Ungaria vrea sa interzica Heineken folosirea stelei rosii in logo-ul sau, dupa decizia justitiei din Romania de a interzice marca Csiki: Raneste sensibilitatea ungurilor care au suferit din cauza comunismului!

Guvernul ungar a aparat joi controversatul proiect de lege care vizeaza interzicerea folosirii, de catre gigantul olandez al berii Heineken, a logoului sau cu o stea rosie, argumentand ca este vorba de interzicerea folosirii simbolurilor regimului comunist, scrie AFP.

Este vorba de a „interzice folosirea simbolurilor regimurilor totalitare precum national-socialismul sau comunismul”, a spus seful de cabinet al premierul Viktor Orban, Janos Lazar.

Proiectul de lege prevede pana la doi ani de inchisoare si amenzi de 6,5 milioane de euro in cazul contravenientilor.

Vizata de masura: marca Heineken, al carei logo contine o stea rosie si vinovat, potrivit lui Lazar, de „abuz de putere in detrimentul unei companii ungare”.

Disputa a inceput in februarie, dupa ce un tribunal din Romania sesizat de grupul olandez a interzis unui mic producator de bere care apartinea minoritatii maghiare din Romania sa foloseasca numele „Csiki”, considerand ca este prea aproape de marca „Ciuc” comercializata de Heineken in Romania din 2003.

Budapesta a denuntat atunci o masura „nedreapta, nedemna si anti-ungara” si apelurile la boicotarea produselor marcii Heineken s-au multiplicat in Ungaria.

Lazar sustine ca steaua rosie de pe logoul Heineken este de natura sa „raneasca sensibilitatea” ungurilor care au „suferit din cauza comunismului”.

Acesta a reamintit ca Heineken a renuntat sa foloseasca steaua rosie in perioada Razboiului Rece din cauza posibilei asocieri cu acest simbol al ideologiei comuniste. Steaua si-a regasit culoarea rosie in 1991, dupa caderea URSS.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.