Consumatorii ar putea să depună pe un site specilizat reclamaţii împotriva profesioniştilor, iar rezultatul va deveni obligatoriu pentru părţi de îndată ce consumatorii vor accepta soluţia propusă, se menţionează într-un proiect lansat recent în dezbatere publică de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

Conform ANPC, în prezent, în cazul litigiilor dintre consumatori şi profesionişti, respectiv atunci când atât profesionistul, cât şi consumatorul au sediul/reşedinţa pe teritoriul României, consumatorii se pot adresa autorităţilor publice cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor, mediatorilor şi instanţelor de judecată. În cazul litigiilor transfrontaliere dintre consumatori şi profesionişti, respectiv atunci când profesionistul şi consumatorul nu au sediul, respectiv reşedinţa, în acelaşi stat membru al Uniunii Europene, consumatorii se pot adresa Centrului European al Consumatorului.

Proiectul de lege stabileşte că s-ar putea aplica procedurilor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor naţionale şi transfrontaliere care privesc obligaţiile contractuale prevăzute în contractele de vânzări sau în contractele de prestări de servicii între un profesionist stabilit în Uniunea Europeană şi un consumator rezident în Uniunea Europeană, prin intervenţia unei entităţi de soluţionare alternativă a litigiilor, care propune o soluţie.

Pentru a transpune în legislaţia naţională reglementarile UE în materie, ANPC a lansat recent, în dezbatere publică pe pagina sa de internet, un proiect de lege privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi profesionişti.

„În cazul în care un litigiu între un consumator și un profesionist stabilit pe teritoriul României nu a putut fi soluționat în urma unei reclamații prezente direct de consumator profesionistului, profesionistula informează consumatorul despre posibilitatea de a se adresa entității SAL. Această informație este furnizată pe suport de hârtie sau pe un alt suport durabil”, conform documentului citat.

 

Poriectul de lege stabilește că profesioniștii care nu oferă aceste informații consumatorilor, precum și cei care nu participă la procedurile SAP riscă amenzi între 2000 și 5000 de lei.

Dacă proiectul de lege va fi aprobat de Parlament, acesta ar urma să intre în vigoare pe 9 iulie 2015.

Mai multe aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.