, energie electrica, telefon etc. Era numai un singur furnizor, nu aveai de unde sa alegi. Piata serviciilor s-a diversificat si au aparut multi operatori care ofera servicii similare, astfel ca optiunile clientilor au crescut. Exista posibilitatea ca un client care este nemultumit de calitatea unui serviciu pe care îl primeste de la un anumit furnizor, sa opteze pentru un altul, care din punctul lui de vedere îi ofera un servicu mai bun si mai ieftin.

Nemultumirile bistritenilor

Legat de calitatea unui produs oferit de UPC, recent am fost vizitati la redactie de un cetatean din Bistrita, Titus Z., care a reclamat unul din produsele furnizate de catre UPC – televiziunea prin cablu. Acesta se arata nemultumit si indignat în acelasi timp, si pe buna dreptate, de nerespectarea unor anumite clauze din contractul încheiat cu UPC.

Concret, Titus Z. care locuieste în str. O.Goga, nr.2 din Bistrita, arata, ca are încheiat un contract cu UPC, prin care acest furnizor se obliga sa-i furnizeze receptia unui numar de 57 de posturi de televiziune. Înca de la încheierea contractului, conform lui Titus Z., acesta a fost încalcat de catre UPC, prin faptul ca receptioneaza numai 50 de posturi de televiziune. Si nu din vina lui, a clientului. Unde sunt celelate posturi, sapte la numar, care conform contractului ar trebui sa le receptioneze, numai cei de la UPC stiu, care cu toate sesizarile telefonice facute nu ofera niciodata un raspuns calificat si convingator. Omul se simte înselat, furat, deoarece prin contract plateste receptia a 57 de posturi, dar receptioneaza numai 50.

Un alt motiv de nemultumire, nu numai a lui, dar si a altor vecini si cunoscuti se refera la schimbarea frecventa si neanuntata abonatilor a frecventelor de receptie. La fiecare asemenea manevra, toate programele se dau peste cap, fiind necesara o resetare a acestora, care de multe ori necesita expertiza unui specialist. La anumite sesizari facute de beneficiari, cei de la UPC, au trimis un specialist în teren, care a facut manevrele necesare pentru receptia în bune conditii a programelor. Nu mica i-a fost mirarea clientului UPC, Titus Z., dar nu numai a lui, când a constatat ca specialistul trimis în teren pentru a reseta programele, manevra necesara nu din vina clientului, ci a UPC, a perceput o taxa de 15 lei. Mirarea i-a crescut vertiginos când a constatat ca specialistul UPC a uitat sa elibereze o chitanta pentru suma perceputa.

Titus Z. considera ca schimbarea periodica a frecventelor de receptie, nu se datoreaza clientului, nu se face din vina lui, ci a UPC-ului, iar resetarea programelor ar trebui sa se faca gratuit. Mai mult, faptul ca specialistul trimis pe teren pentru a remedia situatia percepe suma de 15 lei, pentru care nu elibereaza o chitanta, i se pare o alta treaba ilegala, prin care se simte, pur si simplu furat ca în codru. Personal, Titus Z. arata ca asemenea situatii, de schimbare sau de reasezare a frecventelor, au loc cam de trei ori pe an. Daca întelege ca periodic este necesara o schimbare, o rearanjare a frecventelor, care este cauzata de anumite motive tehnice, obiective, ceea ce nu întelege este taxa perceputa pentru resetarea programelor. De asemenea, omul mai are o nelamurire – daca în contractul încheiat cu UPC este prevazuta receptia unui numar de 57 de canale TV, de ce receptioneaza numai 50? Unde sunt celelalte sapte programe TV prevazute în contract? Sunt întrebari la care Titus Z. cu toate diligentele facute, nu a primit raspunsuri de la UPC. Revenind la bancul în care stramosul nostru Adam a fost pus sa aleaga, fiindu-i prezentata numai Eva, credem ca situatia de acuma este putin diferita de cea de atunci. Orice serviciu, în cazul de fata, televizune prin cablu, la ora actuala este oferit de mai multi operatori, nu exista monopol, furnizori unici, iar acest lucru ar trebui sa de-a de gândit celor de la UPC si nu numai lor – clientii au dreptul sa opteze.

Explicatie cotita

Dorind sa cunoastem si parerea celeilalte parti, am contactat telefonic serviciul clienti de la UPC, la numarul de telefon care apare în factura lunara. Ne-a raspuns o operatoare care nu s-a identificat, iar la întrebarile noastre vis-a-vis de nemultumirile clientului UPC, Titus Z. din Bistrita, ne-a oferit urmatorul raspuns. "Schimbarea frecventelor are loc la anumite intervale de timp, din motive tehnice. Clientul ar trebui sa aiba cunostintele tehnice pentru a face resetarea programelor (???!!!!) În situatia în care se apeleaza la un specialist al UPC, serviciul respectiv este contracost, iar plata acestuia apare pe factura lunii urmatoare". Referitor la nerespectarea numarului de programe cuprinse în contract, cu posibilitati de receptie, raspunsul a fost evitat diplomaticfacându-se referire la anumite conditii tehnice. Totusi amintim celor de la UPC ca un contract daca este semnat, el este obligatoriu pentru ambele parti, iar pe piata opereaza si alti furnizori.

OVIDIU TUDORAN

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.